• Fri 3 Sep 2021 18:52
    8501 visningar
    28 svar
    28
    8501

    Har ni någon hobby/fritidsintresse?

    Har ni någon hobby eller fritidsintresse? Skulle vara kul att höra vad andra gör på sin fritid. Jag själv tycker om att träna men skulle gärna vilja hitta något mer, kvällarna blir lite tråkiga med bara tv nuförtiden?

  • Svar på tråden Har ni någon hobby/fritidsintresse?
  • Sat 4 Sep 2021 16:39
    #11

    Det jag gör mest av är handarbete, både stickar och virkar. Annars skriver jag i perioder och läser i perioder.

  • Sat 4 Sep 2021 16:53
    #12
    Anonym (Hobby) skrev 2021-09-04 10:22:00 följande:

    Söker du något du kan göra helt själv eller tillsammans med andra?


    Både och egentligen. Helst vill jag ha något eget så jag inte behöver vara ?beroende? av andra, men det vore även kul att kunna göra något med andra. Funderar på om man kan gå någon kurs och lära lite nya människor där
  • Sat 4 Sep 2021 16:55
    #13
    Dexter dot com skrev 2021-09-04 06:41:47 följande:

    Jag lägger mycket tid på mina odlingar och min hund. Vintertid när trädgården ligger i vila finns det tid över att läsa, renovera inne och måla om möbler.


    Åh, odling tycker jag låter så mysigt. Bor tyvärr i lägenhet, men kanske kan ordna något litet man kan hålla på med.
  • Anonym (Hobby­)
    Sat 4 Sep 2021 18:15
    #14
    Elsa891 skrev 2021-09-04 16:53:17 följande:

    Både och egentligen. Helst vill jag ha något eget så jag inte behöver vara ?beroende? av andra, men det vore även kul att kunna göra något med andra. Funderar på om man kan gå någon kurs och lära lite nya människor där


    Gå någon kurs eller studiecirkel i konst eller hantverk. Något du kan göra hemma själv.
  • Sun 5 Sep 2021 07:13
    #15
    Elsa891 skrev 2021-09-04 16:55:43 följande:
    Åh, odling tycker jag låter så mysigt. Bor tyvärr i lägenhet, men kanske kan ordna något litet man kan hålla på med.
    Kolla om det finns kolonilotter att hyra i närheten.
  • Sun 5 Sep 2021 19:48
    #16

    Jag tränar 3 pass i veckan och är assisterande tränare för barnens träningar 2 pass. Har även prioriterat bort 2 pass eftersom jag inte hinner trots att jag skulle vilja gå på dem.

    Är jag bara hemma och inte har något som behöver göras skulle jag vilja träna på att spinna samt att jag skulle vilja sy en medeltida dräkt.

  • Wed 16 Mar 2022 14:12
    #18

    Jag läser in ljudböcker/noveller åt mindre bokförlag inom Fantasy och Sci-fi genrerna. Har en liten studio hemma.

  • Sun 20 Mar 2022 17:52
    #19

    Bowlar i klubb, är ingen träningsfanatiker men bowling är kul och motion samtidigt också.

  • Sun 20 Mar 2022 18:04
    #20

    Läser mycket, löser korsord och stickar raggsockor och tröjor m.m.

  • Anonym (Lite som en kille :))
    Sun 20 Mar 2022 18:12
    #21

    Jag tror jag lever lite som kille med det. Jobbar jag dagtid så efter jobbet: Jag gymmar, spelar tv-spel och onanerar. Jobbar jag kvällstid så sover jag för länge för att hinna ägna mig åt annat än att onanera som fritid...är jag ledig så spelar jag tv-spel, gymmar och onanerar om vartannat.

    Bra hobbys och spännande liv en har :D Håriga handflator etc.

  • Sun 20 Mar 2022 18:17
    #22

    Det mesta av min fritid går till att leta böcker, ladda ner böcker och läsa dessa böcker. Virkar oftast någonting samtidigt som jag läser. Gör jag inget av detta spelar jag troligtvis PS4. 

  • Sun 20 Mar 2022 18:20
    #23
    Anonym (Lite som en kille :)) skrev 2022-03-20 18:12:48 följande:

    Jag tror jag lever lite som kille med det. Jobbar jag dagtid så efter jobbet: Jag gymmar, spelar tv-spel och onanerar. Jobbar jag kvällstid så sover jag för länge för att hinna ägna mig åt annat än att onanera som fritid...är jag ledig så spelar jag tv-spel, gymmar och onanerar om vartannat.

    Bra hobbys och spännande liv en har :D Håriga handflator etc.


    Bwahahaha, visste inte att onani kan räknas som hobby! Får revidera mitt svar och lägga till det isf xD
  • KalleX­L81
    Fri 5 Aug 2022 22:02
    #24

    När jag flyttade till min lägenhet för 23 år sedan hade grannen just blivit änkling. Efter ett tag visade det sig att hans yrke var att göra 3D-Animering i ett gratisprogram som idag efter uppgradering heter Blender 3.0. Han lärde mig att komma igång. Programmet finns både för Windows och Macdatorer. sedan den dagen animerar jag mist 2-3 timmar varje dag och det är 23 år sedan. Animera innebär att du kan göra rinnande vatten och häftiga Cartoons och du blir aldrig fullärd. 

    Här har jag gjort ett utkast om hur en iMac kommer att se ut 2050 med fingrar och allt inbyggt i datorn

  • Pilsne­r
    Fri 5 Aug 2022 22:07
    #25

    Ja.

  • KalleX­L81
    Fri 5 Aug 2022 22:15
    #26

    Blender båge

  • Anonym (jag)
    Fri 5 Aug 2022 22:23
    #27

    Tränar. Både organiserad träning och typ promenader. Är lite av en periodare när det gäller läsning.

  • KalleX­L81
    Sat 6 Aug 2022 08:13
    #28

    50 procent av vuxna  människor arbetar framför datorer  i 50 år som går raka vägen hem till TV-soffan ändå blir dom 80-85 år innan dom dör.

    Dom som åkt Vasaloppet 10-20 gånger och som bor på gymanläggningar hela sitt liv dom blir inte en dag äldre, förmodligen för att kroppen tröttas och tråkas ut till leda av allt slit som därför ger upp och dör i förtid.
    Att promenera till affären och tunnelbanan till jobbet och tillbaks räcker bra för att må tillräckligt bra.

Svar på tråden Har ni någon hobby/fritidsintresse?