• Anonym (Jag)

Kan vi åka dit på det?

Väggen i vår gamla lägenhet var väldigt klen, på flera ställen sprack den helt och gjorde stora hål.

Innan vi flyttade spacklade vi bara igen hålen och målade över, de märkte aldrig nåt under besiktningen.

Nu har vi fått höra att de upptäckt den egenhändiga lagningen och att det blivit fuktskador bakom väggen (ena sprickan var i duschen).

Kan vi åka dit på det eller är vi säkra eftersom de inte såg nåt under besiktningen?

• Svar på tråden Kan vi åka dit på det?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-22 07:42:02 följande:

Orsakat och orsakat, den i duschen var en olycka och de andra två var skruvarna som drog upp när krokarna och pappershållaren lossnade.

SÅ illa kan det inte ha varit eftersom det är först nu det blivit problem, så kanske inte ens är lagningen som är problemet, kanske är nåt annat som orsakat det och bara en slump att det är samma vägg. Hade de renoverat som de sagt så hade det aldrig blivit ett problem till att börja med.

Det är fuktskador i badrummet pga hålen i väggen. Badrum behöver en barriär i väggen. Ni förstörde den barriären med hålen så att fukten kunde leta sig in i väggarna. Och lagningen var bara kosmetisk. Det är erat fel att det finns fuktskador. Vet dock inte om fuktskadan är ert ansvar också. Hade ni fått information om att inte göra hål i badrumsväggen eller laga själv?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (asdf) skrev 2018-07-22 10:18:50 följande:

Det är fuktskador i badrummet pga hålen i väggen. Badrum behöver en barriär i väggen. Ni förstörde den barriären med hålen så att fukten kunde leta sig in i väggarna. Och lagningen var bara kosmetisk. Det är erat fel att det finns fuktskador. Vet dock inte om fuktskadan är ert ansvar också. Hade ni fått information om att inte göra hål i badrumsväggen eller laga själv?

Nej ingenting. Fanns förspacklade hål där sen innan som såg ut att vara efter tavlor.

Vi har inte gjort några hål med flit, det i duschen sprack av duschstången och de andra hade hänt oavsett vem som bodde där.

Måste inte alls vara vårat fel att det är fuktskador, behöver inte ha med lagningen att göra. Kanske rakt av är de som bor där nu som orsakat det, det vet vi inte.
  • Anonym (Men snälla...?)

Om någon undrar varför man inte vill bo i hyresrätt så är denna tråd ett bra svar.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Men snälla...?) skrev 2018-07-22 11:26:16 följande:

Om någon undrar varför man inte vill bo i hyresrätt så är denna tråd ett bra svar.

För att det finns så värdelösa hyresvärdar?
  • Anonym (Dolda fel)
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-22 10:37:23 följande:

Nej ingenting. Fanns förspacklade hål där sen innan som såg ut att vara efter tavlor.

Vi har inte gjort några hål med flit, det i duschen sprack av duschstången och de andra hade hänt oavsett vem som bodde där.

Måste inte alls vara vårat fel att det är fuktskador, behöver inte ha med lagningen att göra. Kanske rakt av är de som bor där nu som orsakat det, det vet vi inte.

Eftersom ni inte anmält skadan så hade ni Åkt dit på det och fått betala skadestånd (om det upptäckts) oavsett om skadan uppkom då eller tidigare eftersom man som hyresgäst är skyldig att anmäla skador i lägenheten omgående oavsett om det var ert fel eller en olycka. Och var det nu inte ens ert fel så hade ni verkligen ingen anledning att inte anmäla.

Våtutrymmen ger man sig inte på att fixa om man inte vet vad man håller på med, det är ju självklarheter. Det är högst troligt att ni orsakat fuktskadan.
  • Anonym (Dolda fel)

Orsakat och orsakat, den i duschen var en olycka och de andra två var skruvarna som drog upp när krokarna och pappershållaren lossnade.

SÅ illa kan det inte ha varit eftersom det är först nu det blivit problem, så kanske inte ens är lagningen som är problemet, kanske är nåt annat som orsakat det och bara en slump att det är samma vägg. Hade de renoverat som de sagt så hade det aldrig blivit ett problem till att börja med.

