• Vevoz

Folk som hatar gravida

Jag har läst läskigt många trådar här på FL om folk (främst ofrivilligt barnlösa) som verkligen hatar gravida. De taggar varandra i trådarna o skriver om hur de vill slå alla gravida de ser, hur de börjar gråta av dem o allt sånt.

Känns läskigt att vistas ute som gravid om man inte vet vilka galningar som eventuellt skulle vilja sparka en i magen bara för man är gravid..

Tanken att någon skulle vara så avundsjuk på en att de fysiskt vill skada mig o mitt barn är ju helt absurt. 

Får ibland blickar av kvinnor på stan som bränner hål på en, de stirrar på magen o sen i mina ögon med mord i blicken. 

Någon mer som upplevt detta? Vad ska man göra ens? Sluta vistas ute för folk blir triggade av en gravidkvinna?

• Svar på tråden Folk som hatar gravida
  • Vevoz
    Anonym (Ann) skrev 2020-03-02 17:02:08 följande:

Har varit gravid 3 ggr och aldrig upplevt det du nämner. Låter som lite paranoia i mina öron. Baserat bara på mina erfarenheter alltså.

Önskar det vore så, men det finns tyvärr trådar här på FL om hur de vill skada gravida.. sen kan man misstolka folks blickar fine, men när folk sitter anonymt i trådar o bara hatar börjar man ju undra
  • Vevoz

Har varit gravid 3 ggr och aldrig upplevt det du nämner. Låter som lite paranoia i mina öron. Baserat bara på mina erfarenheter alltså.

Önskar det vore så, men det finns tyvärr trådar här på FL om hur de vill skada gravida.. sen kan man misstolka folks blickar fine, men när folk sitter anonymt i trådar o bara hatar börjar man ju undra
  • Vevoz

• Vevoz

• IceKitten
    Vevoz skrev 2020-03-02 20:18:05 följande:

Länka till de trådarna då? För övrigt är jag ganska övertygad om att "de andra" i den här tråden också är du. Huruvida du är ett troll eller paranoid out of your mind är en annan fråga dock...

Aldrig upplevt eller läst det du pratar om.
  • Anonym (m)

En del verkar tro att saker inte händer bara för att de själva inte blivit utsatta.

• Anonym (Hedvig)
    Vevoz skrev 2020-03-02 20:18:21 följande:
    Var snäll och länka till de trådarna. Jag har läst väldigt mycket på FL de senaste två åren och aldrig någonsin kommit ens i närheten av en sådan tråd. Det närmaste jag kan komma på är en tråd där en ts berättade att hennes vänner var arg på henne för att hon gjorde abort när de själva inte kunde få barn.

• Anonym (H)

Haha! Vad fan snackar du ens om? Jag är gravid i vecka 32 och märker ingenting alls. Varken onda blickar, kommentarer eller hotfulla trådar på FL.

• Anonym (förälder)
    Anonym (54) skrev 2020-03-02 20:15:04 följande:

Är ju uppenbarligen folk i denna tråd som upplevt detta, så ni som påstår att TS är paranoid, hittar på m.m kan ju hålla käften

Alltså om det skulle vara vanligt att barnlösa kvinnor attackerade och sparkade gravida kvinnor och skrev massor av hat kan jag garantera dig att media skulle rapportera om det och det skulle bli känt.

Återkommande attacker på gravida kvinnor skulle absolut inte tystas ner utan tvärtom det om något skulle uppmärksammas.
    Då skulle både blivande mammor och pappor ständigt vara rädda för sitt barns liv och inte skulle en massa blivande föräldrar hålla tyst och låta det passera.

Om det var vanligt skulle alla vi andra föräldrar som varit gravida och andra hört talas om det. Vi skulle ha blivit varnade.

Vi skulle också ha märkt dessa onda blickar, viss kan enstaka fall säkert finnas men att det skulle vara så vanligt att gravida skulle känna rädsla för att gå ut, nej det skulle vara allmänt känt då.

