• Evaangelicamaria

Blödning

Hej! Är orolig. Är gravid i v.8 7+3 började blöda för en stund sen, kom mörkrött blod, kunde inte se några klumpar eller så, har inte ont.

Är så rädd för missfall igen.. haft så många nu är de tredje i rad denna gången,

Ett i januari i v14 o ett i maj v10 :/

Finns de hopp?

• Svar på tråden Blödning
  • Inalina
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-29 12:45:52 följande:
    Förresten när du hade dina blödningar såg dem de på ul då med? Som för mig eller kunde de inte se vart den kom ifrån?
    Vad skönt att du fick se hjärtslagen!!! de kunde inte se vart mina blödningar kom ifrån, förmodligen var det känsliga slemhinnor eller liknande - den sista blödningen i v 10-11 som var mest riklig sa hon bara att den inte kom från bebisen i alla fall. 
    Hoppas det går vägen för dig och att du slipper mer oro med fler blödningar!Hjärta
  • Evaangelicamaria
    Inalina skrev 2018-11-29 14:04:15 följande:

Vad skönt att du fick se hjärtslagen!!! de kunde inte se vart mina blödningar kom ifrån, förmodligen var det känsliga slemhinnor eller liknande - den sista blödningen i v 10-11 som var mest riklig sa hon bara att den inte kom från bebisen i alla fall. 

Hoppas det går vägen för dig och att du slipper mer oro med fler blödningar!

Jaha okej, skönt. Här såg man en ansamling med blod en bit ifrån bebisen.

Så ja vet inte. Hon informerade bara att prognoserna inte såg så bra ut. Suck!
  • hoppas 2014
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-29 12:38:39 följande:

Ja den är ju det, i min börjar de bli en risk.

Jaha okej då förstår jag. Hur gick det för er på vul?

Det gick okej här. Fostret levde o det hade en fin hjärnaktivitet. Men det var en ganska stor blödning en bit ifrån, de visste inte varför, har fått tabletter för att stoppa blödningen, men missfallsrisk finns med denna blödningen.

Ungefär 2*2 cm stor var blödningen. 70% att graviditeten går vägen och 30% missfall sa läkaren, så ska tillbaka den 6dec igen..

så nu är de en vecka av oro.. :/

Va skönt att ni fick se ett hjärta slå <3 men jobbigt o inte veta vad som händer. Vi fick oxå se ett hjärta slå men ingen orsak t blödningen vad hon sa däremot är att hon vill att vi gör ett nytt vul om ca 2v för att vara säker på att det bara är ett foster (satte in 2st embryos). Ja hoppas på 1 bara.

Vi ser varje del som ett delmål.. vet inte om man överlever ivfcirkusen annars, nästa delmål att den fortfarande lever vid kubtest o att resultatet blir ok...
  • Evaangelicamaria
    hoppas 2014 skrev 2018-11-29 17:27:05 följande:

Va skönt att ni fick se ett hjärta slå <3 men jobbigt o inte veta vad som händer. Vi fick oxå se ett hjärta slå men ingen orsak t blödningen vad hon sa däremot är att hon vill att vi gör ett nytt vul om ca 2v för att vara säker på att det bara är ett foster (satte in 2st embryos). Ja hoppas på 1 bara.

Vi ser varje del som ett delmål.. vet inte om man överlever ivfcirkusen annars, nästa delmål att den fortfarande lever vid kubtest o att resultatet blir ok...

Va skönt då känns det positivt hos er! Härligt!! <3

Förstår att man räknar delmål, de känns de som om ja oxå gör.. vill så gärna att de ska gå vägen, nu går man ju o hoppas på att den ska leva nästa vecka oxå, o få massa hopp. O sen ska man åka dit o då visar de sig att den inte lever, så vart de ju sist.. :/ då hade ja ett hematom, vet inte om detta var de eller inte, de sa hon aldrig. Suck!!!

Jaa man går i ovisshet.
  • joannaq

Härligt att du fick se en plutt med hjärta <3 Ska hålla alla tummar för dig!!

• Evaangelicamaria
    joannaq skrev 2018-11-29 20:09:12 följande:

Härligt att du fick se en plutt med hjärta <3 Ska hålla alla tummar för dig!!

