• Botvid

    Är det oekj för en transperson...

    ...med manliga genitalier med med kvinnlig könsidentitet att använda damernas omklädningsrum på ett badhus? Eller för den skull en trans person med kvinnliga genitalier och bröst att använda herrarnas?


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Svar på tråden Är det oekj för en transperson...
  • Tintin i Amerika
    freja231 skrev 2019-08-08 01:09:27 följande:
    Men berätta då, vad menade du när du skrev "är du kvinna men beter dig som man eller man som beter dig som kvinna är det psyket som gäller och bom och galler"?
    det är ju inte ok om du är man men går in i omklädningsrum där kvinnor byter om i badhus 
  • Botvid
    freja231 skrev 2019-08-07 17:19:39 följande:

    Jag kan ju bara utgå ifrån mig själv. Hade det kommit in en transkvinna i omklädningsrummet, som bytte om diskret och som såg ut som en kvinna/transkvinna i övrigt (alltså inte en hårig och skäggig person med mörk röst som inte på något sätt ger intrycket av att ha kvinnlig könsidentitet), så hade det inte gjort mig något.


    Om hen sköter sig diskret då. Men om hen kom dinglande in i bastun med en lång, slank penis skulle du reagera?
    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Botvid
    AniieeHär skrev 2019-08-07 16:03:03 följande:

    Ja.

    Orsak?

    För att en vettig transperson går till badhus med bås.


    Dom har tagit bort båsen på många badhus.Fast det kanske bara är i herrarnas, då ett skäl till detta som jag har hört är att homosexuella hade sex där.
    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Botvid
    Oschlaka skrev 2019-08-07 21:32:26 följande:
    beter dig som man
    Har man verkligen tre omklädningsrum? Hur funkar det för henavdelningen då? Är det både transpersoner med manliga och kvinnliga genitalier som kan gå dit?
    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • 2barnsmorsan

    Om man går in och är diskret så är det okej.

    Jag har inte varit på något badhus utan bås och minst en dusch med duschdraperi.

    Både för personen själv och för övriga i dam-omklädningsrummet hade det inte varit okej att bara visa upp penisen för alla.

  • 2barnsmorsan
    Botvid skrev 2019-08-08 15:01:30 följande:

    Om hen sköter sig diskret då. Men om hen kom dinglande in i bastun med en lång, slank penis skulle du reagera?


    Det skulle alla göra. Det är inte så svårt att ta en handduk runt underkroppen om man vill sitta i bastun. Det är många som gör det.
  • Tintin i Amerika
    freja231 skrev 2019-08-08 01:09:27 följande:
    Men berätta då, vad menade du när du skrev "är du kvinna men beter dig som man eller man som beter dig som kvinna är det psyket som gäller och bom och galler"?
    du som man till det yttre kan ju inte gå in till kvinnornas omklädningsrum 
  • Botvid
    2barnsmorsan skrev 2019-08-08 15:18:02 följande:
    Det skulle alla göra. Det är inte så svårt att ta en handduk runt underkroppen om man vill sitta i bastun. Det är många som gör det.
    Handduk låter bra. Jg vill helst inte sitta och visa ballen i bastun. När jag var liten fick man inte ha badbyxor i bastun, oklart varför, men jag tror de snakcade något om att det bildades en giftig gas vilket jag tror är tveksamt.
    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Botvid
    freja231 skrev 2019-08-07 17:19:39 följande:

    Jag kan ju bara utgå ifrån mig själv. Hade det kommit in en transkvinna i omklädningsrummet, som bytte om diskret och som såg ut som en kvinna/transkvinna i övrigt (alltså inte en hårig och skäggig person med mörk röst som inte på något sätt ger intrycket av att ha kvinnlig könsidentitet), så hade det inte gjort mig något.


    Ja, det är nog min linje också. När man gjort operation kan man använda den avdelning man opererats till.
    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Tintin i Amerika
    Botvid skrev 2019-08-09 10:32:37 följande:
    Ja, det är nog min linje också. När man gjort operation kan man använda den avdelning man opererats till.
    hur menar du? 
    om en man som ser ut som en man i övrigt, grov skäggig hårig muskulös 2 meter lång ,bettende m.m opererat bort pitten mot fiffan skall en sådan ha tillträde till kvinnornas omkl.rum? 

    eller menar du en komplett operation där en man har omvandlat sig till nästan totalt en kvinna? 
  • Botvid

    När han opererat bort penisen kan han använda damernas.


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Tintin i Amerika
    Botvid skrev 2019-08-09 12:37:57 följande:

    När han opererat bort penisen kan han använda damernas.


    även om har är 2 meter lång och skäggig och muskulös??
  • Botvid
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-10 12:20:13 följande:
    även om har är 2 meter lång och skäggig och muskulös??
    Ja, det tycker jag nog. Men det är inget enkelt problem, det var därför jag startade tråden. För att höra hur folk skulle uppleva det, kvinnor främst i detta fallet.
    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
Svar på tråden Är det oekj för en transperson...