Anonym (Sad) skrev 2020-10-04 11:28:35 följande:
Har du nån aning om vad tråden heter, kanske kan länka?
Läs tråden som heter Jag vill ligga med min kollega är gift - särskilt kring inlägg 302 av en person som har nicket Kär.
Jag tror inlägget jag syftar på finns efter det.
Men kan också finnas i tråden Att komma över omöjlig kärlek. Den är bara 83 sidor så du kommer igenom den rätt snabbt.
Jag har scannat varenda otrohetstråd på ämnen här på FL. Har själv försatt mig i en otroligt dum situation och jag borde ha stoppat innan det utvecklade sig. Eller jag stoppade och har avslutat säkert 5 gånger men trillar dit hela tiden. Nu är det dock slut. Jag är gift sedan många år med den underbaraste av män. Han är så fin och bra. Du ska se oss... den här andre mannen han är inte för mig. Han är äldre, lite av en surgubbe men han har något som får mig att smälta. Han tar på min axel och hela jag blir som lera. Jag vill inte ha honom, jag vet det förnuftiga valet. Han är inte för mig. Och ändå det snurrar och snurrar. Har läst många av jrockyracoons inlägg - de är bra. Lyssna på honom.
Du verkar ung. Ni kanske inte ens har barn. Men tänk dig noga för. Passion är en sak. Det går dock inte att bygga ett äktenskap på det. Det krävs något mer. Jag byggde mitt äktenskap på hälften hälften. Jag genomgår ändå en stor prövning nu. Jag vet vem som är rätt men ändå sitter jag här. Det är en prövning och det är utmattande. Men, det är bara hjärnan som spelar mig ett spratt. Tänk efter vilket liv vill du ha? Vilken typ av man vill du ha? Vem kommer hålla hårt i din hand när det blåser?
Läs och begrunda igen. Det här är bra. Man blir lurad av hormonerna- håller som bäst på att tända av. Och hela mitt hjärta gråter.
Men jag tror också att den sista punkten inte är för alla. Min man skulle dö om jag tog upp frågan med honom. Jag har sett exempel i trådar där det gått väldigt dåligt och mycket bra att berätta.
jrockyracoon skrev 2020-10-04 10:03:10 följande:
Jag tycker såhär:
4. Du har redan lagt mycket av din värdefulla tid, känslor och engagemang i din nuvarande relation. Det innebär att din nuvarande relation borde ha ett försprång jämfört med den där flirten du har med den andra som bara ligger i startgroparna. Men så är det inte. Du känner starkt för kemin med den nya. Min reflektion är att dina kemiska signaler i hjärnan lurar ditt förnuft här. Det är förälskelsen som talar och inte logiken. Logiskt sett behöver potentialen för den nya vara så stor att den övertrumfar all det engagemang och energi du lagt i den gamla relationen för att det ska vara värt det. Och med potential menar jag riktig potential för något långsiktigt hållbart och inte den där falska drömmen om den eviga passionen som de kemiska substanserna försöker locka med. Sammanfattningsvis krävs det väldigt mycket potential för att lämna något med potential som har goda förutsättningar i form av kärlek, trygghet och en redan påbörjad resa.
5. Jag tänker att en relations styrka byggs upp av övervunna konflikter och kriser. Det finns alltså en vinst i att vid uppkomna problem vända sig till relationen och tillsammans lösa problemen som uppstår. Därför är mitt förslag är att du gör som jag själv har gjort många gånger, d.v.s. berätta för din partner om dina känslor för den andre. Med det som utgångspunkt så kan ni försöka hitta en bra väg framåt. Fördelarna är många. Ni slipper hemligheter mellan varandra. Ni ger varandra tidigt en ärlig chans att tillsammans arbeta för en bra upplösning istället för att den ena ska vara helt ovetandes om problemet. Ofta släpper känslorna för den andre när man själv tvingas konfronteras med verkligheten, etc.