Vilka förskoletider har era 2åringar?
Som rubriken:)
Vi har 07:30-16:30 för vår nyblivna 2-åring, blir oftast någon kortare dag varje vecka då vi får hjälp med hämtning ibland.
Det verkar vara väldigt olika :) Det jag funderar på är ifall 0830-1600 är för länge för en standarddag? Hon har gått max 9-15 innan men trivdes då dåligt på fsk men nu har vi bytt till en hon trivs på.
Det skulle variera lite så att hon troligtvis slutar 1500 någon dag i veckan och är hemma kanske en dag varannan vecka.
Har ingen möjlighet att lämna innan 0830 och även om jag har fria jobbtider hinner jag få så lite gjort om jag hämtar redan 15.
Vår tvååring går 11-16/16:30 måndag till fredag och är helledig var fjärde vecka. Vi jobbar motsatta skift och jag är schemalagt ledig var fjärde vecka.
8-15 alla dagar på mina veckor.
7:15-17:15 alla dagar på exets veckor.
Vi båda försöker hämta tidigare ibland, men ovan är de normala tiderna.
07.30-16.30, ca., fem dagar i veckan. Jag jobbar oftast in lunchen för att kunna korta dagarna.
Just tiderna är olika och kan ändras flera gånger per termin. Jag är förskollärare (och jobbar 75%) så jag har olika tider varje dag. Pappan har längre till sitt jobb, jobbar 100% och inget körkort, men hämtar två dagar i veckan. Just nu ser schemat ut såhär:
Måndag: 7:30-14:30
Tisdag: 7:30-13:30
Onsdag: 7:30-15:30
Torsdag: 7-15:30
Fredag: 8:30-13:30
Mån-fre 7:45-14.
Men oftast är hon hemma på fredagarna :)
6.30-16.30 alla dagar föreutom onsdagar då jag slutar 12.
Men oftast hinner vi hömta lite tidigare om npgon av oss hinner smita lite tidigare från jobbet. Alla våra barn har haft dessa tider och det har funkat bra.
Nästa bättre när de har varit i den här åldern och fortfarande sover en rejäl stund på dagen. Det har varit lite tuffare med dessa långa dagar när de slutar sova middag.
Hur kan de där tiderna bli deltid? Du måste ha en normalarbetstid på heltid betydligt över 40 timmar?
Min normalarbetstid vid 40 timmar per vecka är 8-16.30.
Aha, det var inte arbetstiderna utan förskoletider. Men det lät länge ändå i och för sig för någon som jobbar deltid.
Vår dotter på 2,5 år går som grund 7.15-17, men 2-3 dagar i veckan lägger vi schemat så att vi hämtar vid 15-tiden. Jag går nattjour ca var 5:e vecka och då går hon kortare dagar, 7.15-14 när jag går av (hämtar när jag vaknar) och ca 12-16 när jag går på. Min man planerad sin egen arbetstid och kan därför hämta tidigare men det växlar från vecka till vecka hur vi gör. I höst kommer dock lillasyster och då blir det bara 15 h/v vilket jag vet att hon kommer tycka är för lite eftersom förskolan är det bästa hon vet!