Anonym (Hugo) skrev 2020-10-12 10:54:10 följande:
Rätt kul ändå. Vi är båda män men vi tycks komma från olika planeter.
Jag har ju sett exempel på det du nämner, om än inte med homosexuella relationer, och jag har alltid reagerat på det som ngt oerhört främmande.
Jag känner till ett fall där mannen blev ihop med en kvinna som hade två små barn (han hade inga). Han hade rätt gott om pengar, bodde i flott villa, tjänade bra, och försörjde i princip "familjen": Resor, nya bilar, dyra kläder, allt. Han var plastpappa till 100%.
Hon började plugga, och behövde inte ta några studielån eftersom han betalade allt. Hennes enda egna inkomst var barnpengarna från ex-mannen. Efter att hon hade läst klart, fick hon ett rätt välbetalt jobb, och därefter ett nytt, med ännu högre lön. Sen fick hon nytt jobb, på annan ort, och då lämnade hon mannen, och då var barnen vuxna och hade lämnat hemmet.
Nu till det anmärkningsvärda (som jag ser det): Denne man verkar efter det inte ens ha tagit illa upp!
Man kan se detta från olika perspektiv. Som att han är storsint, att han blev utnyttjad, att han är en loser, att han är en "god" man som bara tänkte på henne & barnen, o.s.v. Det enda jag vet är att jag aldrig skulle göra som han.
Fast du kan ju inte basera ensamstående mammor eller pappor pga av det paret.
De flesta ensamstående mammor har ju ett ex en pappa som också tar hand om barnen, de flesta varannan vecka eller liknande och bägge föräldrarna försörjer sitt/sina barn och det är inte den nya partnern som försörjer barnen.
separerade personer vill också hitta kärleken igen, ska dom leva ensamma tills barnen är vuxna menar du?
Många separerade med barn träffar ju andra separerade med barn så man blir en bonusfamilj med barn från bägges tidigare förhållande men en del träffar förstås någon som inte har barn.
Det gäller ju lika mycket män som har barn sen tidigare förhållande.
Varför tror du att män måste försörja en ny partners barn?
Tror du att kvinnor som träffar ensamstående män med barn också försörjer deras barn?
Det vanliga är ju att barnets bägge föräldrar försörjer barnen.