• Vildkvinna

    Jag behöver aldrig mer jobba om jag blir tillsammans med honom, ska jag slå till?

    Jag har ett dilemma.. Först vill jag säga att jag aldrig blivit förälskad nångång. Jag har alltid "valt" en snäll bra kille. Utan att känna något speciellt för honom, förutom att jag vet att jag har det bra med honom. När jag väl är i förhållandet så växer alla känslor fram och jag har älskat min parter mer än något annat. Det är liksom bara de där i början som är problemet.. Jag får liksom ställa mig frågan om jag ska "välja" honom eller inte. Och jag förstår att man kan tycka då att jag bör leta vidare, känner jag inget så är han inte rätt. Men jag kan ju för de ha de väldigt bra med honom och jag vet ju att ger jag mig in i de, så kommer jag älska honom fullt ut. Räcker inte de?

    Nu till mitt dilemma. Jag har haft en lite fling tidigare med en kille, utländsk kille.. Vi va kk kan man säga, han tyckte om mig lite mer än vad jag tyckte om honom då jag va lite osäker på hans beteende. Ibland kunde han bli sur (vilket alla kan) men ibland behandlade han mig inte så bra. Jag sa de rakt ut till honom och de gick aldrig över styr, tack och lov. (de va de jag var lite rädd för). Han försökte lyssna och förstå, även om de inte alltid gick så bra för honom. Vi gled iallafall ifrån varandra då jag inte riktigt vågade lita på honom. (har ingen erfarenhet av utländska killar).

    Vi bor i samma by kan man säga så vi har fortsatt haft kontakt, vi har aldrig varit ovänner.

    För någon dag sedan fick jag ett meddelande från honom där han berättar för mig hur han känner för mig och att han inte kan sluta tänka på mig..han vill att vi börjar ses igen. Han vill ha en framtid med mig och han är berädd att göra vad som helst. Han har även bett om ursäkt för dom gånger han blivit sur utan anledning, och han har verkligen förstått varför han gjort fel och vilka konsekvenser de fått. (det uppskattar jag väldigt mycket). Jag tror han är en bra kille.. Men fortfarande känner jag ju inte "DE DÄR". Men de kanske jag ändå aldrig kommer känna med någon?

    Jag vet att han har väääldigt mycket pengar. Han jobbar väldigt mycket och har ett bra sparkonto.

    Nu säger han att jag aldrig mer behöver jobba om vi blir tillsammans.. Jag kan bara gå hemma och göra vad jag vill. Han vill ha barn med mig.. Och han vill att vi köper en lägenhet utomlands som vi kan åka till. Vad ska jag göra?? Det är ganska smickrande erbjudanden...

    "ska jag välja honom"?

  • Svar på tråden Jag behöver aldrig mer jobba om jag blir tillsammans med honom, ska jag slå till?
  • Vildkvinna
    Anonym (Tänk dig för!) skrev 2020-03-11 19:55:18 följande:

    Dåså - fortsätt ditt liv och dumpa snubben som du har dåliga erfarenheter av - enkelt!

    ELLER - ta pengarna och "jobba av" dem så länge han vill behålla dig och börja sedan om som ensam mamma.

    Spin the wheel!!!!


    Hahaha ja :) fattar inte varför du verkar så irriterad. Inte behöver du bli irriterad på mej elle. Å sen om du tycker jag är helt blåst, det är okej. Du kan ju även scrolla vidare istället för att vara kvar här och sura. Men tack för tips.
  • Anonym (Tänk dig för!)
    Vildkvinna skrev 2020-03-11 20:07:30 följande:
    Hahaha ja :) fattar inte varför du verkar så irriterad. Inte behöver du bli irriterad på mej elle. Å sen om du tycker jag är helt blåst, det är okej. Du kan ju även scrolla vidare istället för att vara kvar här och sura. Men tack för tips.
    Inte irriterad alls - men du verkar helt blåst så DÄR har du helt rätt!
  • Vildkvinna
    Anonym (Tänk dig för!) skrev 2020-03-11 20:12:25 följande:

    Inte irriterad alls - men du verkar helt blåst så DÄR har du helt rätt!


