• Anonym (E)

Bonus är svartsjuk?

Behöver råd om min 11 åriga bonusdotter.

Jag och pappan har varit ett par i 3 år. Han har varit separerad i 4 år. Vi bor inte tillsammans men spenderar mkt tid hos varandra. Han har sin dotter varannan vecka. De veckorna är jag där några dagar för att de ska få egentid också.

Jag tycker om hans dotter och hon mig MEN hon vill inte jag ska vara med hennes pappa. Hon gillar mig som människa, det vet jag, men jag ska inte vara pappas tjej. Hon har också hamnat i något läge där hon försöker vara pappas tjej på ngt sätt. Tex:

Förra året försökte jag vara mer hos min partner. Detta ville även soc (som han o hans x pratat med för att de samarbetat dåligt). Hans dotter slog då bakut och så att hon inte vill jag ska vara där när hon är där. Hans svar, i sms, var att ok han ska prata med mig om det. Och den då 10ådriga tjejen svarar "okej min älskling, bra puss puss" till sin pappa. Han försökte lite halvhjärtat förklara att jag får vara där men d kändes inte riktigt bra efter det så jag drog mig undan mer för att hon skulle bli tryggare med att hon har sin pappa ändå. Men nu ett år senare är det så här:

Ska vi iväg någonstans kommer hon till mig privat och säger att jag får följa med för henne denna gång. Att jag får sitta fram i bilen för henne.

Hon smeker pappan över ansikte och hår flera gånger varje dag och säger ååå pappa jag älskar att gosa in mig i ditt skägg o liknande. Står han bakom och håller om henne ålar hon sig och smeker hobom över armarna samtidigt som hon tittar på mig och hånler åt mig. Försöker han visa mig närhet kommer hon emellan och ska ha det istället. Hon vill sova med honom, vilket han säger nej till. Vi kan inte sitta bredvid varandra i soffan. Hon ska vara i mitten. Är vi på stranden o solar *i somras då hon var 10, så ligger hon tätt intill honom och leker med hans brösthår med arm och ben över honom.

I går hade vi stor samling med folk här på middag. Min partner åkte iväg för att köpa mat. Jag hade en konversation med en av hans vänner och då blev hon sur för att jag var i centrum och påkallade min uppmärksamhet för att skjuta ett hårband rakt i ansiktet på mig med mening. Hon brukar kasta saker i ansiktet med jämna mellanrum.

Nu låter det som att jag avskyr denna flicka men jag älskar henne i de stunder det inte är så här. Och hon tycker om mig när vi är själva. Igår hade jag ett samtal med henne och då så hon att pappa är hennes, att d e därför hon håller på. Jag försökte förklara att man älskar på olika sätt, att pappa älskar både mig och henne. Och att jag älskar henne, alltid. Det håller i några timmar sen är det igång igen. Står jag och pappan och pratar kommer hon och ska veta om vad och kolla så vi inte visar kärlek. O han backar ju för att hon inte ska må dåligt. Hon får massor med kramar av oss båda, vi försöker peppa henne alltid. Men hon vill inte ha vanliga kramar utan sitta o pussa honom i ansiktet eller vara uppe i ansiktet o smeka hobom.

Igår fick jag frispel, d här tar aldrig slut. Jag berättade för honom att det känns som att hon tar en position som inte är sund. Men jag får ingen respons. D blir som att man kritiserar deras relation.

Jag vill gärna ha en bra varm relation till min bonusdotter. Men det känns inte bra.

Vad ska jag göra.

• Svar på tråden Bonus är svartsjuk?
  • Anonym (varning)

Och pappan då, fattar han inte själv hur sjukt olämplig hela situationen är?
    Eller blir han kanske kåt av den. Kräks

• Anonym (E)
    Anonym (Nu) skrev 2020-03-05 21:55:00 följande:

Förutom att påpeka det uppenbara för honom och kräva parterapi hade jag börjat kalla henne för "älskarinnan" i gränslösa sammanhang. Ofta.