Tack snälla du <3
  • hoppas 2014
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-29 20:03:15 följande:

Va skönt då känns det positivt hos er! Härligt!! <3

Förstår att man räknar delmål, de känns de som om ja oxå gör.. vill så gärna att de ska gå vägen, nu går man ju o hoppas på att den ska leva nästa vecka oxå, o få massa hopp. O sen ska man åka dit o då visar de sig att den inte lever, så vart de ju sist.. :/ då hade ja ett hematom, vet inte om detta var de eller inte, de sa hon aldrig. Suck!!!

Jaa man går i ovisshet.

Hur går det för dig? Ja har precs fått nya blodfärgade flytningar... Jag är lugnare nu o dessutom är det bara lite än så länge.. vet ju att lutinusen o pinnen man för in det med kan irritera slemhinnorna
  • Evaangelicamaria
    hoppas 2014 skrev 2018-12-01 09:24:43 följande:

Hur går det för dig? Ja har precs fått nya blodfärgade flytningar... Jag är lugnare nu o dessutom är det bara lite än så länge.. vet ju att lutinusen o pinnen man för in det med kan irritera slemhinnorna

Jodå, de känns som om man lever som en tickande bomb, man vet inte vad som händer.

Känns sådär. Tar tabletterna var 6:e timme..

inget mer blod än.. men ja vet inte hur de känns. Är

Mest orolig.

Hoppas de inte blir mer för dig heller, det är säkert pinnens fel då, om de bara kom så lite.
  • hoppas 2014
    Evaangelicamaria skrev 2018-12-01 12:06:01 följande:

Jodå, de känns som om man lever som en tickande bomb, man vet inte vad som händer.

Känns sådär. Tar tabletterna var 6:e timme..

inget mer blod än.. men ja vet inte hur de känns. Är

Mest orolig.

Hoppas de inte blir mer för dig heller, det är säkert pinnens fel då, om de bara kom så lite.

Hur går det för dig? När skulle du tillbaka?
  • Evaangelicamaria
    hoppas 2014 skrev 2018-12-05 14:00:27 följande:

Hur går det för dig? När skulle du tillbaka?

Hej! Jag hade tid igår klockan 08.00.

Det gick ganska bra, ett tickande hjärta så g fint ut allt med bebis, den växte som den skulle precis. O hade fint hjärta sa dom.

Angående blödningen så har den minskat lite inne i magen, men är inte helt borta än.

Det är inte säkert kroppen blöder ut de utan att de ligger kvar där, eller så kommer det ut, hoppas på stroppen själv tar hand om det.

Otäckt o blöda även om det är brunt.

Så de sa att jag inte skulle försöka tänka mer på de o utan faktiskt försöka vara glad o positiv med graviditeten o njuta.

Men svårt hehe. När man varit med om så mycket men håller tummarna.

Hur går de för dig?
  • Inalina
    Evaangelicamaria skrev 2018-12-07 07:04:37 följande:

Det gick ganska bra, ett tickande hjärta så g fint ut allt med bebis, den växte som den skulle precis. O hade fint hjärta sa dom.

Angående blödningen så har den minskat lite inne i magen, men är inte helt borta än.

Det är inte säkert kroppen blöder ut de utan att de ligger kvar där, eller så kommer det ut, hoppas på stroppen själv tar hand om det.

Så de sa att jag inte skulle försöka tänka mer på de o utan faktiskt försöka vara glad o positiv med graviditeten o njuta.

Hur går de för dig?
    så skönt o höra Hjärta ja försök njuta av graviditeten nu! och få inte panik om du skulle blöda lite igen, försök hålla dig neutral om det går... Kram!
  • hoppas 2014
    Evaangelicamaria skrev 2018-12-07 07:04:37 följande:

Hur går de för dig?

Vad skönt att de såg bra ut även om blödningen är kvar. Det där m att njuta är ju lättare sagt än gjort när man har en historia m missfall mm.

Försöker tänka att jag inte kan påverka särskillt mycket o då är min oro i onödan, fast det hjälper sådär..

Jag har haft massa hugg o dragningar o blir rädd att det är missfall men gissar att det är ligamenten. Har ettt svagt minne om det vid förra graviditeten.. tycjer att illamåendet minskat lite viljet ja borde vara glad för men det gör mig även orolig.. man är ju lite knäpp :s

Ska på nytt vul nästa v för att utesluta tvillingar. Både jobbigt o skönt o göra nytt vul - vill ju veta att det är ok el inte ok men samtidigt inte..
Svar på tråden Blödning