Anonym (Livsfattig) skrev 2018-07-13 23:11:29 följande:
Känner med dig. Måste vara fasansfullt om man har barn också att ta hand om. Jag har själv blivit fattig pga ohälsa och skilsmässa. Det är surrealistiskt. Varje minut går bara åt att tänka på hur man ska skaffa pengar och vad man kan spara i på. Det är så ovärdigt för att vara Sverige. Det värsta är skammen som finns omkring det hela och att man skonar alla man känner genom att inte berätta. Iallafall jag. Vågar inte ens be min familj, för jävligt! Och socialbidrag är nästan omöjligt att få + att de kostar att de helt äger ditt liv och du ska redovisa vaarje kvitto du handlat för. Fasansfullt har folk berättat. De har blivit mer sjuka av att gå dit.
Ett tips jag fått är att söka fonder. Finns några som man kan söka som fattig, eller så är det kyrkan som gäller som brukar vara generösa mot ensamstående mammor.
Har du inga närstående där du bor eller nån god vän att dela middagar med?
Hoppas du hittar en lösning snart. Kram på er.
Babe be
Anonym (Livsfattig) skrev 2018-07-13 23:11:29 följande:
Känner med dig. Måste vara fasansfullt om man har barn också att ta hand om. Jag har själv blivit fattig pga ohälsa och skilsmässa. Det är surrealistiskt. Varje minut går bara åt att tänka på hur man ska skaffa pengar och vad man kan spara i på. Det är så ovärdigt för att vara Sverige. Det värsta är skammen som finns omkring det hela och att man skonar alla man känner genom att inte berätta. Iallafall jag. Vågar inte ens be min familj, för jävligt! Och socialbidrag är nästan omöjligt att få + att de kostar att de helt äger ditt liv och du ska redovisa vaarje kvitto du handlat för. Fasansfullt har folk berättat. De har blivit mer sjuka av att gå dit.
Ett tips jag fått är att söka fonder. Finns några som man kan söka som fattig, eller så är det kyrkan som gäller som brukar vara generösa mot ensamstående mammor.
Har du inga närstående där du bor eller nån god vän att dela middagar med?
Hoppas du hittar en lösning snart. Kram på er.
Det är det dummaste jag hört, vadå redovisa varje kvitto ?? Jag har haft socialbidrag när mitt liv gjorde en vändning och det ända jag behövde visa upp var kontoutdrag 3 månader tillbaka och lämna in hyresavin , varför man måste lämna in kontoutdrag är för att många utnyttjar systemet med att söka bidrag när dem inte behöver. Soc hjälpte mig verkligen när jag var nära och hamna på gatan och inte hade pengar till mat, så innan du smutskastar Soc så kan du bilda dig en egen uppfattning i stället för att lyssna på andra.Du vet inte hur Soc är eftersom du själv inte haft det