"Tycker din älskarinna att vi sitter för tätt ihop?" När hon ska tränga sig emellan.

"Jag tror din älskarinna tycker att du ägnar mig för mycket uppmärksamhet."

"Jag tror din älskarinna vill smeka på dig."

"Din älskarinna verkar tycka om att kunna hångla med dig inför publik. "

Han kommer att bli illa berörd. Och tanken är att han SKA bli illa berörd, att han konfronteras med deras osunda relation varje gång de går över gränsen.

Säkert effektivt men jag är hellre själv än att behöva ta till sånt. Vill inte prata så när hans dotter hör och sen tror jag inte han lyssnar mer om jag är sån. Som det är nu så pratar han och jag iaf om det. Och han har börjat med förändringar. Vi får se om det blir bättre. Som det är nu känns det väldigt svårt. Jag har pratat med vänner och hört synpunkter härifrån och inser mer och mer hur knas det här är.

Det som gör mig mest ledsen är att jag börjat dra mig undan hans dotter mer och mer. Jag vill inte det ska vara så.
  • Anonym (E)
    Anonym (Nu) skrev 2020-03-05 21:55:00 följande:

Förutom att påpeka det uppenbara för honom och kräva parterapi hade jag börjat kalla henne för "älskarinnan" i gränslösa sammanhang. Ofta.

"Tycker din älskarinna att vi sitter för tätt ihop?" När hon ska tränga sig emellan.

"Jag tror din älskarinna tycker att du ägnar mig för mycket uppmärksamhet."

"Jag tror din älskarinna vill smeka på dig."

"Din älskarinna verkar tycka om att kunna hångla med dig inför publik. "

Han kommer att bli illa berörd. Och tanken är att han SKA bli illa berörd, att han konfronteras med deras osunda relation varje gång de går över gränsen.

Säkert effektivt men jag är hellre själv än att behöva ta till sånt. Vill inte prata så när hans dotter hör och sen tror jag inte han lyssnar mer om jag är sån. Som det är nu så pratar han och jag iaf om det. Och han har börjat med förändringar. Vi får se om det blir bättre. Som det är nu känns det väldigt svårt. Jag har pratat med vänner och hört synpunkter härifrån och inser mer och mer hur knas det här är.

Det som gör mig mest ledsen är att jag börjat dra mig undan hans dotter mer och mer. Jag vill inte det ska vara så.
  • Anonym (Jesus)
    Zarch skrev 2020-02-15 10:58:02 följande:

Ja du, vad ska man säga? Grattis, det låter lite som att du är älskarinnan som är ihop med en man och hans lilla fru.

Nu är hon inte tonåring riktigt än och fortsätter hon med det där beteendet då så kan man ju nästan känna av lukten av incest. Men redan nu börjar hon bli lite för stor för att fortfarande vilja gifta sig med sin pappa, bäst före datum har passerat.

Så vad ska du göra? Jag är ingen expert på det här men jag hade nog börjat visa huggtänderna direkt om jag ville satsa ett varv till på relationen. Plocka karln på det här och ställ ultimatum. Vill han ha en fortsatt relation med dig så får han minsann börja behandla dig som sin jämlike och hon som barnet. Hon ska banne mig inte sitta och kasta saker i ditt ansikte, har han helt skitit i att uppfostra henne? Där får du ju fräsa ifrån på riktigt och ta aldrig att någon gör så mot dig, där hade du all rätt i världen att markera högt och ljudligt.

Du ska nog inte stryka henne medhårs utan håll en distans istället i dagsläget, du har liksom en svartsjuk liten fru på halsen och en sådan kan man inte klia under hakan. Ge honom en chans att plocka ner henne på jorden nu men om han skiter i att göra det så tycker jag att du ska lämna relationen rätt snart.

