Anonym (B) skrev 2021-04-24 17:08:14 följande:
En bm på mvc behöver inte erbjuda sina patienter ett extra ul. De kan mycket väl själva ta fram en ul-apparat, de allra flesta har en sådan på sin mottagning, och lägga på proben och kolla så att ett huvud är ner.Varför är du så jävla otrevlig för? Typiskt gravida nu för tiden. Otrevliga, spydiga och tror sig veta en massa de inte vet.De allra flesta inlägg på de sidorna är rena bs. Interventioner som varit nödvändiga för barnets och kvinnans hälsa hänga ut som något negativt. De sidorna är fullkomligt skit!
Jag anser verkligen inte att det är fullständig skit.
Tråkigt att du ser det så och inte förstår att vissa interventioner inte alls varit nödvändiga och framförallt att många utav dom inte skulle behövas om förlossningsvården inte ser ut som den gör.
Tyck du att det är skit. Vissa berättelser kan jag hålla med om är konstiga. Men jag har också haft stor insyn i många liknande berättelser. Många av berättelserna är ju uppenbart att vården är skit?
Folk som får höra att du är förstföderska så det kommer ta lång tid. Du har nog inte alla 3 minuter mellan värkarna och skitont. Åk hem. Så kommer bebis efter en timme? Du tycker inte det är uppenbart att vården gjort fel då? Och att personalen rimligtvis borde vara medvetna om
Att det för vissa förstföderskor går snabbt?
Jag blev nekad att komma in med första barnet men stod på mig och fick åka ändå.
Jag hade värkar som var 5 minuter långa och 3 värkar på 10 minuter. Ändå tyckte de jag skulle Stanna hemma med en timmes resväg och ta en Alvedon.
Vi åkte in ändå och hann vara på förlossningen en timme innan barnet var ute. Men nej, de gjorde säkert ingen felbedömning när de tyckte att vi inte fick komma in? De kanske inte gjorde fel när de glömde sätta på gasen i lustgasen? Eller när de sydde grad 3 skada på rummet mot riktlinjerna?
Det finns hur många sådana berättelser som helst. Där man nekar kvinnor som legat med värkar i flera dygn snitt med följd till skador på både mamma och barn.
Men sjukvården gör nog aldrig fel?
Med det sagt. Många gånger gör sjukvården absolut helt rätt.
Jag visste inte att de allra flest har ultraljud på mottagningen. Isf bör det rimligen inte vara några problem för ts att få det.
Hos oss finns det inte (blev själv skickad på ultraljud av mvc för att de var osäkra på åt vilket håll barnet låg)