• Anonym (Johannes)

Sorg trots otrohet

Kan inte sluta känna sorg trots att mitt ex bedrog mig. Hon lurade mig något så fruktansvärt och även om jag kom på henne så nekade hon. Trots att det sen kom fram att de träffades och flyttade ihop. Kort efter vår tid. Men varför känner jag sorg? Varför är det jag som är förloraren när det är jag som glatt ska vandra vidare och vara lycklig över att det kom fram vem hon var? Det är det klassiska som hänt med bekanta också. Vän till henne som tittat bort när vi stött på varandra. Gemensamma vänner som umgås med henne, inte mig. Trots att det var "för jävligt om det var sant". Men det visade ju sig vara sant!! Vända kappan efter vinden har man ju hört...

Vad rör sig i mitt ex huvud? Ni som bedragit. Ni som blivit bedragna. Någon solskenshistoria där det blivit bra? Där det faktiskt visat sig vara någon rättvisa? Karma liksom.

Jag antar att jag bara mår så jävla uselt.

• Svar på tråden Sorg trots otrohet
  • Anonym (Tropikerna)

Jag har inte läst något av de andra inläggen i den här tråden, så kanske upprepar jag vad många andra redan har skrivit. Men att vara ledsen efter ett svek skulle jag säga är den mest normala reaktionen. Människan som du delade livet med och älskade bedrog dig. Även om du kanske bör vara tacksam i längden för att du får chansen att träffa någon som behandlar dig bättre så är det klart att den omedelbara reaktionen är sorg och smärta över sveket i sig.

Att få sitt hjärta krossat gör ont, även om man förhoppningvis träffar någon ny längre fram som får det att slå dubbelvolter som aldrig förr. :)

• Anonym (elaka kollegor)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-08 10:38:51 följande:
    Jag umgås med några stycken som var mina vänner , inte våra gemensamma. Dem få jag umgås med som var våra gemensamma är väldigt sällan men det händer. Jag känner inte att jag är en belastning för dem men det är väl för att jag utåtsett inte visar att jag mår dåligt över det. Jag har inte sagt nått heller. Ibland kommer en kommentar "bra att de tog slut" "dem förtjänar varandra" typ. De skär i hjärtat men jag visar det inte. Har även några kollegor som medvetet jävlades och kunde fråga "när ska dem ha barn då?" "Vart köpte dem hus?" Och satt vi i firmabilen "va de här dem köpte hus?". Svarade jämt med att jag inte vet och jag bryr mig inte. Men fy så jobbigt det va. Varje gång! Men jag lägger på ett smile och försöker fatta mig kort och nu tillslut är det ingen som frågat nå mer...

Många gånger har jag tänkt att jag ska flytta. Börja om på nytt längre ifrån. Men jag är rädd att förlora de få jag har kvar här och inte hitta nya vänner.
    vilka elaka kollegor.

låter som du bor i en småstad med mycket jante.

tycker du ska flytta, klart du kommer hitta nya vänner! Glad

Till TS: fokusera på DITT liv. Vill DU flytta? Byta jobb? Resa jorden runt? Fokusera på ditt! Dräll inte i tankar som inte för dig framåt. Iaf inte så länge. Viktigt att förstå sig själv såklart, men var vaksam på när det övergår i ält.
    Erik76 skrev 2019-01-08 10:58:58 följande:
    Gott att mina ord hjälper lite!
    Och vi delar ju bilden av att det optimala är att man avslutar först. Men verkligheten är ju ibland en annan.
    Huruvida det handlar om att testa den nya relationens hållbarhet först eller ej vet jag inte. Det kan säkert vara så i vissa fall. Men det kan också vara så att den nya relationen bara fortgår parallellt för att det är så jävla svårt att säga orden "Jag älskar inte dig längre."  eftersom man själv vet hur jävla ont det gör att få höra det.

Det du skriver om ditt ex "snabba process" och senare om "allt gick så fort" är klassiskt som jag förstår det. Den som lämnar, eller åtminstone säger "Du, jag funderar på vår relation" har ju oftast ett rejält känslomässigt försprång.
    Personen har vridit och vänt på saker en längre stund för sig själv och därmed kommit längre. I den bästa av världar har man en så bra kommunikation sinsemellan att man kan lufta såna här grejer tidigt, prata om det man upplever som svårt i relationen och förhoppningsvis få chansen att laga det som är trasigt. Men det är tyvärr ganska ovanligt.
    Så det som upplevs som snabbt av dig kan i själva verket vara en ganska långdragen process för ditt ex.

