• Mileya

    Vilket tjejnamn är finast?

    Vilket av dessa namn tycker ni är finast? Vi väntar en flicka i juni och har sååå svårt att bestämma oss!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket tjejnamn är finast?
  • Meriall

    Holly passar bäst i Sverige med uttal. Tycker nog det är finast därför.

    Juni är också fint men Junie blir oklart uttal och ser inte lika fint ut heller tycker jag.

    Hailey fint men känns finare i engelskspråkig kontext. Har ni planerat flytta utomlands så är det också bra.

    Alla namn är dock helt ok men Holly bäst.

  • BurningDiamond

    Tycker inga av namnen passar en flicka boende i Sverige, men om ni bor i ett engelsktalande land eller har nära anknytning till något engelsktalande land så kanske Holly.

  • kung abdullah

    Förstår att det är såååååå svårt när det finns tre fula white trash namn att välja på. Gräsliga allehopa.

  • fluu

    Juni utan e får jag ta. Det har ett självklart uttal och är enkelt att stava. Det passar in i den svenska namn- och språkfloran och är somrigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Minis4567

    Juni är så sött. Kan väl kanske bli lite lustigt om hon föds i juni. Jag heter Juni och fyller år x juni.

  • trollhona

    Juni av de tre namnen.

    Holly känns som ett smeknamn och Hayly är felstavat. Om man prompt ska välja det namnet så stava med E och inte A, så uttalet blir korrekt. Hej-ly inte Haj-ly

Svar på tråden Vilket tjejnamn är finast?