• Anonym (Wilma)

    Psykopater

    Mitt ex är en sann psykopat. På riktigt... det är inte bara jag som fått uppleva det.

    Nu är det ett år sedan vi gjort slut men han håller fortfara på att stalka mig. Skickar vidriga sms till mig där han försöker ge mig tips på hur jag ska bli en bättre människa eftersom jag för alltid kommer bli ensam om jag inte ändrar mig.

    Jag vågar inte blocka honom heller för då kan han få ett utbrott o komma o döda mig typ.

    Jag är på riktigt rädd för vad han ska ta sig till och vet inte varför han hela tiden återkommer till att jävlas med mig. Han har ändå träffat flertalet nya tjejer efter mig.

    Hur blir jag av med honom?

    Säg inte polisen för de har jag testat.

    Det är väl mer hur ska jag bemöta honom så att han slutar?

  • Svar på tråden Psykopater
  • Anonym (Musli)
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-06 10:37:14 följande:

    Jag får väl finna mig i att han sprider lögner om mig då :(


    Ja, det får du göra. För om du inte ger respons så kommer han hitta nån ny att sprida lögner om.

    Tänk så här, varje gång du svarar honom, kommer han skicka ett till sms.
  • Anonym (Grå Sten)
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-06 09:49:55 följande:
    Men jag antar väl att det är hans tro. Han tror att jag gör så. För han kan väl omöjligt bara hitta på helt random saker?
    Jo det kan han. Men spelar det någon roll vad han tror? Vad du gör har inte han med att göra.
  • Anonym (J)

    Håller med ovanstående . Han kommer sluta tillslut om du ignorerar honom. Han får bara ut något av beteendet om han får respons. Ni har inget mer med varandra att göra. Hade varit värre om ni haft barn ihop.

  • Anonym (Busan)
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-06 09:49:55 följande:

    Men jag antar väl att det är hans tro. Han tror att jag gör så. För han kan väl omöjligt bara hitta på helt random saker?


    Psykopater vet exakt vad de ska trycka på för knappar. De önskar att provocera. Sanning och lögn är liksom samma sak på nåt vis. Det spelar ingen roll vad du skriver eller säger för du kommer därför aldrig få rätt. Det är helt lönlöst.

    Det bästa sättet är att bemöta med tystnad alternativ bemöta på ett sätt som är raka motsatsen till vad personen önskar (det kan också få den att tröttna).

    Hoppa det löser sig och att han slutar!
  • Anonym (Wilma)
    Anonym (Busan) skrev 2021-03-06 12:20:41 följande:

    Psykopater vet exakt vad de ska trycka på för knappar. De önskar att provocera. Sanning och lögn är liksom samma sak på nåt vis. Det spelar ingen roll vad du skriver eller säger för du kommer därför aldrig få rätt. Det är helt lönlöst.

    Det bästa sättet är att bemöta med tystnad alternativ bemöta på ett sätt som är raka motsatsen till vad personen önskar (det kan också få den att tröttna).

    Hoppa det löser sig och att han slutar!


    Ja han säger att jag är den största lögnaren även.

    Jag är så psykiskt trött på det här så jag nästan tappar livslusten
  • Anonym (Busan)
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-06 12:41:20 följande:

    Ja han säger att jag är den största lögnaren även.

    Jag är så psykiskt trött på det här så jag nästan tappar livslusten


    Det är det han vill. Försök ignorera. Det är absolut det bästa du kan göra. Och gå vidare med ditt liv, hitta glädjen igen. Försöker han förstöra ignorera och låt honom inte komma åt dig. Det tar ett tag men sen kommer han släpp taget.
  • Anonym (A)
    Anonym (We) skrev 2021-03-06 09:41:08 följande:
    Du ska bemöta honom med tystnad, tror jag. Han blir hög på att se dig må dåligt. Ge honom inte det.
    Absolut så
  • Anonvm
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-06 10:03:30 följande:
    Nej så klart jag inte är kär i honom. Men jag blir provocerad att han ska framställa mig som en lösaktig slampa som aldrig kommer träffa ngn för ingen kommer stå ut med mig. Att han dessutom verkar stalka mig o ha koll på vart jag är.

    Allt han skriver om mig stämmer ju mer på honom tycker jag
    Precis som andra redan skrivit, dina reaktioner är det psykopaten/narcissisten lever på. 

    Sluta bemöta dessa provokationer direkt, är det allvarliga saker i stil med att du känner dig förföljd eller iaktagen så konfrontera inte rakt på utan polisanmäl.

    Sök "grey rock" på youtube så kommer du hitta massor av självhjälpsvideos om hur du hanterar individer med dessa personlighetsstörningar...

    Sök även "projektion" så får du en förklaring på varför du upplever att denna idivid beskyller dig för exact de saker som h*n utsätter dig för.  
  • Anonym (Wilma)
    Anonvm skrev 2021-03-06 22:38:30 följande:

    Precis som andra redan skrivit, dina reaktioner är det psykopaten/narcissisten lever på. 

