• Progressiv

Vad tycker Du om valresultatet?

• Svar på tråden Vad tycker Du om valresultatet?
  • Kapten haddock
    Progressiv skrev 2018-09-23 13:52:34 följande:
    Ingenting är enkelt i en demorkati. Det är själva tjusningen med det, för alternativet är så mycket värre.
    Jo, att starta ett parti som för en politik som är bra för Sverige, det är enkelt.
  • K Kalle
    Progressiv skrev 2018-09-22 16:37:29 följande:
    Skåne har f.ö. varit ett starkt SD-fäste sedan de bildades, typ. Men nu är de fullständigt dominerande (i Hörby erhöll då över 40 %).
    Skåne är också den landsdel där de flesta asylsökande kommer in i landet. Kan ha betydelse. Jag var själv på plats både på Malmö C och i Hyllie hösten 2015 och då kunde man faktiskt tala om att det vällde in människor.
  • K Kalle
    Kapten haddock skrev 2018-09-23 22:18:03 följande:
    Jo, att starta ett parti som för en politik som är bra för Sverige, det är enkelt.
    Nej det är inte enkelt. Vad som är bra för en människa är lätt dåligt för en annan.
  • Kapten haddock
    K Kalle skrev 2018-09-24 08:06:43 följande:
    Nej det är inte enkelt. Vad som är bra för en människa är lätt dåligt för en annan.
    Jo, det är enkelt.

Arbete är bra för alla. Sänkt skatt på arbete leder till mer arbete och därmed en större kaka att dela på för alla. Detta är självklart och superenkelt.

Att bygga en massa ghetton och fylla dem med nyanlända är dåligt för Sverige. Värst är det för de stackare som placeras där.

Att beskatta arbetare ännu hårdare för ge bidrag till de som ska cykla är riktigt dåligt.

• Progressiv
    Kapten haddock skrev 2018-09-23 22:18:03 följande:

Det handlar om att få inflytande och makt över Sveriges utveckling och framtid. Det är ALDRIG någon enkel uppgift och skall så heller inte vara.
  • Progressiv
    K Kalle skrev 2018-09-24 08:04:49 följande:

Skåne är också den landsdel där de flesta asylsökande kommer in i landet. Kan ha betydelse. Jag var själv på plats både på Malmö C och i Hyllie hösten 2015 och då kunde man faktiskt tala om att det vällde in människor.

Den argumentationen är jag rädd bara göder skrik-högern. Bör vi inte istället tala, som din partiledare, om att ta ett gemensamt ansvar?
  • Progressiv
    Kapten haddock skrev 2018-09-24 16:31:15 följande:

Jo, det är enkelt.

Arbete är bra för alla. Sänkt skatt på arbete leder till mer arbete och därmed en större kaka att dela på för alla. Detta är självklart och superenkelt.

Att bygga en massa ghetton och fylla dem med nyanlända är dåligt för Sverige. Värst är det för de stackare som placeras där.

Att beskatta arbetare ännu hårdare för ge bidrag till de som ska cykla är riktigt dåligt.

Det är just DEN mentaliteten som är det riktigt farliga för Sveriges utveckling: Att allting är enkelt.
  • Progressiv

Håller dock med om att det blir flum att endast prata om cyklar när miljöproblemen är mångfalt större än så.
  • K Kalle
    Jo, det är enkelt.

Att sänka skatten och därför inte kunna hjälpa sjuka gynnar inte de som är sjuka. Jag känner några som har kroniska sjukdomar (MS, Parkinson och ALS). De har fått det oerhört mycket sämre de senaste 12 åren. De har det oerhört knapert. Att både ha en hemsk sjukdom och samtidigt hela tiden oroa sig för ekonomin är för jävligt. En av dem har gjort självmordsförsök på grund av detta.
  • K Kalle
    Progressiv skrev 2018-09-27 19:03:10 följande:
    Den argumentationen är jag rädd bara göder skrik-högern. Bör vi inte istället tala, som din partiledare, om att ta ett gemensamt ansvar?
    Min partiledare? Vilken är det? Jag tillhör inget parti.
  • K Kalle
    En av mina vänner blev väldigt glad åt elcykelbidraget eftersom det inneburit att hon haft råd att köpa en Permobil. Hon borde fått en av kommunen egentligen men de har strulat. Hon kan inte gå mer än några meter.
  • Progressiv
    K Kalle skrev 2018-09-28 08:26:48 följande:

Att sänka skatten och därför inte kunna hjälpa sjuka gynnar inte de som är sjuka. Jag känner några som har kroniska sjukdomar (MS, Parkinson och ALS). De har fått det oerhört mycket sämre de senaste 12 åren. De har det oerhört knapert. Att både ha en hemsk sjukdom och samtidigt hela tiden oroa sig för ekonomin är för jävligt. En av dem har gjort självmordsförsök på grund av detta.

Dessvärre är det bara Vänsterpartiet som på allvar vill förändra situationen för de grupperna. Löfvéns tal om att valet var *en folkomröstning om välfärden* blir ganska tomt när han hela tiden fjäskar för medelklassen.
  • Progressiv
    K Kalle skrev 2018-09-28 08:27:43 följande:

Min partiledare? Vilken är det? Jag tillhör inget parti.

Jag upplevde tidigare i tråden att du uttryckte ganska klara sympatier för Socialdemokraterna, men kanske tog fel där.
  • K Kalle
    Progressiv skrev 2018-09-29 01:58:49 följande:
    Jag upplevde tidigare i tråden att du uttryckte ganska klara sympatier för Socialdemokraterna, men kanske tog fel där.
    Jag ligger väl nånstans mellan S och L i många frågor. När det gäller handikappfrågor är L ofta det bättre partiet.
Svar på tråden Vad tycker Du om valresultatet?