    Varför måste du påpeka de så många gånger? Kanske är du som borde skaffa lite självförtroende.. Du får gärna lämna den här tråden nu, tack
  • Anonym (sskn)
    Vildkvinna skrev 2020-03-11 15:09:17 följande:

    Jag vet att han har väääldigt mycket pengar. Han jobbar väldigt mycket och har ett bra sparkonto.

    Nu säger han att jag aldrig mer behöver jobba om vi blir tillsammans.. Jag kan bara gå hemma och göra vad jag vill. Han vill ha barn med mig.. Och han vill att vi köper en lägenhet utomlands som vi kan åka till. Vad ska jag göra?? Det är ganska smickrande erbjudanden...

    "ska jag välja honom"?


    Min syster gjorde det valet, gifte sig med en sanslöst rik utländsk kille. Hon var hemmafru och tog hand om barnen. De bodde i stort hus i exklusivt området i en världsmetropol, och åkte på lyxiga semestrar över hela jorden flera gånger per år.

    Fast när barnen blev lite äldre så lämnade han henne. Han hade träffat en ny. Nu bor hon i vanlig lägenhet hemma i stan (han köpte den till henne), och har varken arbetslivserfarenhet eller utbildning.
  • Physalis

    Det är inte ovanligt att vara en sån som behöver tid för att känslorna ska växa fram.

    Däremot hade jag personligen blivit avskräckt av att han betett sig illa tidigare och att han själv är en sån som blir eld och lågor och ska planera hela livet på stört. Jag hade inte velat ha med hans pengar att göra förens relationen är stabil, känslorna finns där och man på riktigt börjar planera en framtid tillsammans.

    Så utifrån mitt eget perspektiv hade jag varit ärlig med hur dina känslor fungerar och med tanke på hans tidigare beteenden velat ta det väldigt lugnt. Han får backa med sitt snack om försörjning, köpa hus och skaffa barn tills dina känslor kommit ifatt (om de gör det).


    Korrekturläser som en kratta
  • Rudbeckius
    Klart du ska välja man efter rikedom.

    Du känns inte alls som en golddiger oavsett könsroller. 

    Kärlek och vänskap kan du fixa sedan...Flört
  • Bjoer
    Vildkvinna skrev 2020-03-11 15:26:05 följande:
    Jag har väldigt många hörn i elden.
    "Hörn i elden"?! Du menar "järn"? :D
  • Eleven

    Jag har inte läst hela tråden men på vilket sätt har han inte behandlat dig väl? Jag hade liksom tappat attraktionen till en kille som inte behandlat mig bra, att han kommer sen efter en tid och lovar dig att du aldrig mer behöver jobba om du är med honom gör bara situationen ännu mer konstig.

  • Liberté

    Roligt att många kvinnor är emot prostitution men sedan när det kommer till att endast välja man efter pengar är det helt ok.

    Vad händer dagen han tröttnar på dig och du står där med halvpension och inte arbetat på 10 år ?

  • Anonym (Nja)

    Då blir du ekonomiskt beroende av honom och han har makt över dig.Han kanske blir elak mot dig.Vad gör du då?När du bor i hans hem/han försörjer dig och ni har barn ihop?För mig slutade det illa.Men jag hade allafall ett jobb.

  • Anonym (tänk igenom)

    Att killen har god ekonomi är ingen nackdel, ekonomi är vanlig anledning till slitningar i förhållanden. Och om du gillar att gå hemma eller inte har något jobb du trivs med kan jag förstå att det drar. Men du skulle sätta dig i beroendeställning. Det är riskfyllt nog om man trivs ihop och litar helt på varandra och här tycks du redan se lite varningstecken.