Om "hon gjort rätt"? Ur perspektivet att man ska vara schysst, transparant osv så har hon inte varit det.
    Men om man menar "har hon gjort rätt val?" så lär tiden utvisa det.
    Och det var en lång process för mig själv att faktiskt förlika mig med den insikten; att mitt ex faktiskt gjorde rätt val där för 15 år sedan.

Ditt ex döms på samma sätt som du hade dömts. Det är inte accepterat i vårt samhälle att göra som hon gjort. Med all rätt.
    Men det kanske verkar som att hon kommer lindrigt undan, men jag tror att det pratas bakom hennes rygg, även om du inte hör det.
    Samtidigt ska man komma ihåg att, även om det inte finns en otrohet i bakgrunden, så finns det ett otroligt stigmatiserande av den som lämnar en till synes okej fungerande relation. Man ska kämpa mer. Och man ska lösa problemen.
    Men om problemet är att känslorna försvunnit, för att man vuxit från varandra eller av andra orsaker - hur ska man då kunna försöka?

Du sitter i en jävla skitsits. Jag hatade varje sekund av tiden jag satt i den.
    Men du kommer att komma genom det.
    Du kommer också tryggt vandra vidare. Du kommer hitta ett gräs som är grönare. Och du kommer titta tillbaka på detta om några år och tänka "Satan vad skönt att det hände!".
    har du en nu kvinna nu? har du det bra?
  • Anonym (kk)

Jag tror det är lätt att man överser situationen i sitt huvud för mycket. Det hon gjorde mot dig var jävligt elakt! Men att lägga mer fokus på henne och det nya liv hon kommer leva, skall bara bort från dina tankar, du kan känna hämnd att hon skall träffa någon ny där det skiter sig, oftast slutar det i solskens historia för dessa människor så det är viktigare att du börjar älska dig själv innan du älskar någon annan.

Det är också lätt att överanalysera situationer där du kommer lägga allt fokus på att felet är du, men så är det inte. Jag blev helt playad förut av min flickvän och låg på botten jag blev normen av en beta male "den snälle" som hon avskydde. Jag kommer aldrig hamna där igen. Dock hade den här tjejen borderline

Personer som sviker en är en jävla börda och för män kan det vara lite tuffare, för det är alltid svårt att sätta sig i nya bekantskapskretser för att skapa nya kontakter med tjejer, för det är lät hänt att man framstår som en creepy typ när gör det.

Du behöver gå vidare men hitta dig själv. Ha höga ambitioner mot nästa tjej, men stoppa dig inte för att dejta, du kommer finna den rätta. Men gräv inte ner dig. När huvudet spelar upp allt som en film igen. Avbryt och gör något helt annat varje gång. Innan det blir ett för stort trauma. Var inte desperat och ta första bästa, lär känna många. Hitta någon som ger dig bra tillit. 

Hoppas allt slutar gott för dig

• Erik76
    Anonym (elaka kollegor) skrev 2019-01-13 23:44:07 följande:
    har du en nu kvinna nu? har du det bra?
    Detta utspelade sig för 15 år sedan, så det har runnit en del vatten under broarna.
    Jag har hunnit med ett längre förhållande och lever sedan 10 tillbaka i en relation där jag fått två fina barn.
    Där och då trodde jag kanske att det var mitt livs kärlek. Med åren har jag hårdnat och ser att så var inte fallet då, och så är inte fallet nu heller i det äktenskap jag har.
    Frågan är om jag kommer uppleva det? Och om jag inte gör det, är det en katastrof?
    Jag och min fru är bra vänner, vi teamar bra i vardagen och gillar varandras familjer.
    Det kanske inte ska vara mer än så?
    Erik76 skrev 2019-01-14 12:51:08 följande:
    Detta utspelade sig för 15 år sedan, så det har runnit en del vatten under broarna.
    Jag har hunnit med ett längre förhållande och lever sedan 10 tillbaka i en relation där jag fått två fina barn.
    Där och då trodde jag kanske att det var mitt livs kärlek. Med åren har jag hårdnat och ser att så var inte fallet då, och så är inte fallet nu heller i det äktenskap jag har.
    Frågan är om jag kommer uppleva det? Och om jag inte gör det, är det en katastrof?
    Jag och min fru är bra vänner, vi teamar bra i vardagen och gillar varandras familjer.
    Det kanske inte ska vara mer än så?
    Jo det ska det ska vara "mer än så". Men kanske är det något man skapar i sin nuvarande relation? Glad
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Johannes) skrev 2019-01-13 23:01:30 följande:

