• Anonym (Six)

    Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?

    Eftersom det kommer så många trådar om par där den ena inte vill ha sex längre, och medföljande diskussion ang det, så tänkte jag istället låta var och en berätta varför de slutade ha sex.

    För min egen del berodde det på att jag sakta tappade attraktionen för mitt ex. Jag slutade med p-piller men det blev inte bättre, jag sökte hjälp hos gynekolog och läkare men de hittade inga fel. Psykologen kom ingen vart. Att vi, han och jag, pratade om det hjälpte inte. Det blev värre. Det kändes som ett påhopp varje gång. Tjat! Han ville ha bekräftelse och belöning om han gjort något för mig. Det slutade med att jag distanserade mig mer och mer. Jag engagerade mig mer i familjen och hemmet. Skaffade mig nya intressen, och skyllde på alla tänkbara orsaker jag kunde skylla på. Försökte få barnen att vara med så han inte kunde göra närmanden.

    Hade vi väl sex så kunde jag tycka om det, för jag gillade ju trots allt sex, fast lusten kom aldrig. Jag kunde få orgasm och tänkte ofta efteråt att det inte var så hemskt. Att jag borde göra det mer. Men så gick det ett tag och jag var tillbaka till mitt vanliga pyssel igen, och ointresse för sex. När jag till slut insåg att jag undvek honom till varje pris förstod jag att kärleken för honom var över.

    Sexlusten (somjag varit utan i 7år) fick jag snabbt tillbaka när jag träffade en ny man.

    Vad fick dig, man el kvinna, att sluta vilja ha sex med din partner? Hur gick ni vidare? Vad tycker du att man bör göra?

  • Svar på tråden Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Hemmafru) skrev 2022-04-11 10:02:53 följande:
    Det har jag nog tidigare skrivit lite om. Men ok, han är min bästa vän. Jag älskar honom, dock var det längesen han fungerade sexuellt som han borde. Han har problem med erektionen och när det fungerar går det toksnabbt för honom.

    Vi har också väldigt fina barn, vuxna nu som vi båda älskar. Helt uteslutet att lämna honom. 

    Det här övriga det är bara min guldkant. Älskar sex, men om jag måste välja mellan sex eller min make så väljer jag min make. Nu har jag både och Solig
    Win-Win Cool
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (Petra) skrev 2022-04-11 11:18:57 följande:
    Win-Win Cool
    Trivs verkligen med livet. Det enda jag är lite nyfiken på är att eventuellt blanda in fler i leken med min älskare. Dock har jag inte vågat än...
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Hemmafru) skrev 2022-04-11 11:26:05 följande:
    Trivs verkligen med livet. Det enda jag är lite nyfiken på är att eventuellt blanda in fler i leken med min älskare. Dock har jag inte vågat än...
    Tycker absolut du ska doppa tån och ta steget.

    Tänk & känn först och var inställd på att det kan vara alltifrån halvbra till helt underbart redan första gången.

    Skriv och berätta hur det utvecklas! Hjärta
  • Anonym (Petra)
    Krafs skrev 2022-04-12 09:10:42 följande:
    Haha, vad händer? Noll koll? Du tar ett påstående - helt från ingenstans och sedan agerar du på det. Har du fullständiga gymansiebetyg?
    Gick du ens på 'Gymansiet' ?
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (Petra) skrev 2022-04-11 21:41:02 följande:
    Tycker absolut du ska doppa tån och ta steget.

    Tänk & känn först och var inställd på att det kan vara alltifrån halvbra till helt underbart redan första gången.

    Skriv och berätta hur det utvecklas! Hjärta
    Har du erfarenhet av flera? Vore väldigt intressant att höra hur det var för dig första gången?
  • Anonym (Hemmafru)
    Krafs skrev 2022-04-12 09:10:42 följande:
    Haha, vad händer? Noll koll? Du tar ett påstående - helt från ingenstans och sedan agerar du på det. Har du fullständiga gymansiebetyg?
    Vad som händer får du nog försöka reda ut själv min vän Solig
  • Anonym (Smulan)

    Vi har inte slutat att ha sex men det har varit uppehåll på år. För min del handlade det om att jag varit utsliten av att ha småbarn samt att fokus flyttats till barnen från mig själv och parförhållandet. Min man har inte samma ändring av fokus som jag haft. Det är kanske hormonellt att mamman blir mindre intresserad av sex och har mindre driv med små barn och sätter barnen framför allt annat? 

