• Anonym (Ledsen)

Saknar mina bonusbarn

Jag har funnits i mina bonusbarns liv sen dom var 2år till 11 år gamla.

Nu har jag och deras pappa gått skilda vägar. Det har varit dåligt i några år men vi har försökt och försökt tills det inte gick längre.

MEN han vägrar låta mig träffa barnen och jag är helt förtvivlad. Jag saknar dom enormt mycket.

Hur hanterar jag det här?

• Svar på tråden Saknar mina bonusbarn
  • MaryM
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-10-29 10:05:59 följande:

Jag kommer få träffa dom idag! Hans mamma var där igår och dom hade pratat tillsammans med barnen och barnen vill träffa mig så han har ändrat sig.

Han verkar bitter men jag vet inte varför. Beslutet om att dela på oss var bådas. Men var jag som började diskutera det.

Normalt är han bra. Men har svårt med att prata om känslor och håller inne mycket. Han är en jättebra pappa, fast med det praktiska är det jag som skött det mesta.

Så himla skönt att höra TS! Heja barnens farmor! Och grattis till dig och barnen!

Vi får hoppas att ditt ex helt enkelt bara var extremt tanklös och inte medvetet elak mot dig och barnen.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Queeniee42

Det låter fantastiskt bra, vad roligt för er alla. Passa på och berätta för barnen hur mycket de betyder för dig Skrattande

• Anonym (A)
    Queeniee42 skrev 2019-10-29 14:24:04 följande:
    Det låter fantastiskt bra, vad roligt för er alla. Passa på och berätta för barnen hur mycket de betyder för dig Skrattande
    Håller med
  • MaryM

På sikt kanske du skulle prata med exet om adoption TS?

Om barnens pappa skulle dö är det inte säkert att du skulle få ha hand om barnen annars och jag antar att det är något ni alla skulle vilja ifall detta skulle inträffa.

Men åter igen, så skönt att det löste sig!

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • mzmaa

Så glad för din & barnens skull!!  Hjärta

• Anonym (Amanda)
    MaryM skrev 2019-10-29 15:32:42 följande:

Om barnens pappa skulle dö är det inte säkert att du skulle få ha hand om barnen annars och jag antar att det är något ni alla skulle vilja ifall detta skulle inträffa.

Om jag förstått det rätt måste de tyvärr vara gifta för att ts ska få adoptera barnen.
  • MaryM
    Anonym (Amanda) skrev 2019-10-29 18:19:39 följande:

Om jag förstått det rätt måste de tyvärr vara gifta för att ts ska få adoptera barnen.

Aah, så är det säkert.
  • nernu

Han verkar inte kapabel att prioritera barnens behov framför skn egen sorg just nu. Jag tycker att du ska ligga lågt någon månad till. Hör inte av dig alls utan ge honom space även om det gör jätteont. Om du pressar finns det risk att han backar ännu mer. När det har gått en tid kanske du kan använda farmor lite. Närma dig barnen försiktigt utan att det påverkar pappan. Det kan bli lättare för honom att hantera om det får gå lite tid.

• Anonym (........)
    nernu skrev 2019-10-30 07:45:30 följande:

Han verkar inte kapabel att prioritera barnens behov framför skn egen sorg just nu. Jag tycker att du ska ligga lågt någon månad till. Hör inte av dig alls utan ge honom space även om det gör jätteont. Om du pressar finns det risk att han backar ännu mer. När det har gått en tid kanske du kan använda farmor lite. Närma dig barnen försiktigt utan att det påverkar pappan. Det kan bli lättare för honom att hantera om det får gå lite tid.

Men allt har ju ordnat sig. Läs tråden ; )
  • Anonym (Mimmi)

Barnet har väl rätt att träffa sin styvmor även om hon inte är pappas käresta längre .

• Anonym (Mirabell)
    MaryM skrev 2019-10-29 15:32:42 följande:

Det absolut troligaste är att barnen skulle hamna hos TS om pappan dör. De hamnar hos den som har närmast anknytning om det inte finns starka skäl som gör denna olämplig.
  • Anonym (........)

Hur har det gått med allt ts? : )

Svar på tråden Saknar mina bonusbarn