• PsykopatLena

Daltarkärringar

Är nog den värsta sorten efter kriminella män med beteendeproblem, anser jag. Kvinnor som daltar med vuxna män som beter sig illa. Hur tänker dessa kvinnor egentligen ?? Hur kan man ens leva tsm med en vidrig gubbe som skämmer ut en själv och saboterar för en hela tiden. Det borde ju vara en klinisk diagnos som ligger bakom , att det helt enkekt är nåt fel i hjärnan på dessa idiotkärringar som inte lämnar asen av åtminstone av skam om inget annat . De ger dem bostad, mat , alkohol mm , de är ju kärringidioterna som sitter och försörjer de värdelösa avskumen , men sitter och ser sig själva som så goda och felfria eftersom deras män står för all skit. Stör mig något otroligt på såna kvinnor som tillförsel dessa män med ting så att de kan fortsätta sprida skit omkring sig. De visar noll hänsyn till omgivningen utan all hänsyn går till deras as till män och det får mig att ifrågasätta hur de själva är funtade . Tycker inte synd om vuxna kvinnor som kan ta egna beslut över sitt liv sitter och lever med såna män utan att stå till svars för vad de håller på med. Till och med deras egna barn drabbas för de är så tappade i huvudet och väljer att leva med såna män fast de kan lämna. De står hellre ut med att vara kvar än att att lämna skiten och då kan man ju lika gärna tolka det som att de är små ruttna svin inombords också. Usch för daltarkärringar

• Svar på tråden Daltarkärringar
  • riversnroads

Jag tycker ?mansbebisar? borde bli en klinisk diagnos. Där kvinnan måste och förväntas ta allt ansvar för annars blir inte ett skit gjort. De männen skulle jag vilja ge en känga i nyllet.

Och nej, det är inte alltid lätt att lämna aset heller så det blir någon sorts ofrivilligt medberoende

• spetshatt
    riversnroads skrev 2020-06-28 16:25:55 följande:

Jag tycker ?mansbebisar? borde bli en klinisk diagnos. Där kvinnan måste och förväntas ta allt ansvar för annars blir inte ett skit gjort. De männen skulle jag vilja ge en känga i nyllet.

Och nej, det är inte alltid lätt att lämna aset heller så det blir någon sorts ofrivilligt medberoende

Ja verkligen, det håller jag med om. Men tråden handlar om daltarkärringar nu! Diskutera ämnet ist.

Medberoende verkar vara mer av någon otydlig låtsasdiagnos för att ta ifrån människor sitt eget ansvar för sina egna liv , utifrån det lilla jag läst .

Att vara medberoende bör ju isf uppdelas i 2 kategorier:

Där ena gruppen består av barn/ungdomar , eller människor på t ex den ryska landsbygden som inte kan fly sina kvinnomisshandlande alkoholist svin till män pga ekonomiska/sociala faktorer, som kvinnan själv inte kan få för. Detta är ju något slags tvångsmedboroende, och det är sådant folk borde bry sig om.

Och inte vuxna människor som själva har ett missbruk men har för låg moral för att bryta, eller ta sig ur en destruktiv relation de lever i, så tycker jag varken man kan skylla på missbruket, ekonomi eller något annat. Det finns inget som de är medberoende i !!!!!!

De får ju själva ut Nånting av det, frågan av vad??

Vad får de ut av att dalta med de drägg de väljer att "ta hand om " och leva tsm med ?

Är det någon slags "kvinnlig" instinkt /behov de försöker få utlopp som är helt felplacerad? Det skulle rimligen kunna vara något liknande som utgör denna nyupptäckta diagnos? Vad bör med göra med dessa kvinnor isf som säkert utgör en majoritet av alla med med den hör typen av problematik? Nån slags hjälp behöver det ju
  • spetshatt

Den andra gruppen består alltså av daltarkärringar som dels inte har tillräckligt med moral, vett eller förstånd för att förstå vad de själva håller på med. De psykiskt trycker undan sina egna sjuka sidor , låter partnen visa dem ist för att belöna sitt eget system , att de är goda i relation till den andra parten . Hur kan man annars ursäkta en fortsatt relation om det inte beror på dem själva, och vilken roll de själva har.. Som någon slags livsuppgift nästan,? Att deras illusioner om sig själva och den andra partnern är orsaken att de fortsätter en sådan livsstil. Ingen normal människa hade pallat med nåt sånt. Det är ett avvikande beteende, säkert vanligare hos äldre generationer. Folk borde belysa det mer, så att de kan vakna upp från sina rosaskimrande illusioner om hur underbart snälla de är osv. Eller vad det nu är de tänker

• Anonym (DSM)
    spetshatt skrev 2020-06-28 16:49:42 följande:
    Ja verkligen, det håller jag med om. Men tråden handlar om daltarkärringar nu! Diskutera ämnet ist.

