• Fundersam9

    Klamydia. Partner posetiv, jag negativ...

    Hej alla glada.

    Har varit med en tjej i snart 5 år. I början när vi höll på så svängde hon in hos en annan kille två, tre gånger innan det blev vi på riktigt.

    Ingen av oss testade sig i början på våran relation.

    Hon började med minipiller och nu så ville ungdomsmottagningen att hon kom in och testade sig. Det har nu bara varit vi i 4,5 år.

    Hon testar positivt för klamydia, jag testar mig och får svar negativt.

    Kan det vara så att jag är svårflörtad för denna bakterie?

    Finns möjligheten att hon burit på det sedan vi dejtade och hon träffa den andra killen samtidigt?

    Hur kan jag då inte blivit smittad på 4,5 år?

    Mycket tveksam på att otrohet ligger bakom detta då jag litar på henne.

  • Svar på tråden Klamydia. Partner posetiv, jag negativ...
  • cosinus
    CitronTulo skrev 2018-10-13 15:17:35 följande:

    Varför tyckte ungdomsmottagningen att hon skulle testa sig?? Om hon inte hade några symptom och lever i en monogam relation sedan 4,5 år?? Förlåt men det är något som inte stämmer här..


    Tja jag fick lämna klamydiaprov för en månad sen då jag sökte p g a magsmärtor på HC. Att jag säger att jag är gift och varit med samma man i 20 år betyder ju inte att a) jag är ärlig eller b) har vetskap om vad han gör.
  • Fundersam9
    Anonym (A) skrev 2018-10-13 16:58:21 följande:

    Det är fakta. Och symtom är irrelevant. Klamydia ger ofta inga symtom alls.

    Ja tro du på henne om du vill. Det är dock enbart otroligt korkat att Teo på någon. Det har jag fått lära mig den hårda vägen och det ser man bevis här dagligen.


    Säger inte emot att otrohet inte händer men alla är ju inte otrogna.

    Frågan var mer om möjligheten fanns att jag haft klamydia och det självläkt men inte hennes så blir jag immun mot just den bakterie som hon hade eftersom min läkt? Eller är detta omöjligt?

    Att hon varit otrogen är det sista jag vill tänka mig även om möjligheten till det finns.
    cosinus skrev 2018-10-13 17:27:17 följande:

    Tja jag fick lämna klamydiaprov för en månad sen då jag sökte p g a magsmärtor på HC. Att jag säger att jag är gift och varit med samma man i 20 år betyder ju inte att a) jag är ärlig eller b) har vetskap om vad han gör.


    Vad var resultatet på ditt test?

    Självklart kan hon ju varit med någon annan. Vi jobbar olika tider och bor inte ihop.

    Man vill ju inte tro det om sin partner.
  • Anonym (.)

    Klamydia är jättevanligt, så det är klart att det är den sjukdom som är stor risk att man drar på sig om man är otrogen.

    Samtidigt så kan den ligga symptomlös lantent i kroppen länge, så det är inte omöjligt att hon haft det i många år.

    Klamydia läker ut ofta, så det är inte så heller omöjligt att du läkt ut den.

    Jag tror inte du kommer kunna resonera dig fram till huruvida hon varit otrogen eller ej, jag skulle ha gjort en bedömning baserat på helhetsbilden (andra t3cken på otrohet). Troligtvis skulle jag släppt det, om det vore min fru, men haft lite mer koll på henne och försökt försäkra mig om att hon inte är otrogen.

  • Fundersam9
    Anonym (.) skrev 2018-10-14 15:44:52 följande:

    Klamydia är jättevanligt, så det är klart att det är den sjukdom som är stor risk att man drar på sig om man är otrogen.

    Samtidigt så kan den ligga symptomlös lantent i kroppen länge, så det är inte omöjligt att hon haft det i många år.

    Klamydia läker ut ofta, så det är inte så heller omöjligt att du läkt ut den.

    Jag tror inte du kommer kunna resonera dig fram till huruvida hon varit otrogen eller ej, jag skulle ha gjort en bedömning baserat på helhetsbilden (andra t3cken på otrohet). Troligtvis skulle jag släppt det, om det vore min fru, men haft lite mer koll på henne och försökt försäkra mig om att hon inte är otrogen.


    Hej!

    Ja, har läst runt lite och många säger att det kan ligga latent.

    Men har ändå en liten magkänsla som får huvudet upp och ner att hon är posetiv och jag negativ.

    Eftersom vi inte bor ihop så vet jag ju inte exakt vad hon gör men vet ju inte när hon skulle ha gjort något isåfall. Kanske på ett besök på klubben? Men då ses vi oftast efteråt hon dansat färdigt.

