• Gasellen87

    Namn på 3:an

    Behöver namnförslag som passar till Olivia och Colin. Vi har i princip noll förslag på 3:ans som ligger och jäser i magen. V 26 så är ett tag kvar men behöver tips. De få namnen vi har pratat om och är någorlunda överens om känns inte hundra riktigt.

  • Svar på tråden Namn på 3:an
  • Gasellen87
    HejsanJenny skrev 2019-11-02 13:43:14 följande:

    Alice var det första jag tänkte på!


    Jag tycker väldigt mycket om Alice sambon är mer tveksam till det.
  • trollhona
    Gasellen87 skrev 2019-11-02 13:37:41 följande:

    Behöver namnförslag som passar till Olivia och Colin. Vi har i princip noll förslag på 3:ans som ligger och jäser i magen. V 26 så är ett tag kvar men behöver tips. De få namnen vi har pratat om och är någorlunda överens om känns inte hundra riktigt.


    Vet ni vad det blir ännu eller ska ni inte kolla?

    Flicka:
    Ottilia
    Louise

    Amalia
    Ellen
    Aniara
    Alice
    Marianne
    Gabriella
    Cornelia

    Pojke:
    Julian

    Leon
    Thor
    Edwin
    Charlie
    Walter
    Kurt
    John
    Philip
    Malcolm
  • Gasellen87
    trollhona skrev 2019-11-02 15:45:35 följande:

    Vet ni vad det blir ännu eller ska ni inte kolla?

    Flicka:

    Ottilia

    Louise Amalia Ellen Aniara Alice Marianne Gabriella Cornelia Pojke:

    JulianLeon ThorEdwinCharlieWalter KurtJohn

    Philip

    Malcolm


    Nä, vi vet inte vad det blir och kommer inte kolla utan det får bli en överraskning. Tack för förslagen.
  • fluu

    Internationellt:

    Theodor, Gabriel, Noah, Leonard, Julian, Jonathan, Jonah, Isak, William, Sam, Seth, Alexander, Noel, Levi,Benjamin, Douglas, Charlie.

    Naomi, Leona, Isabelle, Bianca, Leah, Amelia, Julie, Adele, Wilma, Lilly, Filippa, Holly, Emma, Amelie, Amy, Celina, Amanda.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LoveRain

    Tänker att ni kanske vill ha ett namn i samma stil som syskonens? Inte alla vill det men eftersom man ofta har en viss typ av namn man gillar så kommer jag föreslå sådana namn.

    Olivia är ett oerhört populärt namn i många engelsktalande länder (med rätta, det är ett vackert namn). Det är en modern klassiker.

    Colin är ett namn som blivit mer populärt de senaste åren (klättrat från plats 67 till 59 på två år) och i Sverige skulle jag betrakta det som ett trendigt namn. I engelsktalande länder är det rätt klassiskt namn.

    Föreslår därför ett annat namn som är populärt i engelsktalande länder och kan anses vara moderna klassiker (eller enbart klassiska):

    Oliver, Henry, Elliott eller John.

    Sophia/Sophie, Eleanor, Josephine(finns fler stavningar på namnen som också är fullt etablerade och mer ?svenska?), Emma eller Julia.

    Personligen skulle jag valt ett namn med ett O i, binder ihop syskonskarans namn på att subtilt sätt.

  • MaaxMaax

    Olivia, Colin och..

    Tristan
    Emil
    Silas
    Isak
    Elias
    Milo
    Kilian

    Tilly
    Filippa
    Alicia
    Emelie
    Leia
    Bianca
    Cleo


    Simul Justus et Peccator
  • trollhona
    Gasellen87 skrev 2019-11-02 17:12:02 följande:
    Nä, vi vet inte vad det blir och kommer inte kolla utan det får bli en överraskning. Tack för förslagen.
    Spännande det blir för er! Glad
    Tänker att Louise eller Cedric kan passa fint
Svar på tråden Namn på 3:an