SF123 skrev 2021-04-23 09:37:40 följande:
[quote=81083170][quote-nick]cosinus skrev 2021-04-23 07:53:23 följande:[/quote-nick]Trycker neråt vad samma. Klumpen under revbenen vad samma. Kanske något liiiiite stelare med huvudet under revbenen än rumpan men hade jag inte vetat att han låg i säte hade jag nog inte reagerat :)
Det som skiljde var att de som föddes åt rätt håll krafsar mig låååångt ner mot min högre sida. Så lågt att det kändes som de nästan var nere i låret och grävde och det måste ju varit deras händer men där var det inget med sätesbebin. Däremot var sparkarna på samma ställe.
Okej de har jag inte känt av nått.
Hon är dessutom en lugn bebis så har mer tryckande buffar. Vet dem varför den satt i säte på dig eller bara slump? :)
Slump tror jag. Han var ju liten, vägde bara 2.5 kg så han hade ju hur gott om plats som helst så han tyckte väl han satt bra där han satt.
Läkaren tyckte inte det skulle göras något vändningsförsök (vilket jag tyckte var jätteskönt) eftersom han ändå förmodligen skulle vända sig tillbaka igen direkt. Han var fullt rörlig och hade kunnat vända sig när som helst om han velat.
Jag ville inte snittas och hade tur för mitt sjukhus är tydligen rätt liberala när det kommer till sätesförlossningar så jag fick föda vaginalt eller någon extrakoll. Lite OT men det var bästa förlossningen, mjuk rumpa vinner över hårt huvud när det kommer till saker man vill pressa ur sig :)