Varning, välj aldrig Trygghansas försäkringar
En varning till alla som funderar över att välja Trygghansa som försäkringsbolag, gör aldrig det! Har aldrig varit med om ett så fruktansvärt dåligt bemötande från en försäkringsgivare. Jag skickade först in ett läkarintyg en gång för att få ersättning för vård hemma. De svarade med att intyget inte var tillräckligt specifikt i sin beskrivning. Därefter bad jag min läkare om ett nytt kompletterat intyg som jag sedermera skickade in. Då fick jag till svar att det fortfarande inte var tillräckligt specifikt, med hänvisning till det första läkarintyget och inte det andra (som det borde varit om de hade bemödat sig att läsa det andra intyget). De har alltså helt struntat i att läsa det andra intyget.
Fruktansvärt oprofessionellt, vill därför avråda alla som funderar på att teckna försäkring hos dem (själv har jag tryggabarn) från att ha något med dem att göra. Särskilt omoraliskt tycker jag det är eftersom detta är en försäkring som riktar sig till ens barn, och de gör allt i sin makt för att inte betala ut ersättning till barnet när sådan är berättigad. Kommer i fortsättningen att teckna försäkring hos Länsförsäkringar, som jag hört från många i omgivningen ska vara en rättvis försäkringsgivare