Sen som sagt kan det säkert barnlösa säga eller skriva till varandra att dom är trötta på gravida och småbarnsföräldrar, och säkert fälla en elak kommentar ibland men som sagt att ifrån det gå till fysiska attacker, sparka på gravida och stirra med onda blickar på okända personer, nej det skulle ju många andra också märka.

Attackera barn och gravida är nog det som skulle uppmärksammas mest i media för det skulle anses så avskyvärt.

Har heller inte läst flera trådar här på fl där barnlösa kvinnor hatar gravida och uppmuntrar till våld mm.
  • Anonym (H)
    Vevoz skrev 2020-03-02 20:18:20 följande:

Kan du snälla länka dessa trådar du pratar om?
  • Anonym (H)

Är ju uppenbarligen folk i denna tråd som upplevt detta, så ni som påstår att TS är paranoid, hittar på m.m kan ju hålla käften

Det kan väl samlas fler än en paranoid stackare i en och samma tråd?
  • Anonym (??)
    Vevoz skrev 2020-03-02 16:12:14 följande:

Jag har läst läskigt många trådar här på FL om folk (främst ofrivilligt barnlösa) som verkligen hatar gravida. De taggar varandra i trådarna o skriver om hur de vill slå alla gravida de ser, hur de börjar gråta av dem o allt sånt.

Känns läskigt att vistas ute som gravid om man inte vet vilka galningar som eventuellt skulle vilja sparka en i magen bara för man är gravid..

Tanken att någon skulle vara så avundsjuk på en att de fysiskt vill skada mig o mitt barn är ju helt absurt. 

Får ibland blickar av kvinnor på stan som bränner hål på en, de stirrar på magen o sen i mina ögon med mord i blicken. 

Någon mer som upplevt detta? Vad ska man göra ens? Sluta vistas ute för folk blir triggade av en gravidkvinna?

Du, igen....

Det är din hjärna som överdriver igen! Fokusera på dig själv och din graviditet istället för att fantisera om att ofrivilligt barnlösa vill slå dig osv. Det är ingen som har uttalat sig om det ens. Och sök hjälp innan Du skadar ditt barn med dina hjärnspöken!
  • lövet2

Jag bytte jobb. Det var när jag väntade mitt första barn, och det var en kvinna i närmare 40-årsåldern, som verkligen avskydde mig. Vi funkade bra innan jag blev gravid, och jag fattade aldrig att det var min graviditet som triggade i gång henne. Jag visste ju att hon hade ett barn i skolåldern. Det jag inte visste var att hon inte kunde få barn och att hennes son var adopterad.

Det var ju inte så att hon misshandlade mig, men hon gjorde en massa annat. Hon bakade och tog med till jobbet, dukade fram till kaffet - och så slog hon mig över armen när jag skulle ta en kaka. Alla andra fick, men inte jag. Jag blev så chockad när hon slog mig, så jag sade inte ens något.
    Om jag skulle sätta mig på en stol, så kunde hon lägga upp fötterna där för att markera att det var upptaget. Hon gick till chefen och anklagade mig för stöld.

Jag fattade aldrig vad jag gjort henne för ont, utan det var övriga arbetskompisar som förklarade det för mig när jag slutat där.

• Ess

Jag har tre barn och har aldrig upplevt att någon tittat snett på mig för att jag var gravid.
    Sen tycker jag inte att man ska dra förstora växlar på att några skriver att de skulle vilja sparka en gravid, för att vilja och att göra är två helt vitt skilda saker. Det finns saker man skulle vilja göra, men spärren i en gör att man låter bli. 

• Anonym (!)

Hörrö du TS, ta å tagga ner lite va! EN annan i tråden har blivit "angripen" men inte allvarligt. En har blivit mobbad på jobbet.

Som någon annan sa: njut av graviditeten och sluta var så paranoid. Paranoia märker man inte alltid själv och har du startat trådar om detta tidigare.. ja vad ska man säga. Och "hålla käften" (för att man inte upplevt samma sak och anser att du är paranoid, ha ha!), det kan du faktiskt göra själv!
  • nihka

Nej, det har jag aldrig sett på alla mina år på FL. Var finns dessa trådar? Har jag missat helt i så fall.

Svar på tråden Folk som hatar gravida