• FallenAngelNr1000

    Hur finna longitud o latitud angivelser lättast möjligt ?

    På mitt nya jobb så har jag fått longitud och latitud koordinater att följa. 


    Har googlat men fick inte fram rätt ställe. 


    Skulle behöva det på min Android också. 


    Så hur gör jag enklast, vilken app är bra ? O hur skriver jag grader tecknet ? Tror inte ens jag har det i telefonen? Har det inte på tangent bordet så fick kopiera det eller så et jag helt enkelt inte hur jag gör för att få fram det.


     Snälla någon som kan hjälpa mig  ska iväg tidigt imorgon bitti så behöver veta fort.

  • Svar på tråden Hur finna longitud o latitud angivelser lättast möjligt ?
  • Aniiee

    Google maps. Skriv bara in koordinationerna i sökrutan med mellanslag, behövs inga tecken.


    I have a growing lack of disgust for you
  • FallenAngelNr1000
    Aniiee skrev 2020-01-07 18:22:56 följande:

    Google maps. Skriv bara in koordinationerna i sökrutan med mellanslag, behövs inga tecken.


    Gjorde det. Men kommer inte till exakt rätt ställe. Fick ett namn på stället med och det ligger längre bort, inte långt, men fortfarande längre bort. Behöver finna exakt punkt i området. 
  • Aniiee
    FallenAngelNr1000 skrev 2020-01-07 18:42:45 följande:
    Gjorde det. Men kommer inte till exakt rätt ställe. Fick ett namn på stället med och det ligger längre bort, inte långt, men fortfarande längre bort. Behöver finna exakt punkt i området. 
    Då är det nog koordinationerna du fått som det är fel på. 
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    FallenAngelNr1000 skrev 2020-01-07 18:42:45 följande:
    Gjorde det. Men kommer inte till exakt rätt ställe. Fick ett namn på stället med och det ligger längre bort, inte långt, men fortfarande längre bort. Behöver finna exakt punkt i området. 
    Testa igen utan mellanslag, bara en punkt mellan siffra 2 och 3 i båda halvorna.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Mentat
    FallenAngelNr1000 skrev 2020-01-07 18:10:36 följande:

    O hur skriver jag grader tecknet ?t..


    Ditt akuta problem är ju överspelat för länge sedan men gradertecknet (°) skriver du så här på PC-datorn: 
    Håll nere Alt-tangenten. Skriv 248 på numeriska tangenterna. Släpp Alt-tangenten: °

    Det finns en hel del andra trevliga tecken man kan få fram på samma sätt:
    Kvadratmeter-tvåan: Alt-253: m², eller Alt-252 för kubik: ³
    Alt-243: ¾
    Alt-241: ±
    ­
    Experimentera gärna själv.
Svar på tråden Hur finna longitud o latitud angivelser lättast möjligt ?