    Om du tycker att han är tillräckligt intressant för att du ska överväga detta så tänk igenom följande:
    Sätter han av pensionssparande åt dig? Kommer du att ha egna pengar att disponera som du vill? Eller är det bara familjens löpande utgifter han skulle stå för? Kan du transportera dig dit du vill praktiskt och ekonomiskt?
    Hur ser din sits på arbets- och bostadsmarknaden ut om det skulle spricka mellan er om några år?
    Vad skulle du göra om du gick hemma? Förväntas du sköta allt hushållsarbete och framtida barn? Både dag- och kvällstid? Är du OK med de förväntningar han har?
    Har du tänkt studera? Syssla med hobbies? Volontärarbeta? Umgås med vänner om du känner fler som går hemma? Gå hemma själv?
    Vad händer ekonomiskt om ni separerar? Om han avlider? Teoretiskt sett har man som gift rätt till bodelning av gemensam egendom men är fastighet, företag etc inblandade kan det i praktiken dra ut i åratal innan du får några pengar.

    Det väsentliga är att OM du känner att relationen inte funkar  behöver du ha praktiska möjligheter att lämna förhållandet.

  • Anonym (??)
    Vildkvinna skrev 2020-03-11 15:09:17 följande:

    Jag har ett dilemma.. Först vill jag säga att jag aldrig blivit förälskad nångång. Jag har alltid "valt" en snäll bra kille. Utan att känna något speciellt för honom, förutom att jag vet att jag har det bra med honom. När jag väl är i förhållandet så växer alla känslor fram och jag har älskat min parter mer än något annat. Det är liksom bara de där i början som är problemet.. Jag får liksom ställa mig frågan om jag ska "välja" honom eller inte. Och jag förstår att man kan tycka då att jag bör leta vidare, känner jag inget så är han inte rätt. Men jag kan ju för de ha de väldigt bra med honom och jag vet ju att ger jag mig in i de, så kommer jag älska honom fullt ut. Räcker inte de?

    Nu till mitt dilemma. Jag har haft en lite fling tidigare med en kille, utländsk kille.. Vi va kk kan man säga, han tyckte om mig lite mer än vad jag tyckte om honom då jag va lite osäker på hans beteende. Ibland kunde han bli sur (vilket alla kan) men ibland behandlade han mig inte så bra. Jag sa de rakt ut till honom och de gick aldrig över styr, tack och lov. (de va de jag var lite rädd för). Han försökte lyssna och förstå, även om de inte alltid gick så bra för honom. Vi gled iallafall ifrån varandra då jag inte riktigt vågade lita på honom. (har ingen erfarenhet av utländska killar).

    Vi bor i samma by kan man säga så vi har fortsatt haft kontakt, vi har aldrig varit ovänner.

    För någon dag sedan fick jag ett meddelande från honom där han berättar för mig hur han känner för mig och att han inte kan sluta tänka på mig..han vill att vi börjar ses igen. Han vill ha en framtid med mig och han är berädd att göra vad som helst. Han har även bett om ursäkt för dom gånger han blivit sur utan anledning, och han har verkligen förstått varför han gjort fel och vilka konsekvenser de fått. (det uppskattar jag väldigt mycket). Jag tror han är en bra kille.. Men fortfarande känner jag ju inte "DE DÄR". Men de kanske jag ändå aldrig kommer känna med någon?

    Jag vet att han har väääldigt mycket pengar. Han jobbar väldigt mycket och har ett bra sparkonto.

    Nu säger han att jag aldrig mer behöver jobba om vi blir tillsammans.. Jag kan bara gå hemma och göra vad jag vill. Han vill ha barn med mig.. Och han vill att vi köper en lägenhet utomlands som vi kan åka till. Vad ska jag göra?? Det är ganska smickrande erbjudanden...

    "ska jag välja honom"?


