• AlexSwe

Sjukskriven vs jobb?

Vad hade ni valt?

Vara  falsk sjukskriven och få 11 000 rent från försäkringskassan och inte ha någon sysselsättning eller Jobba på ett jobb ni hatar och kanske få minst 16 000kronor?

Vad för fördelen med att ha ett jobb att gå till än att vara arbetslös
    vad kan arbetslöshet orsaka psykiskt? Speciellt om man inte har vänner osv.

Menar sålänge försäkringskassan ger en pengar är det inte bara bra och få pengar av dem och att man inte jobbar? HUR RESONERAR NI? ÅSIKTER? FÖRKLARA? 

• Svar på tråden Sjukskriven vs jobb?
  • AlexSwe

bra ide finns inte många utav sånna jobb tror jag? om jag vill köpa en bil i Tyskland och sälja det här dyrare hur. gör jag då?

• Aumeå
    AlexSwe skrev 2018-09-05 21:57:28 följande:

bra ide finns inte många utav sånna jobb tror jag? om jag vill köpa en bil i Tyskland och sälja det här dyrare hur. gör jag då?

Nu är euro kursen rätt hög, blir inte mycket till vinst, du måste följa euro kursen, jag var ner när den var på 8 kr drygt nu ligger den över 10 kr, på 1 milj blir det 200 tusen med dagens kurs. än när jag var ner. 
  • Hejhoppsan
    AlexSwe skrev 2018-09-05 20:50:03 följande:
    jag skiter i pensionen allt går ju till invandrare ändå.
    ge mig råd jag behöver omväxling mår psykiskt dåligt av att vara på en och samma plats.
    Haha, undrar just vem som tänker rösta på SD! För övrigt finns det nog inte så mycket mer att säga till dig TS.
  • AlexSwe
    Hejhoppsan skrev 2018-09-05 22:20:55 följande:
    Haha, undrar just vem som tänker rösta på SD! För övrigt finns det nog inte så mycket mer att säga till dig TS.
    jag e redan SD:ARE , jag ska utnyttja bidragssystemet men inte invandrare. jag har mer rätt och är mer värd.
  • Tiffany

Är man arbetsför dvs har man inga fysiska hinder eller pyskiska mer än att man bara hatar sitt jobb så ska man jobba och söka annat jobb  under tiden.

Är man sjuk och inte kan jobba antingen pga jobbet eller annan orsak kan man sjukskriva sig. 

• nevermind
    AlexSwe skrev 2018-09-05 20:42:24 följande:

vad menar du me göra rätt för dig

Betala skatt. Inte snylta.
  • nevermind
    faren skrev 2018-09-05 20:23:12 följande:

Ovanliga funderingar du har, i så fall!

Hur menar du?
  • Jamesdio
    AlexSwe skrev 2018-09-05 16:22:24 följande:
    jag tänker såhär. att jag vill slita så lite som möjligt samtidigt få pengar. hur tycker du jag ska göra och hur resonerar du kring det jag säger?

Vad får det för negativa effekter genom att vara arbetslös? 
    Effekten blir att alla vi andra skattebetalare tröttnar på parasiter och tröttnar på att betala höga skatter som vi inte får något för och röstar på ett part i som sänker skatterna och drar ned på bidrag och tar krafttag mot fuskare (tyvärr drabbas en och annan hederlig människa också). Och DU får lov att jobba igen för att klara dig (eftersom jag inte tror ett dyft på din andra tråd om att du skulle ha så mycket pengar).
  • Liberté

Arbeta så klart.

Det ger dig något för framtiden när du ska avancera i arbete eller söka nytt.

• Jamesdio
    AlexSwe skrev 2018-09-05 20:36:59 följande:

jag har varit det i ett år idag! Jag vill inte ha en äcklig chef som bossar över mig.
    Har alla ledaregenskaper och enligt DISC är jag 80% röd och 20% blå
    som person. Vafan ska man ha för jobb asså. 

DISC fungerar inte om man har en diagnos.
  • Lainie Kennedy
    AlexSwe skrev 2018-09-05 14:54:06 följande:

Vad hade ni valt?

Vara  falsk sjukskriven och få 11 000 rent från försäkringskassan och inte ha någon sysselsättning eller Jobba på ett jobb ni hatar och kanske få minst 16 000kronor?

Vad för fördelen med att ha ett jobb att gå till än att vara arbetslös

vad kan arbetslöshet orsaka psykiskt? Speciellt om man inte har vänner osv.

Menar sålänge försäkringskassan ger en pengar är det inte bara bra och få pengar av dem och att man inte jobbar? HUR RESONERAR NI? ÅSIKTER? FÖRKLARA? 

Fördelen med att ha ett jobb är ju dels att man har mer pengar, men också att man inte kan bli av med sin inkomst om någon kommer på att man fuskat. Det finns inte heller återkrav på utbetald lön vilket det gör för sjukpenning.
Svar på tråden Sjukskriven vs jobb?