• john olofsson

Varning, välj aldrig Trygghansas försäkringar

En varning till alla som funderar över att välja Trygghansa som försäkringsbolag, gör aldrig det! Har aldrig varit med om ett så fruktansvärt dåligt bemötande från en försäkringsgivare. Jag skickade först in ett läkarintyg en gång för att få ersättning för vård hemma. De svarade med att intyget inte var tillräckligt specifikt i sin beskrivning. Därefter bad jag min läkare om ett nytt kompletterat intyg som jag sedermera skickade in. Då fick jag till svar att det fortfarande inte var tillräckligt specifikt, med hänvisning till det första läkarintyget och inte det andra (som det borde varit om de hade bemödat sig att läsa det andra intyget). De har alltså helt struntat i att läsa det andra intyget.

Fruktansvärt oprofessionellt, vill därför avråda alla som funderar på att teckna försäkring hos dem (själv har jag tryggabarn) från att ha något med dem att göra. Särskilt omoraliskt tycker jag det är eftersom detta är en försäkring som riktar sig till ens barn, och de gör allt i sin makt för att inte betala ut ersättning till barnet när sådan är berättigad. Kommer i fortsättningen att teckna försäkring hos Länsförsäkringar, som jag hört från många i omgivningen ska vara en rättvis försäkringsgivare

• Svar på tråden Varning, välj aldrig Trygghansas försäkringar
  • Meriall

Oj vad konstigt. Jag har dem och har ansökt om ersättning 2 gånger och det var inga problem trots rätt hög ersättning (15000 och 100 0000).

Hade jag haft länsförsäkringar hade inte försäkringen täckt något av de två sakerna ovan.

• Maddi

Har haft två graviditetsförsäkringar och fått utan problem. Anmälde och fick sen pengar in på kontot. Min tredje graviditet och har återigen trygg hansa. 

Mitt barn har diagnos och fick ett sexsiffrigt belopp utan problem. 
    Så jag är jätteglad att jag valt just trygg hansa där vi bara blivit bra bemött och inga problem med att få ut det vi har rätt till. 

• Alexi

Oj så sakligt. EN dålig anställd och ett helt bolag är förkastligt...

Kanske träna på attskilja mellan sak och person.

• Stålmamma

Har 4 barn försäkrade hos trygghansa och sökt ersättning 3 ggr från dom (bla vård i hemmet) och aldrig varit några problem! Så himla tråkigt att du fått dom erfarenheterna

• MeandHim

Jag har trygg hansa till mina barn, dom har råkat ut för olyckor som gett fula ärr och jag har aldrig varit missnöjd med dom. Tvärtom har allt gått snabbt och smidigt, fått utbetalningar utan problem osv. Du kanske bara fick fel handläggare.

Svar på tråden Varning, välj aldrig Trygghansas försäkringar