• Anonym (Pier)

Ta initiativ

Tjejer tycker att de tar initiativet med killar, med blickar och leenden.
    Då har hon gjort sitt. Resten hänger på honom, om han törs komma fram.

Tycker tjejer att killar tar initiativet med tjejer när killarna tittar på er och ler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-12 07:53
    Detsamma gäller nätdejting. Har tjejen varit inne på din sida så tog hon initiativet. Hon skrev inget, men det spelar ingen roll. Hon tog initiativet. Tydligen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta initiativ
  • Tunnis
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 17:25:25 följande:
    Och ändå hävdar tjejer att de då tar initiativ...
    Nej det är nog bara du som hävdar det, läser man mellan raderna verkar du ha lite svårt att tolka signaler och handlingar.
  • Anonym (Annika)

Jag tror att det är väldigt få (bara du?) som anser att det gills som att ta initiativ att titta på någons profil...
    Det känns nästan som om du vill att tjejer ska ha konstiga orättvisa åsikter, och bara lyssnar på de som håller med dig...
    Jag går in på massa killars profiler. Om jag tycker att de verkar vara intressanta skickar jag en flört eller skriver ett meddelande.

• Martinetto
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 17:25:25 följande:
    Och ändå hävdar tjejer att de då tar initiativ...
    En blick och ett leende kan absolut vara ta initiativ... men också inte.
    allt hänger på hur det sker. Om hon håller kvar blicken och kastar en snabb blick och sedan ner i marken. Då signalerar du att du inte är intresserad. Ändå har ni bara tittat.
    Att någon tittar på din profil betyder ingenting. Om hon gillar bilder och text, lite mer intresse från hennes sida. Flirt tycker jag är totalt ointressant, tycker det är rätt fegt.
    Om du får en text där hon anpassar svaret efter din text, som du givetvis har gjort för att spegla dig, så är hon verkligen intresserad.
    Inse att du måste jobba för det oavsett!
  • Martinetto
    Martinetto skrev 2020-05-13 18:36:12 följande:
    allt hänger på hur det sker. Om hon håller kvar blicken och kastar en snabb blick och sedan ner i marken. Då signalerar du att du inte är intresserad. Ändå har ni bara tittat.
    Att någon tittar på din profil betyder ingenting. Om hon gillar bilder och text, lite mer intresse från hennes sida. Flirt tycker jag är totalt ointressant, tycker det är rätt fegt.
    Om du får en text där hon anpassar svaret efter din text, som du givetvis har gjort för att spegla dig, så är hon verkligen intresserad.
    Första stycket blev obegripligt! Om hon håller kvar din blick och du bara tittar kort på henne och sedan bort så signalerar du ointresse... l
  • Anonym (Pier)
    Martinetto skrev 2020-05-13 18:38:12 följande:
    Första stycket blev obegripligt! Om hon håller kvar din blick och du bara tittar kort på henne och sedan bort så signalerar du ointresse... l
    Nej. Sånt har hänt mig och jag är för blyg för att hålla kvar en tjejs blick, även om hon intresserar mig.
  • Anonym (Pier)
    Martinetto skrev 2020-05-13 18:36:12 följande:
    Jag gillar inte tanken på jobb när det gäller att dejta. Roligare om det går lätt och båda vill, och visar det. Och att en blick och ett leende kan tyda på intresse... eller inte... det är just sånt som jag och andra killar tycker det är svårt med. Ett minfält.
  • CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 08:18:58 följande:
    Jag gillar inte tanken på jobb när det gäller att dejta. Roligare om det går lätt och båda vill, och visar det. Och att en blick och ett leende kan tyda på intresse... eller inte... det är just sånt som jag och andra killar tycker det är svårt med. Ett minfält.
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 08:17:03 följande:
    Nej. Sånt har hänt mig och jag är för blyg för att hålla kvar en tjejs blick, även om hon intresserar mig.
    Fast då är det ju DU som gör att det blir komplicerat när du inte vågar hålla kvar tjejens blick? Varför lägger du då ansvaret för att det blir svårt på tjejen?

• Anonym (Biologin)
    CitronTulo skrev 2020-05-14 08:53:27 följande:
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 08:17:03 följande:
    Fast då är det ju DU som gör att det blir komplicerat när du inte vågar hålla kvar tjejens blick? Varför lägger du då ansvaret för att det blir svårt på tjejen?

Bäst är nog om han byter kön och låter männen göra jobbet.
  • Martinetto
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 08:18:58 följande:

[Nej. Sånt har hänt mig och jag är för blyg för att hålla kvar en tjejs blick, även om hon intresserar mig.]

Du vill inte anstränga dig och du tycker att tjejerna skall veta att du är intresserad trots att du signalerar ointresse?
    Du skriver "lätt" men du menar lätt för dig?

