• Anonym (Love story)

Kär i manlig kollega

Befinner mig i en enda psykos. Det som inte får hända har hänt. Har gått och blivit tokförälskad i en kollega. Kan inte tänka på någonting annat. Har pågått i typ ett halvår-år nu utan att lägga sig.

Och det värsta av allt är att han från ingenstans kom och berättade att han har känslor för mig häromdagen. Jag har dock inte berättat vad som händer i mitt huvud, men eftersom både han och jag är gifta känns situationen väldigt jobbig. Jag vill absolut inte att han får reda på att hans känslor är besvarade hos mig utan ignorerar helt när han försöker prata om det.

Har läst 100 liknande trådar på FL. Ser att råden är att hålla sig ifrån personen. Jag provade detta i 2 månader och känslorna blev istället starkare. Ett annat råd var att rannsaka sin relation. Jag gjorde detta och insåg att det kanske var för lite närhet och uppmärksamhet i mitt äktenskap. Berättade det för min kille och han bättrade sig.

Finns det fler råd?

• Svar på tråden Kär i manlig kollega
  • Anonym (QED)
    Anonym (Samma sits) skrev 2019-01-23 18:44:01 följande:

Jag är i samma situation. Jag har blivit kär i en kollega och vi är båda gifta. Vi har inte heller gjort något fysiskt. Jag VILL så himla gärna, men jag vet ju att det inte kommer vara värt det, innerst inne. Det kommer inte bli lättare för att vi tar det ett steg till. Det jag försöker nu är att iaf att jag inte ska ta första steget till kontakt - dvs försöka minska vår kontakt på så vis. Jag är inte stark nog att låta bli att svara när han skriver än, men kämpar med att iaf inte vara först ut. Det är iaf ett myrsteg som du också kan prova.

Nej men hej Glad.
    Du måste vara hon i den andra lååånga tråden, (V.M.F.I).
    Hur går det för dig denna veckan?
  • Anonym (Killen)

Lösningen finns tydligt beskrivning i inlägg 18 och 21. Börja med att följa rådet i inlägg 18. Mycket talar för att det skulle vara en bra idé. Skrid till verket!!

• Anonym (Samma sits)
    Anonym (QED) skrev 2019-01-23 20:55:17 följande:

Nej men hej .

Du måste vara hon i den andra lååånga tråden, (V.M.F.I).

Hur går det för dig denna veckan?

Jag har läst den tråden! Eller delar av den, den var så lång. Kusligt lik min sits, men det är inte min tråd. Antar att vi är flera i samma / liknande sits. Jag försöker avskärma mig och övertala mig själv att sluta tänka på honom men för mig går det sådär, tänker på honom hela tiden.
  • Anonym (QED)
    Anonym (Samma sits) skrev 2019-01-23 21:17:29 följande:
    Jag har läst den tråden! Eller delar av den, den var så lång. Kusligt lik min sits, men det är inte min tråd. Antar att vi är flera i samma / liknande sits. Jag försöker avskärma mig och övertala mig själv att sluta tänka på honom men för mig går det sådär, tänker på honom hela tiden.
    Sorry, my mistake!
    Trodde du var hon. Hade varit kul att höra hur det gå för V.M.F.I.
  • Anonym (Love story)
    Anonym (Samma sits) skrev 2019-01-23 18:44:01 följande:

Jag är i samma situation. Jag har blivit kär i en kollega och vi är båda gifta. Vi har inte heller gjort något fysiskt. Jag VILL så himla gärna, men jag vet ju att det inte kommer vara värt det, innerst inne. Det kommer inte bli lättare för att vi tar det ett steg till. Det jag försöker nu är att iaf att jag inte ska ta första steget till kontakt - dvs försöka minska vår kontakt på så vis. Jag är inte stark nog att låta bli att svara när han skriver än, men kämpar med att iaf inte vara först ut. Det är iaf ett myrsteg som du också kan prova.

Tack för tips!
  • Anonym (Love story)
    Anonym (Killen) skrev 2019-01-23 21:07:35 följande:

Lösningen finns tydligt beskrivning i inlägg 18 och 21. Börja med att följa rådet i inlägg 18. Mycket talar för att det skulle vara en bra idé. Skrid till verket!!

Det var väldigt bra inlägg. Jag har tagit till mig av dem! Men är fortfarande kluven till påståendet om att ?vi aldrig kommer kunna ha en vänskapsrelation?. Tänker att jag vet flera som har lyckats med det gällande sina ex tex
  • Anonym (Killen)
    Anonym (Love story) skrev 2019-01-23 22:11:00 följande:

Det var väldigt bra inlägg. Jag har tagit till mig av dem! Men är fortfarande kluven till påståendet om att ?vi aldrig kommer kunna ha en vänskapsrelation?. Tänker att jag vet flera som har lyckats med det gällande sina ex tex

Jag vet faktiskt inte. Men utgå från det när du sörjer. Sedan ska man aldrig säga aldrig. Men en kille-tjej-vänskap kan det aldrig bli. Alla nära tjejvänner jag har haft har kille-tjej-vänskap med har övergått i vänskap mellan två par när vi skaffat partner. Sedan verkar den här förälskelse sprutat ur sig mycket må bra ämnen så när de tar slut blir det en rejäl svacka. Punkt 18 skyndar på vändningen. Svackan vänder när ljuset kommer i mitten av april. Gå direkt på punt 18 om du någon gång i framtiden råkar ut för något liknande. Det gör jag och det har sparat mig mycket lidande. Men spontant tänker jag att två fantastiska personer nog gör bäst i att undvika varandra och istället får koncentrera sig på sina barn och sina familjer. Kram
  • Chattisen
    Anonym (Killen) skrev 2019-01-23 22:30:31 följande:

Jag vet faktiskt inte. Men utgå från det när du sörjer. Sedan ska man aldrig säga aldrig. Men en kille-tjej-vänskap kan det aldrig bli. Alla nära tjejvänner jag har haft har kille-tjej-vänskap med har övergått i vänskap mellan två par när vi skaffat partner. Sedan verkar den här förälskelse sprutat ur sig mycket må bra ämnen så när de tar slut blir det en rejäl svacka. Punkt 18 skyndar på vändningen. Svackan vänder när ljuset kommer i mitten av april. Gå direkt på punt 18 om du någon gång i framtiden råkar ut för något liknande. Det gör jag och det har sparat mig mycket lidande. Men spontant tänker jag att två fantastiska personer nog gör bäst i att undvika varandra och istället får koncentrera sig på sina barn och sina familjer. Kram

Vilken tråkig inställning, men du har säkert goda skäl!
  • Anonym (erfarenhet)
    Anonym (Love story) skrev 2019-01-23 22:11:00 följande:
    Det gör det OM man inte har känslor för varandra för då är man ju inte längre "bara vänner" eller hur?

Låter som att du bara har svårt att släppa din kollega och får du inte ha han som älskare så ska du iaf ha kvar honom som "kompis" fast du vet egentligen att han är mer än en kompis för ni har känslor för varandra, men om vi kallar det för kompis så låter det ju ofarligare och då kan man ju låtsas som att man bara är kompisar fast man i smyg går omkring och suktar efter varandra och känna lite pirr i smyg...Om det är så du resonerar så fattar du väl själv varför det inte går över. Du vill ju inte att det ska gå över, du ska ju ha kvar kollegan i ditt liv no matter what.

Kom igen TS, du fattar väl själv att det inte kommer funka att äta kakan och ha den kvar, du MÅSTE göra ett val, kollegan eller din partner, du kan inte ha både och. Ju förr du förstår det och börjar jobba för att det ska bli så istället för något halvhjärtat försök där du istället jobbar för att ha både och. 

Vad är viktigast för dig, kollegan eller din partner?
    Gör ett VAL och stå för det.
  • Anonym (erfarenhet)
    Chattisen skrev 2019-01-23 22:57:42 följande:
    Vilken tråkig inställning, men du har säkert goda skäl!
    Fast hela TS situation är ju ganska tråkig det är väl hela anledningen till hennes tråd eller hur? Och det riskerar att bli ännu tråkigare om hon fortsätter som hon gör. 
  • Anonym (Love story)
    Anonym (Killen) skrev 2019-01-24 20:12:30 följande:

Sms sent

Va?
Svar på tråden Kär i manlig kollega