Medberoende verkar vara mer av någon otydlig låtsasdiagnos för att ta ifrån människor sitt eget ansvar för sina egna liv , utifrån det lilla jag läst .

Där ena gruppen består av barn/ungdomar , eller människor på t ex den ryska landsbygden som inte kan fly sina kvinnomisshandlande alkoholist svin till män pga ekonomiska/sociala faktorer, som kvinnan själv inte kan få för. Detta är ju något slags tvångsmedboroende, och det är sådant folk borde bry sig om.

Och inte vuxna människor som själva har ett missbruk men har för låg moral för att bryta, eller ta sig ur en destruktiv relation de lever i, så tycker jag varken man kan skylla på missbruket, ekonomi eller något annat. Det finns inget som de är medberoende i !!!!!!

Vad får de ut av att dalta med de drägg de väljer att "ta hand om " och leva tsm med ?

Är det någon slags "kvinnlig" instinkt /behov de försöker få utlopp som är helt felplacerad? Det skulle rimligen kunna vara något liknande som utgör denna nyupptäckta diagnos? Vad bör med göra med dessa kvinnor isf som säkert utgör en majoritet av alla med med den hör typen av problematik? Nån slags hjälp behöver det ju
    Medberoende finns med i DSM och begreppet dyker upp i USA under -70talet. 

Medberoende är inte könsbundet. Medberoende är inte kopplat till moral eller etik. Medberoende är inte kopplat till ekonomi eller till social tillhörighet.
  • riversnroads
    spetshatt skrev 2020-06-28 16:49:42 följande:

Dålig självkänsla eller självförtroende, kanske. Kvinnan tror inte att hon kan få något bättre och gör allt för att inte bli lämnad. Väldigt enkelt för kvinnan att bli utnyttjad.

Kvinnan har fastnat i något tunnelseende där hon inte längre ser hela bilden, som andra ser.
  • spetshatt

Det är ju något sjukligt med att ta ut sin "godhet" på riktiga svin , eller hur ? Eller daltarbeteende överlag vad gäller personer som förtjänar allt annat än de förbannade daltade folk spär ut sig.. äldre kvinnor, mammor , söner, kriminella osv.

Jag vet inte jag tycker det är sjukt bara.

Är det något sexuellt betingat kanske ? Att de liksom går igång på eller .. ? Jag tycker det är sjukt i vilket fall.

• spetshatt
    riversnroads skrev 2020-06-28 17:04:00 följande:

Dålig självkänsla eller självförtroende, kanske. Kvinnan tror inte att hon kan få något bättre och gör allt för att inte bli lämnad. Väldigt enkelt för kvinnan att bli utnyttjad.

Kvinnan har fastnat i något tunnelseende där hon inte längre ser hela bilden, som andra ser.

Jag tror mer att det skiter i. De vet mycket väl vad de sysslar med och de gör ett aktivt val att leva så. Att ha så dåligt självkänsla/förtroende tror jag inte på. De har accepterat det och det är en normal vardag för dem, de klagar endast för att folk ska tro att de är normala , och att de är synd om dem , innerst inne menar de det inte. Det är vad jag tror..... Det betyder inte att de behöver få hjälp, som de människor och själar de är, det tycker jag att de borde få. Men de måste ändå kunna göra egna val, de måste kunna stå upp för sig själva. De är vuxna kvinnor vissa 50+ . Tycker folk borde sluta dalta med daltardrottningarna med. De hjälper inte dem, de behöver en spark i arslet och visst stöd från omgivningen. Sen får de göra lite själva också få det är deras eget liv det handlar om. Ingen vettig människa vill leva med sån skit. Det är det jag menar, att dessa bör anses ovettiga och att man behöver klargöra det för dom så att de får det bekräftat. Det är inte OK att bli betraktad som någon det är synd om när man själv väljer att dalta med svin. Det är inte ett dugg synd om dem, de har ett eget ansvar också
  • Anonym (Ida)

Och ÅTERIGEN läggs allt ansvar på kvinnorna. Bravo! Grattis till att vara en kvinnohatare TS.

