• Anonymhejhej

Göra slut för man ska på resa?

Hej! Min pojkvän och jag har varit tillsammans i ett halvår ungefär och om en vecka ska jag på semester med min familj. Han tycker inte om detta för att han inte vill att folk ska ?kolla på mig? och sånt och tänker därför göra slut med mig den veckan. Fattar någon hans tankesätt?

• Svar på tråden Göra slut för man ska på resa?
  • Anonym (K)
    anonym222222222 skrev 2019-10-21 15:13:56 följande:

Detta är ju såklart bara svartsjuka och du borde antagligen ta det med en nypa salt som en man som har varit med en tjej som va likadan så är det inte något att oroa sig för om man fortfarande älskar dig är det bara att han är rädd om dig och antagligen inte vill att du ska hålla på med andra killar. Som en kille så vet jag att män kollar på tjejer det är antagligen det han är orolig för. 

Du borde inte lyssna på dem som skriver här för ingen vet egentligen hur det är och tänker inte på konsekvenserna du kanske kastar bort ditt dröm förhållande bara för att du lyssnar på dessa människorna så följ ditt hjärta istället. Om du tycker han är rätt så kämpa.

Hahahaha var det dummaste jag läst på länge! Det är knappast ett förhållande med en pojkvän som tror att han kan bestämma vilka veckor de ska vara tillsammans. Om man älskar och är rädd om någon så beter man sig absolut inte så.

Antar att du är i samma ålder som ts pojkvän, knappt byxmyndig va?
  • anonym222222222
    Anonym (K) skrev 2019-10-21 15:26:15 följande:
    Hahahaha var det dummaste jag läst på länge! Det är knappast ett förhållande med en pojkvän som tror att han kan bestämma vilka veckor de ska vara tillsammans. Om man älskar och är rädd om någon så beter man sig absolut inte så.

Antar att du är i samma ålder som ts pojkvän, knappt byxmyndig va?
    Helt ärligt har ni inget bättre för er denna sidan finns till för att hjälpa inte för att hata jag är 23 om det är så viktigt fokusera på frågan och inte min åsikt. 
  • Bjoer

Detta är ju såklart bara svartsjuka och du borde antagligen ta det med en nypa salt som en man som har varit med en tjej som va likadan så är det inte något att oroa sig för om man fortfarande älskar dig är det bara att han är rädd om dig och antagligen inte vill att du ska hålla på med andra killar. Som en kille så vet jag att män kollar på tjejer det är antagligen det han är orolig för. 
    Du borde inte lyssna på dem som skriver här för ingen vet egentligen hur det är och tänker inte på konsekvenserna du kanske kastar bort ditt dröm förhållande bara för att du lyssnar på dessa människorna så följ ditt hjärta istället. Om du tycker han är rätt så kämpa.

Alltså, jag är kille. Eller nej, jag är man och jag gillar när andra killar kollar på min tjej. Det betyder att hon är het och att jag har något andra vill ha. De enda killar som oroas över att andra koller på deras tjej är de som är så osäkra på sig själva, sin manlighet och sitt förhållande att de är rädda att hon drar till någon annan bara över att någon annan öht. existerar. Dessa är ofta farliga killar att vara ihop med, speciellt om de beter sig som TS kille. Tänk er en rädd, trängd hund. Det är en farlig hund! Samma med rädda, trängda killar! Undvik dem!
  • Pentra
    Detta är ju såklart bara svartsjuka och du borde antagligen ta det med en nypa salt som en man som har varit med en tjej som va likadan så är det inte något att oroa sig för om man fortfarande älskar dig är det bara att han är rädd om dig och antagligen inte vill att du ska hålla på med andra killar. Som en kille så vet jag att män kollar på tjejer det är antagligen det han är orolig för.  Du borde inte lyssna på dem som skriver här för ingen vet egentligen hur det är och tänker inte på konsekvenserna du kanske kastar bort ditt dröm förhållande bara för att du lyssnar på dessa människorna så följ ditt hjärta istället. Om du tycker han är rätt så kämpa.