Jag är kille och vill definitivt inte ha det "lätt" enligt din definition. Om jag är intresserad så visar jag det. Jag lyssnar in hennes signaler och svarar på dem, det är det som är kommunikation och jag uppskattar kommunikation.

Otydlighet och spel, vilket du vill ägna dig åt är något som jag och de flesta avskyr. Börjar någon med det så tappar jag intresset omedelbart.

Detta är sagt i all välmening, skyll inte på tjejer och våga inte hävda att "vi killar" vill ha det så för det är inte sant.

• Anonym (Pier)
    Martinetto skrev 2020-05-14 10:44:58 följande:

Du vill inte anstränga dig och du tycker att tjejerna skall veta att du är intresserad trots att du signalerar ointresse?
    Du skriver "lätt" men du menar lätt för dig?

Jag är kille och vill definitivt inte ha det "lätt" enligt din definition. Om jag är intresserad så visar jag det. Jag lyssnar in hennes signaler och svarar på dem, det är det som är kommunikation och jag uppskattar kommunikation.

Otydlighet och spel, vilket du vill ägna dig åt är något som jag och de flesta avskyr. Börjar någon med det så tappar jag intresset omedelbart.

Detta är sagt i all välmening, skyll inte på tjejer och våga inte hävda att "vi killar" vill ha det så för det är inte sant.

Du har helt missuppfattat. Det är just otydlighet och spel, som tjejer håller på med, som jag inte gillar.
  • Anonym (Pier)

Jag anstränger mig gärna, och har gjort det, många gånger. Tagit initiativ med tjejer och frågat om de vill hitta på nåt.
    Men jag tycker att tjejer också kan göra det.
    Visa tydligare att de är intresserade.
    Det är det jag menar med att det ska vara enkelt. 

• CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 10:48:43 följande:
    Du har helt missuppfattat. Det är just otydlighet och spel, som tjejer håller på med, som jag inte gillar.
    Alla tjejer.. och så du själv då? Man kan bara ta ansvar för vad man gör själv.. om du själv inte vågar möta en tjejs blick enligt vad du skrivit tidigare, du tror inte att tjejen tycker att DU är en aning otydlig då?
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-14 10:53:42 följande:
    Alla tjejer.. och så du själv då? Man kan bara ta ansvar för vad man gör själv.. om du själv inte vågar möta en tjejs blick enligt vad du skrivit tidigare, du tror inte att tjejen tycker att DU är en aning otydlig då?
    Om jag ser en tjej på ICA som kollar in mig och ler, då möter jag hennes blick, men jag håller inte kvar den. Jag utgår från att hon också är där för att handla och att man inte gör kontaktförsök i matbutiken Skrattande
  • Martinetto
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 10:48:43 följande:
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 10:51:24 följande:

Jag anstränger mig gärna, och har gjort det, många gånger. Tagit initiativ med tjejer och frågat om de vill hitta på nåt.
    Men jag tycker att tjejer också kan göra det.
    Visa tydligare att de är intresserade.
    Det är det jag menar med att det ska vara enkelt. 

OK, samtidigt är det sannolikt så att du också är otydlig, du vågar inte vara ärlig med dina känslor eftersom du är rädd att bli sårad. De blir också osäkra då... men det börjar hos dig.
    Då du inte visar ditt intresse... att fråga om man skall hitta på något innebär att du vältrar över ansvaret på henne istället för att själv ta initiativet.

Ta reda på vad hon tycker är skoj, hitta på något aktivt inom det som ni kan göra tillsammans, något lite galet så ni kan skratta, ha roligt tillsammans.
    Det är att anstränga sig, det är att visa intresse, det är en aktivitet ni skall göra och det är du som skall föreslå det.
    Bio är totalt ointressant, man sitter bredvid varandra utan att prata.
    Och sedan får man vara beredd på att bli nekad, kan du inte förlora så skall du inte leka... öva!

• Martinetto
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 10:57:26 följande:
    Om jag ser en tjej på ICA som kollar in mig och ler, då möter jag hennes blick, men jag håller inte kvar den. Jag utgår från att hon också är där för att handla och att man inte gör kontaktförsök i matbutiken Skrattande
    Du skulle bli förvånad över vad man få på ICA men du måste våga.
  • CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-14 10:57:26 följande:
    Ja självklart så är hon där för att handla.. tror inte att många åker till ICA med syfte att flirta! Men ser man någon som man gillar eller tycker verkar intressant så kan man ju ta tillfället i akt liksom!
  • Anonym (G)
    CitronTulo skrev 2020-05-14 11:34:35 följande:
    Ja självklart så är hon där för att handla.. tror inte att många åker till ICA med syfte att flirta! Men ser man någon som man gillar eller tycker verkar intressant så kan man ju ta tillfället i akt liksom!
    Det kan man göra
Svar på tråden Ta initiativ