    Sluta bemöta dessa provokationer direkt, är det allvarliga saker i stil med att du känner dig förföljd eller iaktagen så konfrontera inte rakt på utan polisanmäl.

    Sök "grey rock" på youtube så kommer du hitta massor av självhjälpsvideos om hur du hanterar individer med dessa personlighetsstörningar...

    Sök även "projektion" så får du en förklaring på varför du upplever att denna idivid beskyller dig för exact de saker som h*n utsätter dig för.  


    Tack!

    Polisen har jag inget förtroende för alls för dom gör inget förrän han har gjort nåt fysiskt mot mig. Eller om han skickar hundratals sms varje dag i en vecka.

    Innan dess är de liksom inget.

    Att jag är räddningen känner mig förföljd är tydligen ingenting.
  • AndreaBD

    Det där är ingen psykopat utan en narcissist. Och det enda som hjälper där är "no contact". Ignorera allt han gör! Reagera inte på något! Om han gör något som går att bevisa och att polisanmäla, så kan man kanske göra det. Men egentligen är det bäst att du bara inte reagerar och är så tråkig som möjligt. Då tröttnar han. 

    Nej, du kan inte göra något mot att han berättar lögner om dig. Du får lita på att folk vet själva vem de kan tro på. Jag har också varit med om en sån "förtalskampagn" - inte från ett ex utan från en bekant som jag inte ville vara kompis med. Det var tufft, men det var inte mycket man kunde göra. Riktiga vänner tror inte på tramset, andra kanske gör det, men märker så småningom att det inte stämmer. 

  • Anonym (mmm)
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-06 09:49:55 följande:
    Men jag antar väl att det är hans tro. Han tror att jag gör så. För han kan väl omöjligt bara hitta på helt random saker?
    Jo de kan hitta på.
    Han skriver det ju för att han vet att du läser. Du kan blocka tycker jag. Eller åtminstone inte läsa när han skriver. och givetvis inte svara!
  • Anonym (Wilma)

    Det kommer arga sms sen snälla sms sen arga sms... hela tiden. Men jag svarar iaf inte längre

  • Anonvm
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-07 19:40:01 följande:

    Det kommer arga sms sen snälla sms sen arga sms... hela tiden. Men jag svarar iaf inte längre


    Blockera numret? Jag förstår inte varför du ens tvekar, har du något behov av fortsatt kontakt?
  • Anonym (Wilma)
    Anonvm skrev 2021-03-07 19:56:14 följande:

    Blockera numret? Jag förstår inte varför du ens tvekar, har du något behov av fortsatt kontakt?


    Nej men om du inte själv varit med om sånt här så kanske du inte förstår om jag är RÄDD

    Jag vill se vad han är på för humör. Om han är på väg att mörda mig eller inte liksom.

    Svårt att förklara om du inte själv vart med om liknande
  • Anonym (S)

    Usch det måste vara en så jobbig situation. 

    Var det du som avslutade relationen? 
    Han kanske vill ha tillbaka dig och när han märker eller förstår att du inte kommer tillbaka hämnas han och blir aggressiv. 
    Men som alla andra skriver det bästa är att ignorera och med tiden kommer han tröttna. 

  • Anonym (Wilma)
    Anonym (S) skrev 2021-03-07 20:10:20 följande:

    Usch det måste vara en så jobbig situation. 

    Var det du som avslutade relationen? 

    Han kanske vill ha tillbaka dig och när han märker eller förstår att du inte kommer tillbaka hämnas han och blir aggressiv. 

    Men som alla andra skriver det bästa är att ignorera och med tiden kommer han tröttna. 


    Ja de var jag som avslutade o när hans relationer inte funkar som han efter mig så kommer han tillbaka o jag är den bästa han haft o han vill ha mig tillbaka osv

    Men jag vill inte alls... då blir han hotfull o väldigt arg. Ska förstöra för mig i mitt liv o sånt.

    Han har en gång väntat på mig i mörkret utanför mitt hus så jag är väldigt rädd för honom.

    Jag hoppas på ett sätt att han träffar ngn annan snart men samtligt så tycker jag synd om den personen
  • Anonym (Busan)
    Anonym (Wilma) skrev 2021-03-07 20:37:24 följande:

    Ja de var jag som avslutade o när hans relationer inte funkar som han efter mig så kommer han tillbaka o jag är den bästa han haft o han vill ha mig tillbaka osv

    Men jag vill inte alls... då blir han hotfull o väldigt arg. Ska förstöra för mig i mitt liv o sånt.

    Han har en gång väntat på mig i mörkret utanför mitt hus så jag är väldigt rädd för honom.

    Jag hoppas på ett sätt att han träffar ngn annan snart men samtligt så tycker jag synd om den personen


    Jag har inte haft någon pojkvän med personlighetsstörning men ett ex som kom fram bakom huset när jag kom hem från träningen som inte var så trevlig... Men jag fruktade inte för mitt liv men det var ändå sjukt obehagligt.

    Hoppas du lyckas skaka av dig honom på något vis. Kan du flytta till hemlig adress?
Svar på tråden Psykopater