Just det. Det är fråga om svartsjuka. Ren och farlig svartsjuka! Är man någotsånär sund och frisk bakom pannbenet så borde man inse, att det är lugnt och tryggt för ens partner att åka iväg på en resa med sin familj, om familjen verkar sund i övrigt förstås. Men i TS fall så låter det som att hon håller på att hamna i klorna på ett manipulativt kontrollfreak, till partner, eftersom han ger henne skit för, och smutskastar henne för, att andra lägger sina ögon åt hennes håll; och detta får varningsklockorna att ringa högt! Förbjuds man att se på andra och/eller förbjuds att bli sedd, så är det något som är allvarligt fel hos den som uttalar och/eller samtycker till ett sådant förbud! ... Mvh, Pentra
  • Virriga Vera

Kämpa för vad?
  • Drottningen1970

• Drottningen1970

Finns en drömrelation att vänta med en kille som redan såhär tidigt är så extremt kontrollerande. Du får nog finna dig i att vår livserfarenhet väger betydligt tyngteön dina skeva råd.
  • Tomelilla15

Han visar svartsjuka och det är ett mycket farligt beteende! Det är sådant som dödar relationer och faktiskt också dödar kvinnor. Det är kanske svårt för dig att föreställa dig nu men när det väl börjar så blir det bara värre. Det börjar med små kontrollerande beteenden från hans sida men jag lovar dig, det kommer bli värre. Spring!!

• Tomelilla15

Oj vad utomordentligt korkat skrivet! Det är inte någonstans rimligt att göra slut för att tjejen gör något så normalt som att åka på semester med sin familj.
  • Jemp

Utöver att det är både kontrollerande (stort varningstecken!) Och elakt att göra som ts pojkvän så vad skulle det förbättra?

Kollar killar mindre om ts är singel? Minskar det risken att hon gör nåt med nån annan?
  • Anonym (kalven)
    Anonymhejhej skrev 2019-10-21 07:38:04 följande:

Hej! Min pojkvän och jag har varit tillsammans i ett halvår ungefär och om en vecka ska jag på semester med min familj. Han tycker inte om detta för att han inte vill att folk ska ?kolla på mig? och sånt och tänker därför göra slut med mig den veckan. Fattar någon hans tankesätt?

han vill väl hitta en anledning till att själv på k****a runt när du är borta. Ta inte tillbaka honom.

Samt hans åsikter känns väldigt omoderna och unkna.
  • viseversa

Tycker gott du kan göra slut med honom för alltid. En kille som redan nu börjar visa ägande beteende mot en annan människa(du i detta fall) är inte en bra partner framöver heller. Se detta som en varning och gå vidare utan honom.

• IceKitten
    anonym222222222 skrev 2019-10-21 15:25:22 följande:

Fast varför skulle hon lyssna på feminister som inte vet att kvinnor är lika dåliga som män.

Det här handlar inte om kön... Hade TS varit en man borde han fortfarande dumpa partnern. Snacka om att leta efter ursäkter... Det handlar om okontrollerad svartsjuka och ärligt talat så vill killen antagligen bara ligga med första bästa tjej medan TS är borta... Charmigt.

Dessutom "drömförhållande"? Det låter som att TS kanske går på gymnasiet som max... Ingen (eller ytterst få) hittar sitt drömförhållande då.
  • viseversa
    IceKitten skrev 2019-10-23 09:06:37 följande:
    Det här handlar inte om kön... Hade TS varit en man borde han fortfarande dumpa partnern. Snacka om att leta efter ursäkter... Det handlar om okontrollerad svartsjuka och ärligt talat så vill killen antagligen bara ligga med första bästa tjej medan TS är borta... Charmigt.

