• Anonym (Vill dö)

Blev lämnad idag

Vill bara dö. Fyra år åt helvete och sen har vi ett barn. Vem fan vill dejta någon som redan har ett barn? Är inte redo att dejta men menar på sikt. Vill bara hoppa från en bro ikväll.

Behöver vägledning, har gått med en klump i magen i flera dagar och kan ju inte komma över min exfru nu när vi ska tvingas träffas ändå. Hur fan hanterar man detta och går man någonsin vidare?

• Svar på tråden Blev lämnad idag
  • AndreaBD
    Anonym (Vill dö) skrev 2019-07-23 10:21:04 följande:

Ska tilläggas att jag är 28 år och således ganska ung så hur ska jag kunna hitta en tjej i min egen ålder som är okej med att jag har barn?? Inte för att jag är redo nu men pratar om framtiden. Vill ju ha kärnfamiljen dessutom. Nu blir det inte så.

Det kan bli helt annorlunda än vad du hade förväntat dig, men det kan ändå bli jättebra. Det är ofta så det fungerar i livet. Och det behöver inte heller bli värre för ditt barn för att inte kärnfamilj finns. Det blir vad ni gör av det, det hänger helt på er. 

Och - de flesta kvinnor är okej med att någon har barn sedan tidigare. Och de som ändå inte är det är kanske inte heller något att ha? 
  • Anonym (Vill dö)

Är väl lite så jag tänker

Jaja, uppdatering:

Har träffat en tjej i några veckor nu, hon har också barn och aa häromdan när vi var barnfria hade vi sex. Men känner mig ändå besviken, personlighetsmässigt är hon helt fantastisk men då jag är en ganska ytlig person stör jag mig fortfarande på att min exfru är så jävla snygg. Hon är ett äckligt jävla as men fortfarande jävligt snygg. Kan en bra personlighet göra att man tycker att personen blir snyggare? Jag vet att det här låter galet ytligt och jag hatar mig själv för att jag är som jag är.

Sen gillar jag på nåt sätt att ha både henne och exet i mitt liv. Hon verkar ha bra kontakt med sin exman och det stör mig inte (än) men om jag bara kan sluta vara så förbannat ytlig kanske jag kan komma ur det här trots allt.

• Eva8886

Varför satsar du inte på att vara själv ett tag? Du gör ju tjejen du träffar en rejäl jävla otjänst eftersom du uppenbarligen inte processat klart separationen från ditt ex. Sluta lev genom andra och satsa på att utveckla dig själv!

• Anonym (Vill dö)
    Eva8886 skrev 2019-08-29 22:17:59 följande:

Varför satsar du inte på att vara själv ett tag? Du gör ju tjejen du träffar en rejäl jävla otjänst eftersom du uppenbarligen inte processat klart separationen från ditt ex. Sluta lev genom andra och satsa på att utveckla dig själv!

Nej, jag måste vara exfrun så hon förstår sitt misstag. Därefter kan jag börja leva.
  • Eva8886
    Anonym (Vill dö) skrev 2019-08-29 22:34:39 följande:

Nej, jag måste vara exfrun så hon förstår sitt misstag. Därefter kan jag börja leva.

Du låter inte frisk. Sök hjälp, för ditt barns skull åtminstone.
  • Anonym (Vill dö)
    Eva8886 skrev 2019-08-29 22:36:04 följande:

Du låter inte frisk. Sök hjälp, för ditt barns skull åtminstone.

Vinna över skulle det stå. Nej men jag har sagt att dyker möjligheten upp och jag träffar nån tänker jag inte dissa det bara för sakens skull
  • Anonym (Vill dö)

Nu hände det. Efter månader av depression, vrede och sorg började vi sakta men säkert att kunna prata normalt med varann, så småningom i en vänlig ton och nu i veckan började vi prata om att kanske på sikt göra ett nytt försök. Men bara om vi kan gå till botten med alla problem och bearbeta alla känslor som ställt till det för oss. Jag älskar den här kvinnan, jag saknar henne enormt och visst, det dök upp andra men det gav mig bara mer och mer insikt över att det här kvinnan jag vill leva med. Vi skulle tänka över det men vi lovar ingenting. Nån som har några tips och råd att dela med sig av? Jag vill att det ska funka mellan oss men det gör det inte om vi faller tillbaka i det här mönstret igen. Finns det nånting man kan göra eller är tålamod enda nyckeln till allt?

