• Anonym (Mat)

Jag somnar hungrig ikväll

Lång historia kort blivit ensam med tre barn, har fast jobb men betar av skulder mitt x tog på mig så det går verkligen inte runt. hursomhelst sen han lämna oss har vi ännu inte fått hjämp med billigare boende. Jag och barnen går knappt runt. dom har mat och allt nödvändigt men ikväll hade jag inget att äta. Så tragiskt och overkligt. Jag har ingen närstående här heller. Barnen vill så gärna till badet på lördag och jag hoppas jag får lite grejer sålt lokalt innan dess. Trodde aldrig jag skulle ligga här ensam med tre små och somna riktigt hungrig. Förlåt för snyft inlägg men jag behövde bara skriva av mig.

• Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll
  • Anonym (alternativtliv)

Det måste vara jobbigt att vara van att ha och plötsligt inte ha, men tillfällig hunger är inte farligt. 

Du kan ju alltid dumpstra om du har någon som kan vara barnvakt.

• frokenannorlunda

Hej! Vill tipsa dig om en grupp på Facebook som heter ?Familjehjälpen Stockholm?. Det finns hjälp att få, du ska inte behöva ha det såhär. Tappa inte glöden! Skickar över kärlek!

• Anonym (Kyrkan)
    Anonym (Livsfattig) skrev 2018-07-13 23:11:29 följande:

Känner med dig. Måste vara fasansfullt om man har barn också att ta hand om. Jag har själv blivit fattig pga ohälsa och skilsmässa. Det är surrealistiskt. Varje minut går bara åt att tänka på hur man ska skaffa pengar och vad man kan spara i på. Det är så ovärdigt för att vara Sverige. Det värsta är skammen som finns omkring det hela och att man skonar alla man känner genom att inte berätta. Iallafall jag. Vågar inte ens be min familj, för jävligt! Och socialbidrag är nästan omöjligt att få + att de kostar att de helt äger ditt liv och du ska redovisa vaarje kvitto du handlat för. Fasansfullt har folk berättat. De har blivit mer sjuka av att gå dit.

Ett tips jag fått är att söka fonder. Finns några som man kan söka som fattig, eller så är det kyrkan som gäller som brukar vara generösa mot ensamstående mammor.

Har du inga närstående där du bor eller nån god vän att dela middagar med?

Hoppas du hittar en lösning snart. Kram på er.

Babe be
    Anonym (Livsfattig) skrev 2018-07-13 23:11:29 följande:

Känner med dig. Måste vara fasansfullt om man har barn också att ta hand om. Jag har själv blivit fattig pga ohälsa och skilsmässa. Det är surrealistiskt. Varje minut går bara åt att tänka på hur man ska skaffa pengar och vad man kan spara i på. Det är så ovärdigt för att vara Sverige. Det värsta är skammen som finns omkring det hela och att man skonar alla man känner genom att inte berätta. Iallafall jag. Vågar inte ens be min familj, för jävligt! Och socialbidrag är nästan omöjligt att få + att de kostar att de helt äger ditt liv och du ska redovisa vaarje kvitto du handlat för. Fasansfullt har folk berättat. De har blivit mer sjuka av att gå dit.

Ett tips jag fått är att söka fonder. Finns några som man kan söka som fattig, eller så är det kyrkan som gäller som brukar vara generösa mot ensamstående mammor.

Har du inga närstående där du bor eller nån god vän att dela middagar med?

Hoppas du hittar en lösning snart. Kram på er.

Det är det dummaste jag hört, vadå redovisa varje kvitto ?? Jag har haft socialbidrag när mitt liv gjorde en vändning och det ända jag behövde visa upp var kontoutdrag 3 månader tillbaka och lämna in hyresavin , varför man måste lämna in kontoutdrag är för att många utnyttjar systemet med att söka bidrag när dem inte behöver. Soc hjälpte mig verkligen när jag var nära och hamna på gatan och inte hade pengar till mat, så innan du smutskastar Soc så kan du bilda dig en egen uppfattning i stället för att lyssna på andra.Du vet inte hur Soc är eftersom du själv inte haft det
  • Anonym (swich?)
    Avstängdigen69 skrev 2018-07-13 16:01:40 följande:

Flashback stänger inte av kontot hur som helst. Men det gör Familjeliv, det FL har missat är att det tar ca 30sek att regga ett nytt konto. 

Så stäng av mig igen! Gör det! 

Idiot!

Ja, jag ser det, eftersom du tydligen har flera konto här? Hur länge är du avstängd då? Åhh hur skall du stå ut? Men du kan åtminstone vara lite trevlig, igog familjeluvsanda, i väntan? Eller så köper du dig ett extra konto på Flashback, och håller käften? Vi behöver inte dina otrevligheter, dem får du ha för dig själv, okay?
  • Anonym (swich?)
    Anonym (swich?) skrev 2018-07-14 16:42:44 följande:

Ja, jag ser det, eftersom du tydligen har flera konto här? Hur länge är du avstängd då? Åhh hur skall du stå ut? Men du kan åtminstone vara lite trevlig, igog familjeluvsanda, i väntan? Eller så köper du dig ett extra konto på Flashback, och håller käften? Vi behöver inte dina otrevligheter, dem får du ha för dig själv, okay?

Förlåt för stavfel.
  • faren

Ja du, ts hur går det o din tråd? Har du fått solgt något idag? Det finns ju olika appar, som spock, och säkert många andra. Lokala Facebook sidor, där manar loppis? Berätta för mig hur det är just nu. Jag skriver inte som anonym, men har läst tråden, ser att du inte har svarat på ett bra tag? Så hur går det ts?

• Anonym (Nej)

Jag blev också avstängd. Men har inte skrivit något otrevligt.

• Anonym (K 2)
    Anonym (Mat) skrev 2018-07-13 09:15:13 följande:
    Jag har fått i princip en mån paus var 12e mån hittills men jag kan ju ringa igen och fråga absolut

Oj, vad lång tid utredningen pågår! I hur många år har den pågått? Måste du verkligen betala under tiden?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Stark) skrev 2018-07-13 22:23:30 följande:
    Vad stark du är. Fortsätt med din positiva syn.
    Håller med, var stark.
  • Anonym (Mat)
    faren skrev 2018-07-14 16:54:59 följande:

Ja du, ts hur går det o din tråd? Har du fått solgt något idag? Det finns ju olika appar, som spock, och säkert många andra. Lokala Facebook sidor, där manar loppis? Berätta för mig hur det är just nu. Jag skriver inte som anonym, men har läst tråden, ser att du inte har svarat på ett bra tag? Så hur går det ts?

Jag fick ju ihop en slant i fredags. den handla vi för.. maten tror jag vi klarar oss på till på fredag. Hoppas jag iallafall. tack för omtanken
  • Anonym (Mat)
    Anonym (K 2) skrev 2018-07-14 19:17:06 följande:

Oj, vad lång tid utredningen pågår! I hur många år har den pågått? Måste du verkligen betala under tiden?

Ja jag måste annars går det till Inkasso sen kfm. Jag tror det löser sig inom någon månad käns drygt bara.
  • Anonym (Anonym)

Hur går det för dig ts? Vet ju inte var i landet du bor men om du bor i Sthlm så kan jag hjälpa dig med en matkasse.

Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll