• JanneJesus

    Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?

    Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?
  • Svar på tråden Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?
  • Moder1

    Har nog aldrig träffat en man som bara vill ligga.

    De flesta vill ha mer.

    Kanske beror på vad man är för kvinna? Och vilken sorts män man drar till sig?

  • BCarlsson
    Moder1 skrev 2019-01-30 11:53:32 följande:

    Har nog aldrig träffat en man som bara vill ligga.

    De flesta vill ha mer.

    Kanske beror på vad man är för kvinna? Och vilken sorts män man drar till sig?


    Kloka ord!
  • Anonym (Olika förutsättningar)
    Anonym (Hmmmmm.....) skrev 2019-01-30 10:12:07 följande:
    Javisst, men det är inget de mår bra av. Många män TJATAR på att få betala för sex. En kollega bodde nära ett prostitutionsstråk innan och varje dag kom män fram till henne och tjatade på att få köpa tillgång till hennes kropp. Det är så unga tjejer som mår dåligt övertalas till att sälja sig.

    Ville bara tipsa om min nya tråd:


    https://www.familjeliv.se/forum/thread/79406437-nyfiken-pa-varfor-just-du-ar-otrevlig-mot-manliga-medlemmargaster

  • BCarlsson
    AndreaBD skrev 2019-01-30 10:31:01 följande:
    Du tror väl inte att man kan ha ett bra, fungerande förhållande om mannen bara är ute efter sex och inte bryr sig om kvinnan för övrigt? Det låter på dig som att hon inte skulle märka det? Det är klart hon gör! Det blir i bästa fall ett bättre-än-ingenting-förhållande, och kvinnan är bara kvar för att hon inte hittar något bättre för tillfället.

    Du tjatar om den där frågan - i olika trådar och med många nicks - men den återspeglar inte ens realiteten. Det är inte så att män väljer bort relationer pga kvinnors beteende. Det har alltid funnits män som bara är ute efter sex, det är ganska rent biologiskt betingad.

    Och att relationer inte fungerar om mannen inte är tillräckligt intresserad, det har jag varit med om själv. Då var det dock inte brist på gemensamma intressen, det fanns det gott om. Men mitt ex behöver bara ingen känslomässig närhet till någon. Däremot ville han ha barn, innan det blir för sent. Sex var inte huvudmotivationen, utan snarare barn. Det blev förstås skilsmässa och han har valt att inte ha någon mer relation. Det är inte så att det inte skulle finnas intresserade kvinnor.  

    Nu har jag bjudit in alla surkärringar och deras knähundar till min nya tråd så får vi se vad som kommer ur det? Du och sextiotalist är inte inbjudna.


    www.familjeliv.se/forum/thread/79406437-nyfiken-pa-varfor-just-du-ar-otrevlig-mot-manliga-medlemmargaster

  • Spaceman

    Som folk skriver. Det täcker mannens basbehov. Sex och mat. Vissa män nöjer sig med det och fattar inte att relationen är i sig så oroligt mycket bättre. Men de har lärt sig att det är omanligt att känna känslor och att deras roll är att hitta en kvinna som ersätter deras Mor. Oidipus-komplex kallas det väl?

  • Anonym (Olika förutsättningar)
    Spaceman skrev 2019-01-30 20:06:21 följande:

    Som folk skriver. Det täcker mannens basbehov. Sex och mat. Vissa män nöjer sig med det och fattar inte att relationen är i sig så oroligt mycket bättre. Men de har lärt sig att det är omanligt att känna känslor och att deras roll är att hitta en kvinna som ersätter deras Mor. Oidipus-komplex kallas det väl?


    Det är en intressant teori.
  • Anonym (Olika förutsättningar)
    Anonym (Olika förutsättningar) skrev 2019-01-30 20:15:52 följande:
    Det är en intressant teori.
    Vad händer när mannen lagar all mat och sexet uteblir?
  • AndreaBD
    BCarlsson skrev 2019-01-30 10:46:02 följande:
    Ett annat sätt att se på det är ju att männens kropp inte är värd ett smack.
    DIN kropp är väl först och främst till för dig själv? Varför skulle det överhuvudtaget vara en option att tjäna pengar på den?
  • Anonym (Olika förutsättningar)
    AndreaBD skrev 2019-01-30 20:28:13 följande:
    DIN kropp är väl först och främst till för dig själv? Varför skulle det överhuvudtaget vara en option att tjäna pengar på den?
    ?
  • Spaceman
    Anonym (Olika förutsättningar) skrev 2019-01-30 20:16:35 följande:

    Vad händer när mannen lagar all mat och sexet uteblir?


    Då är han nog bög, hö hö...

    Det är just en sån "relation" jag lever i just nu.

    Men om kvinnan varken lagar mat eller är sugen på sex så är hon nog deprimerad.
  • AndreaBD
    Anonym (Olika förutsättningar) skrev 2019-01-30 20:30:10 följande:
    ?
    Ens kropp är väl inte värdelös om den inte duger till prostitution!
  • Anonym (Samma nu)
    AndreaBD skrev 2019-01-30 23:22:28 följande:
    Ens kropp är väl inte värdelös om den inte duger till prostitution!

    Nej det går ju fortfarande sälja organ (produkter) eller massage (tjänster).


    Har man njursvikt om man har två njurar och en lever? En njure går ju också leva med om jag minns rätt.

  • Anonym (Samma nu)
    Spaceman skrev 2019-01-30 23:19:07 följande:
    Då är han nog bög, hö hö...

    Det är just en sån "relation" jag lever i just nu.

    Men om kvinnan varken lagar mat eller är sugen på sex så är hon nog deprimerad.

    Undrar hur det kommer se ut i framtiden när alla duktiga flickor som kört om pojkarna i skolan skall hitta en hemmaman som jobbar deltid, lagar mat och bjuder på lite rajraj på fredagkvällen om hon skött sig under veckan.


    Ännu mer nyfiken är jag på vad männen skall jobba med? Vilka kvinnor vill ligga på sjukhus med massa manlig tafsande vårdpersonal som dessutom är potentiella våldtäktsmän allihop?


    Snacka om både mcreepy och scary, bah!

Svar på tråden Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?