Tvättsvamp i badrummets handfat - Ohygeniskt eller skulle det i alla fall skrämma gästerna?
Hej!
Varje gång jag skall göra rent badrummet, både toalettlocket och runt om själva toaletten + handfatet så använder jag oerhört mycket toapapper, för att få bort damm och så. Alltså inte för i själva toaletten, där använder jag förstås andra hjälpmedel.
Men själva på handfatet och på toalettlock och knapp, så blir det väldigt mycket slöseri toapapper, tycker jag.
Hur gör ni för att göra rent badrummet egentligen? Det måste väl finnas bra, billigt och vänliga lösningar för miljöns skull?
Jag funderar på att numera ha tvättsvamp, så kan jag få bort eventuell fett i handfatet, men också för att få bort damm. Det känns dock idiotiskt/äckligt att göra rent locket på toaletten och sedan lägga på handfatet. Där funderar jag på att ha en ytterligare tvättsvamp och sedan lägga den bredvid toalettens knapp. Men det känns som om gäster skulle bli äcklad eftersom de inte vet varför en/två tvättsvampar finns i handfatet och på toan. Vet de inte att den är till för att ta bort fett och damm, så blir det ju ändå obehag känslor.
Jag har ingen aning - Om ni vet eller talar om vad för hjälpmedel jag kan använda, så vore jag tacksam.
Åtminstone en tvättsvamp för handfatet och sedan lägga den på handfatet någonstans, kan det vara okej? ELLER hur hade ni reagerat om ni såg en sådan helt oförberett?
Stort tack på förhand! :)