Kräktes i munnen av detta inlägg. Alltså, singelpappor, vill ni bjuda in såna här drakar som är svartsjuka på era barn?
  • Zarch
    Anonym (Jesus) skrev 2020-03-09 12:14:52 följande:

Kräktes i munnen av detta inlägg. Alltså, singelpappor, vill ni bjuda in såna här drakar som är svartsjuka på era barn?

Hahaha, det var en passande benämning och jag tror att det är rätt ömsesidigt faktiskt. Hade jag inlett en relation med en man där jag märkte att hans lilla dotter egentligen är min ?sister wife? så hade jag lagt benen på ryggen illa kvickt!
  • Anonym (hubbe)

Jag förstår att du blir chockad. Man vill inte gärna tro att små barn och föräldrar dansar den här dansen men det händer. Det handlar inte om sex men det handlar om barns felriktade försök att ta makt i en situation. Jättesvårt att som flickvän bli tillsammans med en man och upptäcka att man uppfattas som en konkurrent. Man tänker att barn är ju gulliga, det kommer att gå bra, jag gillar barn och barn brukar gilla mig men så ser man hur barnet försöker ta samma roll som du tänkte att du skulle ha till din man. Väldigt förvirrande.
  • Ess
    De kan ju alltid nöja sig med sina döttrar för då får de ju allt utom själva sexet.
  • Ess
    Zarch skrev 2020-03-09 12:48:10 följande:
    Hahaha, det var en passande benämning och jag tror att det är rätt ömsesidigt faktiskt. Hade jag inlett en relation med en man där jag märkte att hans lilla dotter egentligen är min ?sister wife? så hade jag lagt benen på ryggen illa kvickt!
    Håller med dig, de hade fått ha sitt förhållande ifred. 
  • Anonym (Gina)

Haha, du är för lustig du. Jag kräks på pappor som lever i en incestuös relation med sina döttrar. Det om något är äckligt!
  • Zarch
    Ess skrev 2020-03-09 14:32:53 följande:

Håller med dig, de hade fått ha sitt förhållande ifred. 

Jag fattar inte riktigt vad det var i mitt inlägg som var så provocerande? Jag börjar ju undra ifall folk har tappat det därute i bonusfamiljen. Ja men gud va sött, ge farsan en lapdance ikväll? Haha!
  • Anonym (hubbe)
    Zarch skrev 2020-03-09 15:39:43 följande:
    Jag fattar inte riktigt vad det var i mitt inlägg som var så provocerande? Jag börjar ju undra ifall folk har tappat det därute i bonusfamiljen. Ja men gud va sött, ge farsan en lapdance ikväll? Haha!
    Det är nog att man har svårt att tänka sig att det finns gränslösa relationer mellan barn och vuxna, utan att det handlar om incest. Och jag tror att man behöver vara lite försiktig i sitt sätt att prata om det här problemet för att det lätt skulle kunna uppfattas som att barn uppmuntrar sina föräldrar till incest, det är ju inte riktigt det detta handlar om, eller hur? 

Mini-wife, handlar inte om sex, det är inte incest. Men det är en relation mellan förälder och barn där barnet får ta en roll som mer liknar rollen av en fru. Inte så ovanlig när föräldrarna precis har skilt sig, föräldern har haft ensam vårdnad varannan vecka ett tag och barnet får i det närmaste ta över rollen som den tidigare partnern/den andra föräldern hade. Förutom den sexuella biten så klart. 
  • Zarch
    Anonym (hubbe) skrev 2020-03-09 16:27:18 följande:

Det är nog att man har svårt att tänka sig att det finns gränslösa relationer mellan barn och vuxna, utan att det handlar om incest. Och jag tror att man behöver vara lite försiktig i sitt sätt att prata om det här problemet för att det lätt skulle kunna uppfattas som att barn uppmuntrar sina föräldrar till incest, det är ju inte riktigt det detta handlar om, eller hur? 