• Anonym (Vill dö)

Googlade upp den här gamla tråden idag av någon anledning.

Kan uppdatera med att mot alla odds blev vi ihop igen, vi har även flyttat till ett större hus och dessutom förlovat oss!

Så alla ni som sitter i samma sits som jag var i, ge aldrig upp, det kan sluta lyckligt också, det gjorde det för mig :)

• Anonym (Li)
    Anonym (Vill dö) skrev 2020-06-20 09:48:03 följande:

Kan uppdatera med att mot alla odds blev vi ihop igen, vi har även flyttat till ett större hus och dessutom förlovat oss!

Så alla ni som sitter i samma sits som jag var i, ge aldrig upp, det kan sluta lyckligt också, det gjorde det för mig :)

Grattis... eller vad man nu säger

Vad har ni gjort för att komma över separationen och det som ledde till den? Pratade ni med någon?
  • Richard1986
    Anonym (Vill dö) skrev 2020-06-20 09:48:03 följande:

Vad härligt att höra. Ni hamnade kanske i en kris då ni blev föräldrar tidigt och behövde tiden ifrån varandra för att kunna hitta tillbaka till varandra. Det är absolut inget ovanligt. Det blir annorlunda då och även de mest etablerade förhållandena/äktenskapen prövas till det allra yttersta då... Ibland vet man inte riktigt om det är tvåsamhetens trygghet man saknar eller om det verkligen är den andra personen...

Kul att höra att ni hittat tillbaka varandra. Lycka till i framtiden :)
  • Anonym (Vill dö)
    Anonym (Li) skrev 2020-06-20 18:27:59 följande:

Grattis... eller vad man nu säger

Vad har ni gjort för att komma över separationen och det som ledde till den? Pratade ni med någon?

Bara med varandra. Jag tror tiden isär och även den här flytten var precis det vi behövde. Det känns stabilare nu på något sätt.

Tack :)
  • Anonym (Vill dö)

Suck...

Kämpar som faaaan nu för att få det att funka och jag tror min fru gör detsamma. Men vår trotsiga unge provocerar provocerar och provocerar. Hur vet man om ens barn har adhd eller liknande? Det var vårt barn som fick oss att bryta upp förra gången och hn har inte lärt sig ett skit sen dess. Stökar till och skrattar åt sig själv och man säger till och säger till, försöker vara konstruktiv men inget hjälper.

Snälla hjälp mig, jag vill inte bli lämnad och må dåligt igen bara för att vår unge aldrig kan hör vad man säger

• Anonym (Anonym)

Sök hjälp av professionella med barnet och vad och hur ni kan göra för att få det att fungera. Så slipper du hamna i samma situation igen.

• Anonym (...)

Det låter ju absolut som att ni behöver hjälp utifrån! Sådär pratar man inte... Hur gammalt är barnet?

• Anonym (Vill dö)
    Anonym (...) skrev 2020-07-18 02:05:17 följande:

Det låter ju absolut som att ni behöver hjälp utifrån! Sådär pratar man inte... Hur gammalt är barnet?

Fyra
  • Anonym (rrr)
    Anonym (Vill dö) skrev 2020-07-17 15:54:49 följande:

Suck...

Kämpar som faaaan nu för att få det att funka och jag tror min fru gör detsamma. Men vår trotsiga unge provocerar provocerar och provocerar. Hur vet man om ens barn har adhd eller liknande? Det var vårt barn som fick oss att bryta upp förra gången och hn har inte lärt sig ett skit sen dess. Stökar till och skrattar åt sig själv och man säger till och säger till, försöker vara konstruktiv men inget hjälper.

Snälla hjälp mig, jag vill inte bli lämnad och må dåligt igen bara för att vår unge aldrig kan hör vad man säger

Men så där kan du inte säga om ett litet barn! Barn "provocerar" inte med flit! Vadå "inte lärt sig ett skit"? 

Det är nog ni föräldrar som behöver stöd i hur ni ska vara med ert barn. Ring BVC och be om hjälp och även Soc. De har föräldrastöd. 
Svar på tråden Blev lämnad idag