Om fukten var inne i väggen så behöver det inte upptäckas förrens efter lång tid. Det är ju inget som syns utanpå väggen.
  • John22

Fy fan vad lågt. Ja, ni kommer åka dit på det alla dagar i veckan. Hoppas att ni får betala multum och blir skuldsatta för livet.

• Anonym (dumheterärdumheter)
    John22 skrev 2018-07-22 14:01:31 följande:

Fy fan vad lågt. Ja, ni kommer åka dit på det alla dagar i veckan. Hoppas att ni får betala multum och blir skuldsatta för livet.

Du kanske har ett rättsfall att hänvisa till för att understödja ditt tvärsäkra påstående?
  • Anonym (Sofie)

Det är ju ändå ni som orsakat det, även om det var en olycka. Hur gamla är ni egentligen?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-07-22 16:07:10 följande:

Det är ju ändå ni som orsakat det, även om det var en olycka. Hur gamla är ni egentligen?

Det i duschen ja, men det andra var inte vårt fel.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-22 18:02:35 följande:

Det i duschen ja, men det andra var inte vårt fel.

Så varför meddelade ni inte värden direkt, då?Istället för att bara skita i det, troligtvis orsaka vattenskada och sen lappa igen det lite innan ni flyttade ut?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-07-22 18:14:37 följande:

Så varför meddelade ni inte värden direkt, då?Istället för att bara skita i det, troligtvis orsaka vattenskada och sen lappa igen det lite innan ni flyttade ut?

Min sambo vågade inte riskera att vi skulle få betala och de hade ju ändå sagt att de skulle renovera (det lovade de redan innan vi flyttade in att de skulle göra) men som allt annat från dem höll de inte det och ändrade sen till att de renovera rubbet när vi flyttar ut istället, vilket de inte heller gjorde.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-22 19:37:32 följande:

Min sambo vågade inte riskera att vi skulle få betala och de hade ju ändå sagt att de skulle renovera (det lovade de redan innan vi flyttade in att de skulle göra) men som allt annat från dem höll de inte det och ändrade sen till att de renovera rubbet när vi flyttar ut istället, vilket de inte heller gjorde.

Så ni tänkte att det spelar ingen roll hur stor skadan hinner bli?
  • asdweasdfsdf
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-22 11:29:09 följande:
    För att det finns så värdelösa hyresvärdar?
    Jag tror inte skribenten syftade på hyresvärden i detta fall. Hur många dömande frågor har ställts till dig? Hur många ursäkter har du kvar att använda?
  • Anonym (Jag)
    asdweasdfsdf skrev 2018-07-23 10:15:25 följande:

Jag tror inte skribenten syftade på hyresvärden i detta fall. Hur många dömande frågor har ställts till dig? Hur många ursäkter har du kvar att använda?

Ja jag vet det, men hyresvärden var oavsett värdelös och sket totalt i allt vi anmälde och alla saker vi blev lovade.

Hade vi haft större förtroende för honom hade vi garanterat vågat anmäla det här också.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-23 10:36:35 följande:

Ja jag vet det, men hyresvärden var oavsett värdelös och sket totalt i allt vi anmälde och alla saker vi blev lovade.

Hade vi haft större förtroende för honom hade vi garanterat vågat anmäla det här också.

Skador mot ytskiktet i våtrum bör åtgärdas på en gång för att man inte ska få fuktskador och mögel. Jag som har bostadsrätt skulle inte våga använda badrummet innan. Tycker ni gjorde fel som inte anmälde skadorna på en gång.
  • Anonym (Lol)

Jag tycker de låter som fuktskadan fanns där innan ni spackla igen. Sen vad är det ni skall stå för? Ni har spacklat högt upp där vattnet inte är? Skall ni stå för en renovering av toa då eller? För om ni använt fel har ju spacklet vitrat sönder. Sitter fuktskadan någon annan stans så har de inte led det å göra utan för att ytskiktet e trasigt längre ner

Svar på tråden Kan vi åka dit på det?