Det är ju inte de kriminella männens fel att de är just kriminella? Det är KVINNORNAS fel!!! För män har ju ingen hjärna att tänka med själv?? 

Å det ena skrivs trådar om hur kvinnor ska underkasta sig männen och vara som på 50-talet, och feminister är skit, sedan ploppar sådana här trådar upp där Daltarkärringar är idioter som står bakom sina män i vått och torrt.

Du kan få ett svar på din ts: Patriarkatet. 
    Vi kvinnor lär oss från början att män är bättre. Om en man springer som en kärring, eller bölar som en tjej så är han dålig. Subtilt inpräntande.

Tänk på alla DALTARGUBBAR där ute då, som underkastar sig sin dominanta fru som bara kör med dem. Då  är det också kvinnan det är fel på.

Vi kvinnor har gjort 1 brott och det är just att födas som kvinna.

• Anonym (Lou)
    Anonym (Ida) skrev 2020-06-29 06:34:59 följande:

Och ÅTERIGEN läggs allt ansvar på kvinnorna. Bravo! Grattis till att vara en kvinnohatare TS.

Det är ju inte de kriminella männens fel att de är just kriminella? Det är KVINNORNAS fel!!! För män har ju ingen hjärna att tänka med själv?? 

Å det ena skrivs trådar om hur kvinnor ska underkasta sig männen och vara som på 50-talet, och feminister är skit, sedan ploppar sådana här trådar upp där Daltarkärringar är idioter som står bakom sina män i vått och torrt.

Vi kvinnor lär oss från början att män är bättre. Om en man springer som en kärring, eller bölar som en tjej så är han dålig. Subtilt inpräntande.

Tänk på alla DALTARGUBBAR där ute då, som underkastar sig sin dominanta fru som bara kör med dem. Då  är det också kvinnan det är fel på.

Håller med dig om att det finns en sjukt obehaglig kvinnosyn för att inte säga kvinnohat  i tråden.

Som sagt har jag aldrig någonsin hört någon uttrycka åsikter om alla de män som hade sexuella relationer med Arbogakvinnan eller att dessa män inte borde ha "belönat" henne genom att ha sex och relationer  med henne.

Inte när det gäller män som har sex  och relationer med eller söker kontakt med  någon annan dömd kvinnlig våldsbrottsling heller.

Det är enbart kvinnor som förväntas se på sin sexualitet som något de ska "belöna" rätt personer med.

• Xenia

Jag vet inte varför TS bara skriver om "daltarkärringar", det borde isf skrivas om "daltarsamhället".

Många anser ju att unga brottslingar ska mötas med kärlek och förståelse, inte med straff och inlåsning. Om det fungerar så... Men det vill jag se bevis på först.

Kvinnor som kontaktar mördare i fängelset både belönar och daltar. Samma sak med män som kontakter kvinnliga mördare i fängelset. Antingen tycker de synd om mördarna (han behöver bara förståelse och kärlek och det kan jag ge honom) eller så tycker de att de är sexiga. 

Men de flesta kvinnor och män kontaktar inte mördare i fängelse. Så det visar inget om kvinnor och män i allmänhet.

• Drottningen1970

Så efter att du fötts till kvinna så upphör all makt över ditt liv. Du kan bara stå och vänta på att bli vald av en man och tacka och ta emot. Har du tur så blir du vald av en laglydig vanlig man och har du otur blir du vald av en yrkeskriminell och då kan du inget annat göra än att klippa med ögonfransarna, skaffa silikonbröst och lite sorgset spendera pengarna som han fått genom att skada andra. Shit vilket öde och vilken tur jag haft som aldrig blivit uppskopad av en sådan...
  • spetshatt

Det är nog snarare du som är en kvinnohatare som beskyller TS för det. Projicerar du ut ditt eget kvinnoförakt på TS bara för att hon stör sig på kärringar som skiter i sina döttrar och barnbarn för att dalta med ett gubbsvin istället. Att ta ifrån kvinnors egna ansvar är patriarkalt. Hela ditt inlägg är ett stort bevis på vad vad som är fel i kvinnors mentalitet. Att tro att vuxna kvinnor inte har eget ansvar över sitt eget liv i ett land som Sverige är befängt. Och vill du diskutera daltargubbar (som jag inte ser nå fel i personligen ) så får du väl starta en egen tråd. Att anklaga TS för att vara kvinnofientlig pga visar bara på din inställning till daltarkärringar. Är du en sån kvinna själv kanske?
Svar på tråden Daltarkärringar