Mini-wife, handlar inte om sex, det är inte incest. Men det är en relation mellan förälder och barn där barnet får ta en roll som mer liknar rollen av en fru. Inte så ovanlig när föräldrarna precis har skilt sig, föräldern har haft ensam vårdnad varannan vecka ett tag och barnet får i det närmaste ta över rollen som den tidigare partnern/den andra föräldern hade. Förutom den sexuella biten så klart. 

Jag tänkte inte ens gå in på att folk har sex med sina barn, det fattar jag att det inte handlar om men det är illa som det är när ens barn ska uppfylla alla andra känslomässiga rum förutom just den biten.

Jag kan tänka mig att fenomenet är vanligast bland ensamstående med enbart ett barn eller där den yngsta är en sladdis kanske? Har svårt att se en man som går runt med fyra mini wifes te x. Föräldrar tänker väl att all kärlek är bra kärlek att ösa över på sina barn, levererar konstanta björntjänster och hallelujah vad mysigt det är att lillan som är 14 år hellre vill umgås och gosa med pappa i soffan framför tv-n istället för att vara ute och dra på stan med kompisar.

Jag kan tycka att det här låter som föräldrar som omedvetet hämmar sitt barns utveckling för egna känslomässiga syften. Revolt är faktiskt sunt och det kan jag också tänka mig är hämmat i sådana här konstellationer. Att ge barn kärlek är liksom A och O men det är bedrövligt tråkigt att man inte förstår att social kompetens är en viktig egenskap att lära sina barn också. Tänk vad tragiskt det blir för den här otrygga flickan att när hon är 20 år gammal så ser hon tillbaks på sin barn och ungdomstid med att bara ha mamma eller pappa näthinnan. Tragiskt!
  • Anonym (Gina)
    Anonym (hubbe) skrev 2020-03-09 16:27:18 följande:

Att en stor dotter som snart kommer i puberteten skickar sms där det står puss puss älskling till sin pappa, pussar pappan på munnen och ska smeka hans ansikte och klänga på pappan som en älskarinna är ett incestuöst beteende. Den pappan som inte gränsar sin dotter i det läget begår ett stort misstag.
  • Anonym (khg)
    Håller med. Tycker mer det låter som TS är svartsjuk.
  • Anonym (Gina)
    Anonym (khg) skrev 2020-03-10 09:49:07 följande:
    Alltså fyfan vad äcklig du är. En incenstuös relation mellan pappa och dotter är alltså ok enligt dig? 
  • Anonym (khg)
    Det är pappan som ska ta itu med relationen med dottern så den blir sund. Inte pappans flickvän.
  • Anonym (hubbe)

Det tycker inte jag.
  • Gameofthrones

Jag tror att det är ingen svartsjuka det är barnet som håller styr och barnet känner väl att  man kan styra en vuxen person. 

Som det ser ut som så vill inte pappan ta hand om konflikten. Antingen är det för inte Hama konflikt med exet och barnet. Tyvärr är det oftast mamman som "får rätt" i situationen och pappor backar. Mammor kontrollerar mannen på sådant vis. Utnyttjar situationer.

Jag är kvinna själv och jag tycker att det ska vara bättre kommunikation med två hem för barnet skull. Inte hålla på gör drama. Ni väljer separera gör det lätt för barnen, utan drama. - tanke till dem som behöver det.:)

Du är i en knepig situation. Man blir kär träffar person som har barn sen tidigare. Barnet får inte lika mkt uppmärksamhet sen tidigare innan du kom. Det är inte ditt fel. Utan det är föräldern. Inte för att han är man, utan en dålig person tar fel beslut. 

Tror att du kan sätta ner foten nu är det såhär, så berättar du. Försök nonchalera barnet. säg till med bestämd ton, ge kosekvenser. Gör hon ngt dumt mot dig ta ifrån henne iPad, dator , nån sak som hon tycker om. Lägg undan den. Tills du tycker att det är ok och ge tillbaka. Få en ursäkt. Hon känner att du viker dig, att du "tillåter" saker slängas på dig.

