• Anonym (TS)

"Här röstar alla på SD"

Jag läser den här artikeln om klassklyftor i Expressen:

www.expressen.se/gt/qs/siffrorna-som-kan-falla-lofven-skrammer-bort-valjare/

Artikeln avslutas med följande:

"XX säger att alla hennes bekanta inte kommer att rösta på vare sig moderaterna eller socialdemokraterna i år:

– För alla jag känner så blir det SD. Det spelar ingen roll om det är moderater eller socialdemokrater, det händer ju ingenting."

Jag blir helt matt. Vad är det dessa människor tror att de ska få ut av att rösta på SD, kan någon förklara det för mig? Vad är det SD har lovat dem som ska göra deras liv bättre? Kan någon förklara för mig?
  • Svar på tråden "Här röstar alla på SD"
  • Anonym (Ree)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-20 11:31:31 följande:
    Om man kollar WVS kulturkarta har SD mycket gemensamt med exempelvis Ghana, Somalia, Iran, Pakistan mfl länder. Det de inte har så mycket gemensamt med är de svenska värderingar som placerar Sverige längst upp i högra hörnet av kartan.
    Okej, skulle SD någonsin börja förespråka könsstympning eller burka så kommer jag nog byta röst. Som det är nu har jag svårt att se likheten, oavsett vad någon karta säger.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Ree) skrev 2018-08-20 11:45:21 följande:
    Okej, skulle SD någonsin börja förespråka könsstympning eller burka så kommer jag nog byta röst. Som det är nu har jag svårt att se likheten, oavsett vad någon karta säger.
    Finns inte könsstympning i Iran... Men tankarna som ligger bakom könsstympning och niqab/burka har SD också. De vill kontrollera kvinnans sexualitet de också.
  • Anonym (för)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-20 09:20:07 följande:
    Jag har hört liknande kommentar "Det händer ju inget". Folk är dels otåliga och dels trötta på invandringen. Tyvärr för SD med sig en massa skit, inte bara restriktivare migrationspolitik. SD är ett djupt värdekonservativt part. De gillar inte hur vVerige varit hittills, och då är det inte invandringen jag pratar om. Sverige är unikt när det gäller många värderingar. Vi är väldigt sekulära - SD vill ha religiösa (kristna) friskolor samt vill att man ska kunna åberopa samvetsfrihet i större utsträckning (vägra göra aborter, informera om preventivmedel osv); vi är väldigt jämställda - SD vill återinföra sambeskattning, begränsa och i förlängningen förbjuda abort mm mm; vi är positiva till HBTQ - SD är väldigt negativa till detta och har flera konkreta förslag som försämrar HBTQ-personers rättigheter (bland annat vill de att de som byter kön ska steriliseras).

Som sagt - att rösta på SD för att värna om våra svenska värderingar är totalt bortkastat eftersom SD inte delar dessa.
    *VARNING*

Socialdemokratiska signaturer som sprider en påhittad bild av sin värsta motståndare i detta val: SD.

Inget att ta på allvar.

*VARNING*
  • Anonym (karl)
    Anonym (T) skrev 2018-08-20 08:24:41 följande:
    DU gjorde inte det. Jag har ALLTID klagat på hur de röstar.
    Just du är relativt obetydlig. Det stod inte i rikspressen att de som röstade på S var svagbegåvade lantisar.

(Synd de inte visste det, då hade kanske tvångssteriliseringarna upphört tidigare)
  • Anonym (karl)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-20 10:21:06 följande:
    SÅ du skulle inte ha något problem om Sverige styrdes av en regering med samma värderingar som regeringarna i Iran, Somalia, Afghanistan mfl länder?
    Lustigt att du nämner det. Med senaste årens invandring kommer hela regeringen snart bestå av människor med dessa värderingar.
  • Anonym (moi)

en röst på sd betyder inte att man stöder sd till 100 % det är en röst
    MOT sossar och moderater

• Anonym (karl)
    Anonym (moi) skrev 2018-08-20 21:49:59 följande:

MOT sossar och moderater

Jag tror väldigt få tror att SD kommer regera landet. Men många har fått nog av massinvandring och hoppas SD kan påverka detta.
  • pdysfbkq

Massinvandringen är nog en kovert taktik för att snabbt skapa en potentiell riksdagsmajoritet och sedan göra en statskupp.

Det är inte osannolikt att medelväljaren är naiv nog att köpa den bluffen. Förarbetet har varat ganska många år ocensurerat genom andra kanaler.

