Inlägg från: Missgrön |Visa alla inlägg
  • Missgrön

    Bf februari / mars 2019

    Hej, tänkte starta en fb grupp för de som har bf i februari/mars -19. Denna grupp vill jag hålla liten så max 80personer för att få en härlig familjekänsla när man kan komma ihåg varandra och följas åt bättre :) hoppas hitta genuina trevliga mammor/blivande mammor :)

    Jag är 24 år, bor i hus med sambon i småland och tillsammans har vi en dotter född i feb-17. Bf 24/2-19

    Låter det intressant skicka ett gärna ett meddelande till mig med emailadress som du använder på fb??

  • Svar på tråden Bf februari / mars 2019
  • Missgrön
    linnea20 skrev 2018-06-20 19:42:11 följande:

    Är 24 år. Bf 22/2. Har en dotter född februari -15.


    Grattis till plusset! :) då är vi lika gamla . Hade vart kul om du ville vara med i fbgruppen :D
  • Missgrön
    Labellas skrev 2018-06-20 20:10:48 följande:

    Plussade idag <3 första barnet, andra försöket. Så glad! Bim var 16/6 :)


    Grattis till plusset:) va spännande med första barnet och snabbt jobbat :D vill du vara med i fb gruppen? Hemlig utifrån så syns inte för icke inbjudna:)
  • Missgrön
    Lisan101 skrev 2018-06-20 20:35:50 följande:

    Vad gammal jag känner mig här :)

    35 år, åttonde försöker, plussade igår.


    Grattis till plusset! Är det första barnet?:)

    35 år är absolut inte gammalt :D snittet i sverige för första barnet är 30 så många finns ju över och under det. :) vill du vara med i fbgruppen?:)
  • Missgrön
    Lisan101 skrev 2018-06-21 08:27:25 följande:

    Jag vill gärna vara med i gruppen men är livrädd för att andra som känner mig ska se mig där. Hur gör man för att gå med?

    Jag har två barn från ett tidigare förhållande födda (07 och 10) så detta är vårt första gemensamma.


    Jag kan skicka sig ett meddelande strax. Endast inbjudna kan se gruppen. Den går ej söka fram på fb.:)
  • Missgrön
    Systeryster33 skrev 2018-06-23 10:26:25 följande:

    Hej!

    3:e gången gilt? Varit gravid och fått 2 missfall i år! Plussade igår igen! :) vill gärna vara med i facebookgrupp, men kanske först om 2 veckor eller så när jag hunnit landa lite! Hoppas hoppas hoppas <3

    31 år och andra barnet :)

    Vill du spara en plus till mig ts? Haha


    Ja absolut jag håller platsen öppen för dig:) hoppas det går vägen denna gång, kram!:D
  • Missgrön
    Anonym (Tredje) skrev 2018-06-24 06:36:08 följande:

    Är anonym ett tag! För många ögon som snokar runt annars ;)

    Idag efter ett eventuellt plus igår, vaknade jag idag 0615 och tog två gravtest.

    Jag är gravid ?????????????????????????? BF 6/2-19

    Blir vårt tredje och sista barn. Vi är 32 och 38. De två andra är födda -09 och -11.

    Ska njuta varenda sekund av denna graviditet <3


    Endast de som är inbjudna i gruppen kan se att du är med. Inga andra! Om du ändrar sig skicka mig ett pm här :)
  • Missgrön
    lovenoodle skrev 2018-06-24 06:40:30 följande:

    hej allihopa! är gärna med här jag också :) är beräknad den 27/2 så lär gå över och få en marsbebis om allt går vägen. detta är min tredje graviditet på raken, de två tidigare slutade i missfall v 7-8.. är livrädd för missfall igen, hoppas verkligen på tredje gången gillt! är 27, bor i gbg med min sambo och vår son på 21 månader. ska ringa till barnmorskemottagningen på måndag och hoppas att jag kan få ett tidigt ul med tanke på min bakgrund <3


    Åh hoppas det går vägen denna gång:) vill du gå med i gruppen så skicka mig ett pm. Gruppen är endast synlig för inbjudna.:)
  • Missgrön
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-06-24 22:44:56 följande:

    Hej! Plussade den 9 juni och är beräknad till den 8 februari 2019 :) Har fått 2 missfall under årets gång och håller alla tummar och tår att allt går vägen denna gång, längtar så otroligt mycket efter en bebis. Har en dotter som är född 2014 och hon vill så gärna ha ett syskon. :)


    Håller tummarna för att det ska gå vägen för er :)
  • Missgrön
    ebbinilsson skrev 2018-06-25 11:54:18 följande:

    Är i vecka 7 (6+4) idag, BF 13e februari som det ser ut nu. Är 21år gammal och bor utanför Norrtälje i en lägenhet med min sambo och vår franska bulldog Bosse (7 månader), är första barnet och planerat :)

    Ska bli otroligt kul det här, men också otroligt nervöst. Jag är född med ett hjärtfel som jag opererats för och kommer behöva försätta opereras för. Det finns en risk för att barnet kommer att födas med hjärtfel pga detta och det finns även en risk för att mitt hjärta inte klarar graviditeten som vi önskar.


    Har en kompis som med föddes med hjärtfel och gick på extra kontroller, hennes barn föddes friskt utan hjärtfel. Hoppas det går lika bra för er också<3:)
  • Missgrön
    Lajw skrev 2018-06-25 12:01:53 följande:

    Plussade i lördags och har troligtvis bf runt 1/3. Fick missfall i maj så känner mig än så länge rätt osäker på om denna väljer att stanna! Är gärna med i fb-gruppen sedan om allt går vägen och plats finns kvar! ????

    Har för övrigt en dotter sedan tidigare född i mars 17, är 32 år och bor med sambo i Västernorrland ????


    Då är våra döttrar jämgamla:) håller plats öppen till dig !
  • Missgrön
    Anonym (Längtarsåefterbebis) skrev 2018-07-02 23:24:57 följande:

    Hej!

    Är 27 år, är i vecka 5+3 och det är första barnet. Enligt appen är jag beräknad till 28/2. Allting är så nytt och okänt så vi försöker smälta allt! Vi har nog fortfarande inte förstått att det är sant, så vi längtar så efter första mvc besöket. Dock fick vi tid när jag är i vecka 11, så vi känner oss lite vilsna. Det känns som att allt kommer sjunka in när man får höra det från någon som kan.

    Är gärna med i gruppen, men vill nog avvakta tills vi varit hos barnmorskan i augusti ?! Är det ok?!


    Ja det är helt okej om du vill vänta. Finns de som har bf runt samma datum om du skulle vilja bollar tankar redan nu. Men avvakta om det känns bäst :)
  • Missgrön
    Sosarora skrev 2018-07-08 11:40:29 följande:

    Skulle gärna vara med, men undrar om gruppen är hemlig? <3


    Ja den är hemlig:) endast inbjudna kan se gruppen:)
  • Missgrön
    crizziepalm skrev 2018-07-12 23:27:29 följande:

    Hej! Jag är i v. 8 och vill gärna vara med i en mindre gravid grupp då jag har bra erfarenheter av det i min junimammor 2017 grupp! Andra barnet ?? mitt namn på fb är : Förnamn Efternam och en profilbild på mitt ansikte, hår med tt grönt tassle örhänge! (väntar på att få byta namn på fb igen) Adda mig gärna in i gruppen! Jag har bf 28 feb eller 1 mars.

    //Christina Palm


    Skicka mig pm :)
Svar på tråden Bf februari / mars 2019