• Erika71

    Hur mycket har du gått upp i sommar?

    Jag tog på mig jeans härom kvällen och insåg att jag även denna sommar har gått upp några kilon. Synd eftersom jag inte behöver fler kilon på denna kropp men jag kan förstås inte skylla på någon annan än mig själv.

    Jag brukar gå ner en del så fort jag börjar jobba igen och inte spenderar dagarna med att fika men fram till dess är det riktigt trist att gå med tighta kläder (framför allt när man ska träffa kollegorna igen efter semestern...). 

    Hur är det med dig? Går du också upp i vikt under sommaren eller är du en sådan som tycker att det är viktigt att hålla kilona på plats oavsett semester eller ej? Eller har du till och med sådan tur att du inte har några viktproblem?

  • Svar på tråden Hur mycket har du gått upp i sommar?
  • isterband

    Gått upp säkert tre kg sen början av våren. Brukar alltid gå ner på sommrarna men nä. Gick dock ner säkert 5-6 kg förra året när jag hade corona. Vart så satans varmt också så man har ju inte orkat annat än att dricka rosevin och käka sent på kvällarna. Inte gått så mkt heller som jag brukar pga lång semester och deppighet. Men nu jävlar. Nu är det minst 7000 steg igen och inget kvällskäkande så förhoppningsvis kommer jag gå ner.

  • gråfågel
    sextiotalist skrev 2021-08-03 13:24:09 följande:
    Sommaren innebär alltid viktnedgång för mig. Som andra skrivit, så rör jag på mig mer. Förutom mina envisa klimakteriekilon så har jag inga större problem med vikten
    Ja, man blir inte av med skiten. Trodde det var någon form av myt innan jag hamnade här själv. 
  • moaguuun
    Jonnynilsson skrev 2021-08-03 13:17:06 följande:

    Jag tycker inte det passar sig eftersom min arbetsgivare fortfarande tycker att vi skall arbeta hemifrån. Att då gå till gymmet och vara inomhus tillsammans med andra svettiga och andfådda människor är inte schysst mot arbetsgivaren som gör allt i sin makt för att förhindra smittspridning.


    Helt sjukt om man inte får gå till jobbet i höst. Vi har en väldigt låg smittspridning och inga dödsfall. Plus att nästan alla är vaccinerade. Tänk om man gjort såhär med influensa med, hundratals äldre dör ju av det varje år
  • Påskliljaa23

    Min vikt varierar beroende hur mycket jag rör på mig. But I'm still thicc thoo, så jag klagar inte om jag går upp +4kg eller -3kg.

  • gråfågel
    Jonnynilsson skrev 2021-08-03 13:17:06 följande:
    Jag tycker inte det passar sig eftersom min arbetsgivare fortfarande tycker att vi skall arbeta hemifrån. Att då gå till gymmet och vara inomhus tillsammans med andra svettiga och andfådda människor är inte schysst mot arbetsgivaren som gör allt i sin makt för att förhindra smittspridning.
    Ja okej, jag jobbar inom vården, och första halvåret fick vi inte ens tillgång till munskydd förutom när vi jobbade med smittade, och då fick vi dela all skyddsutrustning med en annan personal, då vi bara hade en till varje boende :)

    Så mina referensramar är väl annorlunda. 

    Vi har mer än två meters avstånd på det stället jag tränar och jag är vaccinerad, samt lider av ett par sjukdomar där träning är viktigt, så jag känner ändå för min del att det är viktigt.
  • Cartjan1

    Går snarare ned under sommarmånaderna då jag får så svårt med aptiten men då jag redan har kroppsform badboll så är det bara positivt:)

    Mina värsta månader för vikten är typ mitten på januari- mars....allt är grått, blött, slaskigt och mörket är långdraget och inte längre mysigt som under hösten....fy! Då har jag dålig disciplin och noll motivation.

  • Jonnynilsson
    gråfågel skrev 2021-08-04 12:47:37 följande:
    Ja okej, jag jobbar inom vården, och första halvåret fick vi inte ens tillgång till munskydd förutom när vi jobbade med smittade, och då fick vi dela all skyddsutrustning med en annan personal, då vi bara hade en till varje boende :)

    Så mina referensramar är väl annorlunda. 

    Vi har mer än två meters avstånd på det stället jag tränar och jag är vaccinerad, samt lider av ett par sjukdomar där träning är viktigt, så jag känner ändå för min del att det är viktigt.
    Ja jag måste också träna eftersom jag sitter på kontor hela dagarna. Så jag skall försöka smyga igång på gymmet nån gång i början på september. Då vet vi lite mer hur stor fjärde vågen blir.
  • cosinus

    Ligger på samma som innan sommaren. Brukar inte pendla i vikt.

    Tränar något mindre när jag inte jobbar (jobbar nära gymet så utan jobb mindre gym) men springer 4 ggr i veckan och det blir ju mer cykel och allmän rörelse på sommaren. Äter nog mer fika/godis men mindre mat då jag inte blir hungrig när det är varmt. Det verkar iaf gå på ett ut.

  • Mandelskorpan

    -2 kg. Jobbar på kontor så på sommaren /semestern rör jag mig mycket mer än vanligt. Gissar att värmen bidragit i år - jag blir inte så hungrig när det är så varmt.

Svar på tråden Hur mycket har du gått upp i sommar?