Lätt att vara efterklok. Precis som du känner jag att jag borde ha sagt att nu får det vara kog när sms och smyg upptog all den vakna tiden hemma. Frågade vid olika tillfällen men det var bara mitt huvud som fick för sig en massa tydligen. Bra chockad hon blev när jag återigen tog upp det.. men hade bevis. Men där och egentligen nu känner jag att jag skulle sagt hejdå så hade det nog känts ännu mer och jag hade besparat mig onödigt lidande. Å andra sidan hade jag istället gått runt och funderat.

De har hängt ihop ett tag nu så även om jag hoppas så tror jag intw det böir rebound heller. Köpa villa på fin adress, kollegor i en smutsig historia. Tror det är för mycket på spel nu. Och han ska väl visa sin ex-fru och hon ska visa alla att detta är rätt och lycka.

Men någonstans finns såna som du och jag. Som mår skit över dessa handlingar som de inte själva kan förstå. När de träffar varandras familjer så vet ingen denna historia. Det är också lite äckligt när man tänker på det. Jag hade inte velat se mig själv i spegeln iallafall.

Jag hade inte heller kunna sett mig i spegeln.

Jag tror inte någon av dem har varit med om det tidigare så att dem hur det känns. Jag hoppas att det är så iaf. Att dem inte förstår hur mycket dem skadat. De på något sätt skulle kännas bättre än att veta att dem vet precis hur de känns men ändå valde att utsätta någon för det...

Jag vet iaf att hans familj inte vet hur han skötte allt. Tyvärr. Vill att alla ska veta vad dem gjort!
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (elaka kollegor) skrev 2019-01-13 23:40:09 följande:

vilka elaka kollegor.

låter som du bor i en småstad med mycket jante.

tycker du ska flytta, klart du kommer hitta nya vänner! Till TS: fokusera på DITT liv. Vill DU flytta? Byta jobb? Resa jorden runt? Fokusera på ditt! Dräll inte i tankar som inte för dig framåt. Iaf inte så länge. Viktigt att förstå sig själv såklart, men var vaksam på när det övergår i ält.

Ja det va sjukt jobbigt när dem höll på. Helt korrekt. Bor i en småstad.. de är jobbigt men har ändå allt här eller i närheten. Familj, vänner och jobb. All trygghet liksom. Tror inte jag vågar flytta...
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-14 22:59:59 följande:
    Ja det va sjukt jobbigt när dem höll på. Helt korrekt. Bor i en småstad.. de är jobbigt men har ändå allt här eller i närheten. Familj, vänner och jobb. All trygghet liksom. Tror inte jag vågar flytta...
    Testa!

Du kan alltid flytta tillbaka igen.
  • Erik76
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-14 22:59:59 följande:
    Vilka är det bästa sakerna som skulle kunna hända om du valde att flytta?
  • Anonym (Sofia)
    Erik76 skrev 2019-01-15 09:46:33 följande:

Vilka är det bästa sakerna som skulle kunna hända om du valde att flytta?

Jag vet inte. Få börja om på nytt och kanske helt kunna släppa de som varit.

Men är rädd att jag ändå inte kan släppa de helt. Och att lämna en fastanställning, familj och vänner är skrämmande.
  • Anonym (bt)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-15 11:28:31 följande:
    Jag vet inte. Få börja om på nytt och kanske helt kunna släppa de som varit.

Men är rädd att jag ändå inte kan släppa de helt. Och att lämna en fastanställning, familj och vänner är skrämmande.
    Det som är lite spänning i tlllvaron för den otrogne gör ofta att den bedragne får hela tillvaron raserad.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (bt) skrev 2019-01-15 14:09:28 följande:

Det som är lite spänning i tlllvaron för den otrogne gör ofta att den bedragne får hela tillvaron raserad.

Helt sant. Kunde inte sagt det bättre själv
  • Anonym (Hm)
    Anonym (bt) skrev 2019-01-15 14:09:28 följande:
    det tror jag med.
Svar på tråden Sorg trots otrohet