    Är bara förvirrad.. haha
  • Fundersam9

    Och hon har inte fått höra mitt resultat ännu.

    Men efter jag lämnade mitt prov så var vi ju båda fundersamma mot varandra var detta kom ifrån när vi diskuterade ämnet. Men kändes inte som hon ville prata så mycket om det utan mer att vi skulle äta tabletterna så försvinner det. Det är också en grej som får kontoret att arbeta.

  • Anonym (Man 44)

    En vild gissning är väl att hon har varit ut och testat lite med nån smittbärare... Att du inte skulle fått på så länge är säkert typ 1 på 1000eller nått sånt..

  • Anonym (AA)

    i början av mitt och sambons förhållande hade jag klamydia och inte sambon, gjorde ett test efter jag och exet gjorde slut och inte legat med någon än exet och min nuvarande sambo, vårdcentralen och min sambo trodde jag varit med någon annan, trots jag inte hade det, fortfarande inte fått reda på vad det kunde bero på... trist man ska bli anklagad för att varit med någon annan fast man inte varit det så tycker inte du ska undra över otrohet, även fast det kanske ser ut så.

  • Anonym (Anonym)
    Fundersam9 skrev 2018-10-14 16:05:34 följande:

    Och hon har inte fått höra mitt resultat ännu.

    Men efter jag lämnade mitt prov så var vi ju båda fundersamma mot varandra var detta kom ifrån när vi diskuterade ämnet. Men kändes inte som hon ville prata så mycket om det utan mer att vi skulle äta tabletterna så försvinner det. Det är också en grej som får kontoret att arbeta.


    Låter som hon försöker sopa något under mattan. Har ni pratat om det mer ?
  • Fundersam9
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-16 16:41:40 följande:

    Låter som hon försöker sopa något under mattan. Har ni pratat om det mer ?


    Hej, nej vi har inte haft ämnet alls uppe på diskussion än. Kan ju vara en av dem få människor på denna jord som är immun mot just klamydia menmen..

    Några tips eller funderingar?
    Anonym (Man 44) skrev 2018-10-14 18:42:54 följande:

    En vild gissning är väl att hon har varit ut och testat lite med nån smittbärare... Att du inte skulle fått på så länge är säkert typ 1 på 1000eller nått sånt..


    Finns ju en chans att det är så eller så är jag unik haha
    Anonym (AA) skrev 2018-10-15 11:04:10 följande:

    i början av mitt och sambons förhållande hade jag klamydia och inte sambon, gjorde ett test efter jag och exet gjorde slut och inte legat med någon än exet och min nuvarande sambo, vårdcentralen och min sambo trodde jag varit med någon annan, trots jag inte hade det, fortfarande inte fått reda på vad det kunde bero på... trist man ska bli anklagad för att varit med någon annan fast man inte varit det så tycker inte du ska undra över otrohet, även fast det kanske ser ut så.


    Förstår din tanke men låter ändå konstigt, finner ingen oljig i detta..
  • Anonym (Rauken)

    Ni har två val här.

    Det bästa är om ni båda testar er igen, samtidigt.
    Litar TS på sin partner, och partnern på TS så lägg det bakom er.

    Falsk negativa är sjukt ovanligt, dagens tester är extremt träffsäkra och skickas i princip på labb. Falsk negativt är inte troligt, däremot förekommer falsk positiv, om än också det väldigt ovanligt. 

    Testa er igen innan ni väljer gå skilda vägar. Har ni legat kan ni båda vara positiva eller negativa. Oansvarigt av er båda att gå in i en relation utan att testa er, det kunde lika gärna vara HIV. 

  • Anonym (glädjedödaren)

    Självklart har hon varit med nån annan. Förresten såg nu att det var en gammal tråd. Du kanske redan vet hur det ligger till? Vore kul att veta. Men jag skulle kunna sätta en tia på att hon låtit någon annan doppa.

  • Anonym (tomas)
    Anonym (Rauken) skrev 2022-02-11 15:10:18 följande:

    Ni har två val här.

    Det bästa är om ni båda testar er igen, samtidigt.
    Litar TS på sin partner, och partnern på TS så lägg det bakom er.

    Falsk negativa är sjukt ovanligt, dagens tester är extremt träffsäkra och skickas i princip på labb. Falsk negativt är inte troligt, däremot förekommer falsk positiv, om än också det väldigt ovanligt. 

    Testa er igen innan ni väljer gå skilda vägar. Har ni legat kan ni båda vara positiva eller negativa. Oansvarigt av er båda att gå in i en relation utan att testa er, det kunde lika gärna vara HIV. 


    den är från 2018, snart 4 år sedan denna tråd var aktuell så vänta inte på svar från TS
Svar på tråden Klamydia. Partner posetiv, jag negativ...