• Missgrön

    Bf februari / mars 2019

    Hej, tänkte starta en fb grupp för de som har bf i februari/mars -19. Denna grupp vill jag hålla liten så max 80personer för att få en härlig familjekänsla när man kan komma ihåg varandra och följas åt bättre :) hoppas hitta genuina trevliga mammor/blivande mammor :)

    Jag är 24 år, bor i hus med sambon i småland och tillsammans har vi en dotter född i feb-17. Bf 24/2-19

    Låter det intressant skicka ett gärna ett meddelande till mig med emailadress som du använder på fb??

  • Svar på tråden Bf februari / mars 2019
  • Oaak

    Vill gärna vara med i gruppen. Har bf någon gång i mars .

    Är 26 år och väntar första barnet!

  • Missgrön
    Sosarora skrev 2018-07-08 11:40:29 följande:

    Skulle gärna vara med, men undrar om gruppen är hemlig? <3


    Ja den är hemlig:) endast inbjudna kan se gruppen:)
  • Kattelatte

    Hejsan,

    Jag plussade den 27/6 och väntar nu första barnet med min sambo, vi bor i ett radhus i Örebro. Jag är 27 år. Är i skrivande stund i vecka 7 (6+0) och med bf den 5 mars 2019. Glad

    Eftersom denna gravidbubbla är helt ny och härlig för oss båda skulle jag verkligen uppskatta att dela både erfarenheter från er som redan varit gravida innan samt kunna dela nya upplevelser tillsammans i en fb-grupp. Så jag är jättegärna med i gruppen om det fortfarande finns plats? Glad


    Kattelatte
  • Lo1985

    Hej, jag vill gärna vara med i FB gruppen om det finns plats.
    BF 6 mars, har en son som snart fyller 1 år. Bor i Stockholm och är 33 år :)

  • crizziepalm

    Hej! Jag är i v. 8 och vill gärna vara med i en mindre gravid grupp då jag har bra erfarenheter av det i min junimammor 2017 grupp! Andra barnet ?? mitt namn på fb är : Förnamn Efternam och en profilbild på mitt ansikte, hår med tt grönt tassle örhänge! (väntar på att få byta namn på fb igen) Adda mig gärna in i gruppen! Jag har bf 28 feb eller 1 mars.

    //Christina Palm

  • Kiwibe

    Hej, är i v.8 med första barnet och har BF 22/2-19. Vill jätte gärna vara med i någon sluten grupp på Facebook! ????????

  • Missgrön
    crizziepalm skrev 2018-07-12 23:27:29 följande:

    Hej! Jag är i v. 8 och vill gärna vara med i en mindre gravid grupp då jag har bra erfarenheter av det i min junimammor 2017 grupp! Andra barnet ?? mitt namn på fb är : Förnamn Efternam och en profilbild på mitt ansikte, hår med tt grönt tassle örhänge! (väntar på att få byta namn på fb igen) Adda mig gärna in i gruppen! Jag har bf 28 feb eller 1 mars.

    //Christina Palm


    Skicka mig pm :)
  • hunnybun

    Jag har plussat!! Jag är 24 år och har två barn sedan tidigare, vill också gärna vara med i Fb gruppen om den är hemlig så inga andra ser.. är beräknad 25 mars!

  • Lajw
    Missgrön skrev 2018-06-25 21:34:26 följande:

    Då är våra döttrar jämgamla:) håller plats öppen till dig !


    Skickar ett pm till dig nu, är gärna med i fb-gruppen :)
  • Systeryster33
    Missgrön skrev 2018-06-24 22:14:41 följande:

    Ja absolut jag håller platsen öppen för dig:) hoppas det går vägen denna gång, kram!:D


    Hej

    Nu har jag varit på

    Vul och sett ett tickande hjärta! Går in i vecka 8 imorgon! Är gärna med i gruppen om det fortfarande går bra :)
  • All0c

    Hej vill också gärna vara med i gruppen.

    24 år och väntar vårat andra barn. Bf 14/3

  • Cornelia34

    Hej!

    Jag vill gärna vara med i gruppen. Är 34 år och slutade med p piller i slutet av mars. Testade med ägglossningsstickor innan förra mensen men visade ingen ägglossning. Startade massor med tankar om ex det var för sent med barn osv. Hade dessutom mycket oregelbundna blödningar med p pillerna. Cykel mellan 7-32 dagar! Fick rådet att strunta i stickorna och jag kollade endast på vad appen sa angående beräknad ägglossning.

    I måndags 16 juli var jag i dag 32, enligt appen 2 dagar sen. Jag köpte ett test och hjärtat dunka så hårt när jag väntade på resultatet!!! Kände på mig att det skulle vara positivt eftersom brösten är lite ömma. Den visade dessutom gravid 2-3 veckor!

    Datum för första dagen i senaste mensen är 16 juni, uträkning visar då beräknad födsel 23 mars. Så med facit i hand vet jag ju Att våra 2-3 månaders försök är ?snabbt?.

    Är ganska rädd för missfall, för 10 år sedan blev jag gravid av misstag och fick då missfall i vecka 8.

    För er som inte orkar läsa hela: 34 år och tillsammans med världens underbaraste man på 39. Mitt och hans första barn. Efterlängtat! Läskigt! Allt på samma gång. Känns som jag inte kan någonting om barn, möjligen vad som är fram och bak :) tar gärna alla tips om ALLT.

  • Cornelia34

    Förresten. När ska man kontakta en barnmorska? Info jag hittar på nätet äe att det är inskrivning kring v 12. Innan dess allmänna råd om kost osv. Hur har ni gjort?

  • Anonym (Anonym)

    Jag är också gärna med i gruppen! Har skickat ett pm till dig :)

  • Anonym (Den anonyma än så länge)

    Jag går gärna med i Facebook gruppen :) skickade nyss ett meddelande till dig här på familjeliv :)

  • jessikutt

    Hej, jag vill gärna bli inbjuden i gruppen på Facebook :) jag plussade för några dagar sen och är nu i vecka 6(5+0). Har bf den 22 Mars. Har ett barn sen tidigare, som idag är 10 månader gammal.

    Så sjukt hur olika det kan vara, första barnet tog närmar 6 år att få, där mellan 3 missfall och ett ivf försök. Denna graviditet tog 6 månader(efter att vi började ha sex efter fl igen) och vi försökte inte ens, fick till det en gång förra månaden och vips är vi gravida. Sån lycka! :D

    I alla fall, fb grupp. Jag heter Jessica Berggren där, lägger till min profilbild här nedan så ni ser vem som är jag :)

    E-Mail jessikutt@hotmail.com

  • Anonym (Anonym3)
    Cornelia34 skrev 2018-07-18 10:37:06 följande:

    Förresten. När ska man kontakta en barnmorska? Info jag hittar på nätet äe att det är inskrivning kring v 12. Innan dess allmänna råd om kost osv. Hur har ni gjort?


    Grattis till plusset :) Du behöver defenetivt inte vänta till vecka 12. Jag hade inskrivningen i vecka 8, så ring din barnmorska och boka en tid :)
Svar på tråden Bf februari / mars 2019