• Knaslil96

Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.

Hej!

Jag har lite frågor till er, jag har bokat 2 tider för läppförstoring via boka direkt och dessa 2 behöver jag nu avboka då jag är jättesjuk. Enda problemet är att jag inte fått något bekräftelsemail ifrån boka direkt och kan därför inte använda mig av avbokningskoden. Jag har gjort allt jag kan och rätt Mail är inskriven, har även försökt skapa konto hos dom nu 10 gånger utan framgång då jag inte får några Mail ifrån dom.

Man måste avboka sin tid inom 24 timmar annars får man betala och dessa tider är i morgon och på tisdag. Jag har panik, jag är jättesjuk så jag kan inte gå på dessa och jag har fortfarande inte fått nått bekräftelsemail så jag kan inte avboka och vet inte vad jag ska göra, jag ska ringa dom i morgon men då är det försent att avboka ena tiden. Det känns så jvla orättvist att jag ska behöva betala för detta när jag har gjort allt rätt ifrån mitt håll.

• Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.
  • Anonym (Petrus)
    Knaslil96 skrev 2021-02-16 05:22:07 följande:
    Ena tiden behövde jag inte betala, är dock osäker på den tiden som jag ?missade? dock, eller ja den tiden gav hon ju bort till nån annan trotts att den inte var avbokad så ja vi får se.

I varje fall gick jag och gjorde läpparna på ett annat ställe igår hos en helt fantastisk tjej så jag är glad endå :)
    Du måste vara universums trögaste människa. 
  • nernu
    Knaslil96 skrev 2021-02-16 05:22:07 följande:

Ena tiden behövde jag inte betala, är dock osäker på den tiden som jag ?missade? dock, eller ja den tiden gav hon ju bort till nån annan trotts att den inte var avbokad så ja vi får se.

I varje fall gick jag och gjorde läpparna på ett annat ställe igår hos en helt fantastisk tjej så jag är glad endå :)

Du var ju jättesjuk? Gick du till ett annat ställe?
  • Knaslil96
    Anonym (Petrus) skrev 2021-02-16 05:41:59 följande:

Okej varför är jag trög nu då?
  • Knaslil96
    nernu skrev 2021-02-16 08:13:07 följande:

Du var ju jättesjuk? Gick du till ett annat ställe?

Om du läst hela tråden så hade du hängt med. Jag lider av kraftig migrän och dessa episoder håller i sig i drygt 2-4 dagar per gång, så ja jag var jättesjuk i migrän men migrän är inget som smittar. Bara för att man skriver att man är sjuk så betyder inte detta att man har Corona.
  • Knaslil96
    Anonym (Petrus) skrev 2021-02-16 05:41:59 följande:

Jag hoppas också att du förstår att jag vet att det är du som är Almvavivas.
  • Anonym (Anonym)
    Knaslil96 skrev 2021-02-15 11:34:22 följande:

Jag har idag pratat med Boka direkt och fått veta att salongen själva kan avboka, boka direkt lyckades avboka en tid till mig men jag har fortfarande en tid idag och skrev till salongen och sa att jag kan komma (jag har varit sjuk i migrän så därför inget som smittar) fick då svar tillbaka att min tid har dom givit till någon annan så jag kan inte komma.

Men de kan ju inte ge bort din tid utan att avboka den! Då ska du självklart ha pengarna tillbaka!
  • Almavivas

Varför skulle jag skriva i ett anonymt namn när jag redan skrivit samma sak med mitt egna nick? Då hade jag ju bara kunnat upprepa mig igen? eller? 

Knaslil96 skrev 2021-02-16 12:18:01 följande:
    Jag hoppas också att du förstår att jag vet att det är du som är Almvavivas.
  • Almavivas
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-16 12:26:40 följande:
    Men de kan ju inte ge bort din tid utan att avboka den! Då ska du självklart ha pengarna tillbaka!
    Vilka pengar tänker du att hon ska ha "tillbaka"? när hon aldrig ens vart på salongen? 

Börjar bli orolig över människors förmåga att tänka. 
  • Anonym (Anonym)
    Almavivas skrev 2021-02-17 04:37:27 följande:
    Vilka pengar tänker du att hon ska ha "tillbaka"? när hon aldrig ens vart på salongen? 

Börjar bli orolig över människors förmåga att tänka. 
    Hon har ju betalat för en tid som hon vägrades avboka och när hon tänkte gå på tiden så hade de redan gett bort den till någon annan, självklart ska hon ha pengarna tillbaka när de vägrar hjälpa henne avboka och dessutom vägrar låta henne nyttja tiden!

JAG blir däremot orolig för "människors" förmåga att vara trevliga online!!
  • Almavivas
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-17 09:11:23 följande:
    Hon har ju betalat för en tid som hon vägrades avboka och när hon tänkte gå på tiden så hade de redan gett bort den till någon annan, självklart ska hon ha pengarna tillbaka när de vägrar hjälpa henne avboka och dessutom vägrar låta henne nyttja tiden!

JAG blir däremot orolig för "människors" förmåga att vara trevliga online!!
    Hon hade inte betalat i förskott, men var orolig att bli debiterad om hon inte avbokade sig tid på korrekt sätt. 
    Salongen betedde sig helt klart fult genom att påstå att det bara gick att avboka via Boka direkt. 

Jag är ledsen att jag var otrevlig mot dig. Jag håller med dig, man ska inte vara otrevlig vare sig online eller irl. TS bad om råd, och vi var flera som gav henne konkreta svar på hur det fungerar, och hon börjar argumentera emot, fast vi andra var ute efter att hjälpa. Det fick mig att ilskna till, och även det var fel av mig. 
  • Anonym (Anonym)
    Almavivas skrev 2021-02-18 04:16:59 följande:
    Hon hade inte betalat i förskott, men var orolig att bli debiterad om hon inte avbokade sig tid på korrekt sätt. 
    Salongen betedde sig helt klart fult genom att påstå att det bara gick att avboka via Boka direkt. 

Jag är ledsen att jag var otrevlig mot dig. Jag håller med dig, man ska inte vara otrevlig vare sig online eller irl. TS bad om råd, och vi var flera som gav henne konkreta svar på hur det fungerar, och hon börjar argumentera emot, fast vi andra var ute efter att hjälpa. Det fick mig att ilskna till, och även det var fel av mig. 
    Jo det är ju en definitionsfråga, de kommer ju att debitera ts för passet så även om hon inte betalat i förväg på traditionellt sätt så ska hon ju ha pengarna tillbaka. Själv skulle jag också passa på att skriva en syrlig recension för stället...

Tack för ursäkten! En ovanlig företeelse på FL får man säga, men det finns ljusglimtar.
Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.