  • wolf666
    Anonym (Smulan) skrev 2022-04-12 09:42:49 följande:

    Vi har inte slutat att ha sex men det har varit uppehåll på år. För min del handlade det om att jag varit utsliten av att ha småbarn samt att fokus flyttats till barnen från mig själv och parförhållandet. Min man har inte samma ändring av fokus som jag haft. Det är kanske hormonellt att mamman blir mindre intresserad av sex och har mindre driv med små barn och sätter barnen framför allt annat? 


    Kan nog stämma, efter att vi fått barn blev sexet mindre, mindre....och mindre.

    Till slut var det helt borta.
  • Fabian1965
    wolf666 skrev 2022-04-12 10:10:48 följande:
    Kan nog stämma, efter att vi fått barn blev sexet mindre, mindre....och mindre.

    Till slut var det helt borta.
    Tror du att din sexlust kan återkomma när barnet är så pass vuxen så hen flyttar hemifrån?
  • Anonym (1,5 år)

    Snart ett och ett halvt år sedan jag och min fru hade sex senast. Jag tröttnade på att alltid behöva ta initiativet, och att hon 99 gånger av 100 sade nej. Så jag slutade uppvakta för att se vad som hände. Inte helt oväntat dog sexlivet helt.

    I sommar kommer jag att göra slut.

  • Anonym (4 barn)

    Det låter som en trolig sak att lusten kan återkomma när barnet flyttar hemifrån. I praktiken så är det många år innan det sker, man kanske har flera barn och man hinner dessutom skilja sig innan minsta flyttat. Den primära orsaken till uteblivet sex är ju egentligen inte att man har barn. I så fall skulle inga syskon födas heller. 

  • wolf666
    Fabian1965 skrev 2022-04-12 14:02:11 följande:
    Tror du att din sexlust kan återkomma när barnet är så pass vuxen så hen flyttar hemifrån?
    Nja alltså, det var fruns sexlust som försvann först. Till slut försvann även min då jag tröttnat på att ständigt ta initiativ och krypa för att få sex....
  • Fabian1965
    wolf666 skrev 2022-04-12 15:29:48 följande:
    Nja alltså, det var fruns sexlust som försvann först. Till slut försvann även min då jag tröttnat på att ständigt ta initiativ och krypa för att få sex....
    Jag förstår 
    Är i samma situation 
    Hustrun tappade sexlusten när vi fick vår dotter som nu är 25 år. Sen återkom lusten efter några månader men började försvinna mer och mer för 11-12 år sedan.
    Känner igen det där med att alltid vara den som var tvungen att ta initiativet.

    Nu har vi inta haft sex på 10 år. Knappt några kramar.
  • Anonym (BeenThere)
    Anonym (4 barn) skrev 2022-04-12 14:10:35 följande:

    Det låter som en trolig sak att lusten kan återkomma när barnet flyttar hemifrån.


    Ha inte för höga förväntningar... Jag märkte ingen skillnad.
  • Anonym (4 barn)
    Anonym (BeenThere) skrev 2022-04-12 16:21:20 följande:
    Ha inte för höga förväntningar... Jag märkte ingen skillnad.
    Det låter.....fortsätt läs. När du plockade ut texten ur sitt sammanhang gav du den  motsatt betydelse. 
  • Anonym (XY)
    Anonym (4 barn) skrev 2022-04-12 14:10:35 följande:

    Det låter som en trolig sak att lusten kan återkomma när barnet flyttar hemifrån. I praktiken så är det många år innan det sker, man kanske har flera barn och man hinner dessutom skilja sig innan minsta flyttat. []


