Mackan1978 skrev 2020-02-15 18:11:21 följande:
Det är ganska självklart att om jag sedan förhållandet tog slut, har varit i området där kanske 3 gånger eller så och om jag nu börjar köra där, då återupplivas minnen och sorg.
Men som sagt det är inget som påverkar mig dagligen utan bara någon gång sen jag började köra där.
Jag håller inte med som du säkert förstår. Att påverkas med en negativ känsla efter 16 år betyder att du inte släppt situationen/inte förlikat dig med den. Du borde inte slås av någon annan tänkte än att mentalt notera huset och att någon du var tillsammans med för 16 år sedan bor där.
Missförstå mig inte nu men om man skapar ett inlägg som du gjorde, med uppenbar irritation över att hon inte vill vara vän, och det har gått 16 år... alltså då har man svårt att släppa saker.
Jag tycker ändå att det var bra att du skrev, eftersom det kanske kan uppmärksamma dig på det faktiska sk problemet.
Det kanske inte är hela världen att du inte släppt det, annat än att det måste vara störigt att få negativ känsla om nått såhär långt efter, men faktum är att du borde ha släppt det. Och det blir såklart dom svaren du får här.