Du är därd mer än så, rak rygg stå på dig. Det är inte lätt.... Men du är en människa du med.

• Fridalouise

Hög igenkänning. Om du, TS, vill: skicka ett PM så kan vi kanske bolla funderingar. 

Jag håller på att bli fullständigt dränerad av det själv. 

• Anonym (khg)
    Anonym (E) skrev 2020-02-15 10:37:55 följande:

Behöver råd om min 11 åriga bonusdotter.

Jag och pappan har varit ett par i 3 år. Han har varit separerad i 4 år. Vi bor inte tillsammans men spenderar mkt tid hos varandra. Han har sin dotter varannan vecka. De veckorna är jag där några dagar för att de ska få egentid också.

Jag tycker om hans dotter och hon mig MEN hon vill inte jag ska vara med hennes pappa. Hon gillar mig som människa, det vet jag, men jag ska inte vara pappas tjej. Hon har också hamnat i något läge där hon försöker vara pappas tjej på ngt sätt. Tex:

Förra året försökte jag vara mer hos min partner. Detta ville även soc (som han o hans x pratat med för att de samarbetat dåligt). Hans dotter slog då bakut och så att hon inte vill jag ska vara där när hon är där. Hans svar, i sms, var att ok han ska prata med mig om det. Och den då 10ådriga tjejen svarar "okej min älskling, bra puss puss" till sin pappa. Han försökte lite halvhjärtat förklara att jag får vara där men d kändes inte riktigt bra efter det så jag drog mig undan mer för att hon skulle bli tryggare med att hon har sin pappa ändå. Men nu ett år senare är det så här:

Ska vi iväg någonstans kommer hon till mig privat och säger att jag får följa med för henne denna gång. Att jag får sitta fram i bilen för henne.

Hon smeker pappan över ansikte och hår flera gånger varje dag och säger ååå pappa jag älskar att gosa in mig i ditt skägg o liknande. Står han bakom och håller om henne ålar hon sig och smeker hobom över armarna samtidigt som hon tittar på mig och hånler åt mig. Försöker han visa mig närhet kommer hon emellan och ska ha det istället. Hon vill sova med honom, vilket han säger nej till. Vi kan inte sitta bredvid varandra i soffan. Hon ska vara i mitten. Är vi på stranden o solar *i somras då hon var 10, så ligger hon tätt intill honom och leker med hans brösthår med arm och ben över honom.

I går hade vi stor samling med folk här på middag. Min partner åkte iväg för att köpa mat. Jag hade en konversation med en av hans vänner och då blev hon sur för att jag var i centrum och påkallade min uppmärksamhet för att skjuta ett hårband rakt i ansiktet på mig med mening. Hon brukar kasta saker i ansiktet med jämna mellanrum.

Nu låter det som att jag avskyr denna flicka men jag älskar henne i de stunder det inte är så här. Och hon tycker om mig när vi är själva. Igår hade jag ett samtal med henne och då så hon att pappa är hennes, att d e därför hon håller på. Jag försökte förklara att man älskar på olika sätt, att pappa älskar både mig och henne. Och att jag älskar henne, alltid. Det håller i några timmar sen är det igång igen. Står jag och pappan och pratar kommer hon och ska veta om vad och kolla så vi inte visar kärlek. O han backar ju för att hon inte ska må dåligt. Hon får massor med kramar av oss båda, vi försöker peppa henne alltid. Men hon vill inte ha vanliga kramar utan sitta o pussa honom i ansiktet eller vara uppe i ansiktet o smeka hobom.

Igår fick jag frispel, d här tar aldrig slut. Jag berättade för honom att det känns som att hon tar en position som inte är sund. Men jag får ingen respons. D blir som att man kritiserar deras relation.

Jag vill gärna ha en bra varm relation till min bonusdotter. Men det känns inte bra.

Vad ska jag göra.

Hur går det ts?
Svar på tråden Bonus är svartsjuk?