    Min erfarenhet är att föräldrarna har slutat vara ett par när barnen börjar bli självständiga, man delar TV-soffa och räkningar. När barnen blir stora så sitter man med gemensamma lån och vänner men man har inte särskilt mycket gemensamt i övrigt.
    Vill man fortsätta så krävs det engagemang av båda. Investera i förhållandet och ha roligt tillsammans och sex om det har funnits i början.
  • Anonym (4 barn)
    Anonym (XY) skrev 2022-04-12 16:42:20 följande:
    Min erfarenhet är att föräldrarna har slutat vara ett par när barnen börjar bli självständiga, man delar TV-soffa och räkningar. När barnen blir stora så sitter man med gemensamma lån och vänner men man har inte särskilt mycket gemensamt i övrigt.
    Vill man fortsätta så krävs det engagemang av båda. Investera i förhållandet och ha roligt tillsammans och sex om det har funnits i början.
    Håller med. 
  • Mimosa86
    Anonym (MT) skrev 2022-04-12 16:58:21 följande:

    Hennes kropp sjangserade något enormt när hon passerade 35. Hängbröst och hon deltog i VM i bristningar och celluliter och började dessutom bli lite småplufsig och få bilringar runt midjan.


    Hon var inte alls den fina pudding som när jag blev kär i henne och som jag var stolt över att visa upp inför omvärlden att hon var min oavsett om det var till vardag eller fest.


    Blev äcklad av sett henne naken i stället för att bli kåt och attraherad som jag blev förr. Påpekade flera gånger att hon borde göra något åt det, annars skulle jag dumpa henne - att hon skulle träna och se till att hon fick en tiptop-kropp igen men det ville hon inte så då blev det som det blev. Vi tyckte det var lika bra att hon fick lämna och sedan några månader tillbaka har jag en tjej som är tio år yngre än vad hon är och som är minst lika läcker som mitt ex var förut. Inte tillstymmelse till bristning eller cellulit och fina och fasta bröst. Inga "taxöron" eller "hängpukor"
    Så ni kvinnor, bara så ni vet - se till att undvika celluliter och annat sånt om inte era respektive ska få äckelkänslor för er. Se till att hålla er i form!


    Celluliter är inget skönhetsfel när 90% av alla kvinnor påverkas av dem (10% män drabbas). Kvinnor och mäns kroppar är olika byggda utifrån hormoner och underhudsfett. Åldern påverkar hormoner som påverkar celluliter.

    Om du inte tål kvinnokroppar kanske du ska testa att välja en man istället? 


    Bra att ditt ex kom loss så hon har chans att träffa en man som älskar henne för den hon är och där hennes primära uppgift i livet inte är att se snygg ut bredvid honom för att lyfta hans (uppenbart låga) självförtroende. 

  • Anonym (4 barn)
    Anonym (MT) skrev 2022-04-12 16:58:21 följande:

    Hennes kropp sjangserade något enormt när hon passerade 35. Hängbröst och hon deltog i VM i bristningar och celluliter och började dessutom bli lite småplufsig och få bilringar runt midjan.


    Hon var inte alls den fina pudding som när jag blev kär i henne och som jag var stolt över att visa upp inför omvärlden att hon var min oavsett om det var till vardag eller fest.


    Blev äcklad av sett henne naken i stället för att bli kåt och attraherad som jag blev förr. Påpekade flera gånger att hon borde göra något åt det, annars skulle jag dumpa henne - att hon skulle träna och se till att hon fick en tiptop-kropp igen men det ville hon inte så då blev det som det blev. Vi tyckte det var lika bra att hon fick lämna och sedan några månader tillbaka har jag en tjej som är tio år yngre än vad hon är och som är minst lika läcker som mitt ex var förut. Inte tillstymmelse till bristning eller cellulit och fina och fasta bröst. Inga "taxöron" eller "hängpukor"
    Så ni kvinnor, bara så ni vet - se till att undvika celluliter och annat sånt om inte era respektive ska få äckelkänslor för er. Se till att hålla er i form!


    Hur motverkar man hängbröst, celluliter och bristningar undrar jag? Nä precis....

    Vilken tur hon hade säger jag också. 
Svar på tråden Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?