Dessutom "drömförhållande"? Det låter som att TS kanske går på gymnasiet som max... Ingen (eller ytterst få) hittar sitt drömförhållande då.
    Ända skillnaden är att svartsjuka och kontrollbehov hos män skadar och dödar kvinnor. Så det ÄR skillnad. Kvinnor blir misshandlade och mördade dagligen av svartsjuka män. Inte alls samma sjuka höga siffra åt andra hållet.
  • IceKitten
    viseversa skrev 2019-10-23 09:45:07 följande:

Ända skillnaden är att svartsjuka och kontrollbehov hos män skadar och dödar kvinnor. Så det ÄR skillnad. Kvinnor blir misshandlade och mördade dagligen av svartsjuka män. Inte alls samma sjuka höga siffra åt andra hållet.

Nej det är ingen skillnad i lösningen. Oavsett vilket håll svartsjukan går så bör partnern göra slut om den är för extrem. Psykiskt misshandel är inte bättre än fysisk.
  • viseversa
    IceKitten skrev 2019-10-23 11:09:51 följande:
    Nej det är ingen skillnad i lösningen. Oavsett vilket håll svartsjukan går så bör partnern göra slut om den är för extrem. Psykiskt misshandel är inte bättre än fysisk.
    Ingen ide att diskutera med dig. Så kommer inte göra det. Mäns svartsjuka är betydligt farligare för kvinnors trygghet och liv än kvinnors svartsjuka är för mäns trygghet och liv. Om du inte inser det är det ditt problem inte mitt. kommer inte ödsla mer tid på dig.
  • IceKitten
    viseversa skrev 2019-10-23 11:22:05 följande:

Ingen ide att diskutera med dig. Så kommer inte göra det. Mäns svartsjuka är betydligt farligare för kvinnors trygghet och liv än kvinnors svartsjuka är för mäns trygghet och liv. Om du inte inser det är det ditt problem inte mitt. kommer inte ödsla mer tid på dig.

Du är fri att diskutera med vem du vill så klart. Men om du faktiskt läser så har jag aldrig sagt någonting om vilket som är farligare.

Utan att lösningen på att hantera en extremt svartsjukt partner är detsamma oavsett kön. Det är att göra slut för att den psykiska misshandeln som svartsjukan innebär är lika vidrig oavsett kön. Huruvida TSs partner faktiskt hade tagit det ett steg längre går inte svara på i nuläget. Långt ifrån alla svartsjuka slår sin partner oavsett kön.
  • riboflavin

Varför ska DU straffas för att andra kollar på dig?

Nä, det luktar skunk om det här. Svartsjuka eller en chans att få ligga runt och sen i efterhand påstå att ni ju "inte var ihop då". Oavsett låter han inte som en superbra kille, jag hade nog rekommenderat att låta honom göra slut och sen inte svara när han tror att det är dags att bli ihop igen. Låt honom stå sitt kast.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (op)

Borderlinedrag av det extrema slaget. (säger inte att ni alla är så, men vissa är)

Mitt ex som är diagnosticerad med borderline höll på sådär. Klart jag fattade att han var rädd, men han tog det alltid ett steg längre så man inte orkade till sist.

Han blev faktiskt så svartsjuk på att andra män kollade på mig när han var med, att han själv var otrogen till sist. I ren svartsjuka, för att straffa mig. För något jag inte kunde styra över.

Det slutade med att vi båda blev svartsjuka och han dumpade mig en gång i veckan det sista året. Jag är SÅ tacksam att vi inte längre är ett par. 

Sätt en gräns om du ska vara med honom är mitt tips (tycker egentligen han först behöver hjälp), bestäm vart din egen gräns går, informera honom och stå stenhårt fast vid dina gränser.

• Anonym (op)
    riboflavin skrev 2019-10-23 11:35:09 följande:

Varför ska DU straffas för att andra kollar på dig?

Nä, det luktar skunk om det här. Svartsjuka eller en chans att få ligga runt och sen i efterhand påstå att ni ju "inte var ihop då". Oavsett låter han inte som en superbra kille, jag hade nog rekommenderat att låta honom göra slut och sen inte svara när han tror att det är dags att bli ihop igen. Låt honom stå sitt kast.

Mitt ex resonerade lite så, men mer att var han otrogen först så speladedet mindre roll för honom om jag var det.
Svar på tråden Göra slut för man ska på resa?