    Tänker inte ens förklarar varför jag svarar nej på din fråga. Är du något vettig o intelligent så läs din egen text o analysera.

    Hur gammal är du? Vad har du för livserfarenhet och hur mår du allmänt emotionellt? Vad har du för värderingar?
  • AndreaBD
    Vildkvinna skrev 2020-03-11 15:35:21 följande:
    Okej jag förstår. Men hur mycket kan man begära av människor? Att aldrig göra fel.. Aldrig kasta ur sig ett elakt ord i all hast? Ja, han hade svårt att ta in de jag sa, när vi väl hamnade i diskution. Men som jag skriver, det va aldrig något som spårade ur eller eskalerade. Jag skriver även att jag tror han är en bra kille. Det är bara jag som är feg
    Min man har aldrig "kastat ur sig ett elakt ord".  Och jag vet ju inte heller vad du skulle kalla för spåra ur eller eskalera. 
  • Arboga

    Skaffa barn och var hemmafru och gör dig helt beroende av honom.
    Det är ju inte så ofta som han har behandlat dig illa så det blir nog toppen.
    OM han nu behandlar dig illa igen så får du tänka att du slipper ju gå till ett jobb i a f.

  • LLvin

    Jag tänker att hans beteende är lite oroväckande? Det kanske är lite farligt att bli beroende av en man som visat det beteendet? Han kan ju visserligen ha ändrat på sitt beteende, men det är ganska lätt att be om ursäkt i efterhand och det garanterar ju inte att han inte upprepar sådant som han gjort tidigare.
    Pengarna borde ju inte vara avgörande heller. De betyder ju inget om du inte mår bra i förhållandet och inte kan lite på hans intentioner.

  • Anonym (Charlotte68)

    Självklart förekommer lite bråk och diskussioner i alla/de flesta förhållande. Men det faktum att du ens TAR UPP det gör ju att i alla fall jag tycker att det verkar som att det var en större grej än bara lite »vanligt gnabb och diskussioner«.

    Jag hade aldrig i livet blivit ihop med någon som jag haft just DEN osäkerheten kring. Oavsett inkomst.

  • Giraffeeen

    Risken finns ju att han är en player som kommer lämna dig efter ett tag... Hur ska du försörja dig då? Det handlar ju om din framtid också, som han sätter på spel tycker jag genom att lova dig försörjning hela livet.
    Jag får känslan av att du är lite för naiv som litar helblint på denna kille. 


    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
  • Anonym (Veta)

    Ja satsa. Du behöver inte gå all in på en gång.

    Jag var inte blixtförälskad i min man när vi träffades. Jag kan dock bli det, dom gångerna jag blev det var det i players. Alltså riktigt dåliga män, men dom tog mej med storm. Med facit i hand tror jag att det var därför jag blev blixtförälskad.

    Min man tyckte jag bara om. Han var snäll, rolig och försiktig och snygg. Vansinnigt snygg utan att han fattade det själv. Han kunde varit en man som tog för sej för tjejerna flickades runt honom, men han fattade inget. Jag träffade honom på krogen och tyckte han var snygg men inget mer. Gick i alla fall med på en dejt. Mitt intryck av han var att han var rätt mesig men trevlig så vi fortsatte träffas. Det tog nästan ett år innan jag blev kär i honom. Jag våndades många gånger under den här tiden och funderade på att göra slut. Kände mej som jag utnyttjade honom. Tänkte att han nog inte kunde vara rätt eftersom jag aldrig kände den där förälskelsen. Jag hade fel där. För mej växte känslorna fram sakta. I dag 20 år senare älskar jag honom galet mycket fortfarande.

    Så testa. Det kanske blir så för er också. Blir det inte det så går det att backa bandet igen. Att han vill göra allt för dej behöver inte vara något negativt.

Svar på tråden Jag behöver aldrig mer jobba om jag blir tillsammans med honom, ska jag slå till?