Catnap skrev 2019-06-24 15:24:53 följande:
Så du bara hittar på att de är "många", baserat på att några har uttryckt sig så i media?
Jag förstår bara inte vad det ger att komma med hittepå om att de skulle vara många när du inte har en susning om hur många de kan vara. Hur många behövs det för att du ska anse att de är många? 5? Eller hur vetdu att de är många, när du inte har någon som helst uppfattning om antal?
Ok jag tycker att du silar mygg och sväljer kameler om du nu ska gå på faktafel i den här tråden.
Men jag drar tillbaka mitt uttalande och väljer istället att omskriva det till
Efter att ha begrundat de källor som finns lättillgängliga för allmänheten så är min uppfattning att det rör sig om ett icke oansenligt antal anställda inom vården som anser att de nuvarande tidsgränserna behöver ses över.
Egentligen spelar det ju ingen roll om det är många då vården är designad för att även om endast en läkare eller sjuksköterska slår larm om problem med en specifik aspekt av en vårdrutin så ska detta larm tas på allvar.
Så egentligen räcker det faktiskt med en eller ett fåtal seriösa kritiker och jag tror att alla kan enas om att det minimikravet är uppfyllt.
Dock fungerar människor generellt så att de flesta hörs inte så mycket så om det väl offentligt träder fram ett flertal som hyser samma åsikt så lär det med stor sannolikhet finnas fler som delar detta perspektiv.
Detta görs också mer troligt då jag i samma forum upplever en brist på röster som försvarar tidsgränsen. Om dessa individer hade drastiskt avvikit i åsikt så verkar det också troligt att majoriteten då gjort sig hörda. Men det är givetvis spekulation.
Tack och Hej