• Anonym (Inte sd)
    pdysfbkq skrev 2018-08-20 22:35:38 följande:

Massinvandringen är nog en kovert taktik för att snabbt skapa en potentiell riksdagsmajoritet och sedan göra en statskupp.

Det är inte osannolikt att medelväljaren är naiv nog att köpa den bluffen. Förarbetet har varat ganska många år ocensurerat genom andra kanaler.

Intressant fundering....vill du utveckla din teori?
  • pdysfbkq
    Anonym (Inte sd) skrev 2018-08-21 03:14:39 följande:
    Intressant fundering....vill du utveckla din teori?
    Nä. Jag har inget att tillföra till psuedoeliten på internets.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (karl) skrev 2018-08-20 20:41:54 följande:
    Lustigt att du nämner det. Med senaste årens invandring kommer hela regeringen snart bestå av människor med dessa värderingar.
    Precis!

Jag är emot mer invandring eftersom jag inte vill ha fler av dessa idéer i Sverige. Jag är emot SD för att de har exakt samma värderingar. SD är inte lösningen!
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (moi) skrev 2018-08-20 21:49:59 följande:

MOT sossar och moderater

Ja just ja. Förr röstade man för något. Nu röstar man mot något. Jag har all förståelse för att du vill rösta mot dessa partier, men tyvärr blir resultatet ännu värre än om du röstat på något av de andra partierna. Vill du verkligen stödja ett parti som vill inskränka aborträtten och på sikt ta bort den helt; återinföra sambeskattning; som är för religiösa friskolor; som är för samvetsfrihet (i vården bland annat)?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    pdysfbkq skrev 2018-08-20 22:35:38 följande:

Åkesson vill sätta in militär mot bilbränder. Det är säkert något som många kan acceptera - men få tänker på att om det blir lagligt att sätta in militär mot sina egna medborgare för att stävja bilbränder blir det också möjligt att sätta in militär mot motståndare när de håller möten eller demonstrerar. Farligt!
  • Anonym (karl)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-21 09:57:47 följande:
    Precis!

Jag är emot mer invandring eftersom jag inte vill ha fler av dessa idéer i Sverige. Jag är emot SD för att de har exakt samma värderingar. SD är inte lösningen!
    SD är absolut inte lösningen. Men de andra partierna har försatt oss i detta hopplösa läge. Ovanpå det kom DÖ som gjorde att man inte kan lita på Alliansen heller.

Oavsett vilken regering vi får så kommer de skada Sverige. Valet handlar bara om att välja det alternativ som är minst skadligt.
  • Anonym (sdare)

Jag blir förvirrad här och behlöver lite tips.. jag har läst SDs partiprogram o tycker detär bra men vart står det allt dåligt folk säger om SD t ex kvinnoförnedringen osv? Hur hittar jag det 

• Anonym (Bizz)
    Anonym (sdare) skrev 2018-08-23 01:04:15 följande:

Jag blir förvirrad här och behlöver lite tips.. jag har läst SDs partiprogram o tycker detär bra men vart står det allt dåligt folk säger om SD t ex kvinnoförnedringen osv? Hur hittar jag det 

Det gör du inte. För det finns inte.
  • Anonym (moi)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-21 10:00:53 följande:
    Ja just ja. Förr röstade man för något. Nu röstar man mot något. Jag har all förståelse för att du vill rösta mot dessa partier, men tyvärr blir resultatet ännu värre än om du röstat på något av de andra partierna. Vill du verkligen stödja ett parti som vill inskränka aborträtten och på sikt ta bort den helt; återinföra sambeskattning; som är för religiösa friskolor; som är för samvetsfrihet (i vården bland annat)?
    "Vill du verkligen stödja ett parti som vill inskränka aborträtten och på sikt ta bort den helt; återinföra sambeskattning; som är för religiösa friskolor; som är för samvetsfrihet (i vården bland annat)?

Ett billigt pris för att få stopp på den galenskap som i dag råder.
    aborträttsfrågan är bara löjlig
    skulle norge, danmark och finland ha kass aborträtt ?
    Det är en ickefråga där- alla ense om dagens regler som är identiska med vad sd
    förespråkar.
  • Anonym (moi)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-20 12:42:05 följande:
    Finns inte könsstympning i Iran... Men tankarna som ligger bakom könsstympning och niqab/burka har SD också. De vill kontrollera kvinnans sexualitet de också.
    heheh ganska kul att se sossarnas val-troll in action

Svar på tråden "Här röstar alla på SD"