Pass - förnyelse!?Svar tack!
Planerar weekend resa i december. Mitt pass går ut i mars.
Blir jag söka om nytt pass redan nu eller vad gäller?
Planerar weekend resa i december. Mitt pass går ut i mars.
Blir jag söka om nytt pass redan nu eller vad gäller?
Visat pass alla tre gånger jag varit i Prag och alla gånger jag varit i Tyskland oavsett färdsätt. Även på charter på de grekiska öarna. . Aldrig varit med om att man slipper visa pass.
Så är det kört även i höst att resa till London en helg. Min önskan.
Så komplicerat med dessa covid tester trots full vaccinerad.
Löjligt att testa sfär dag 2 i England om jag bara är i England i 4 dagar en helg och testat dagen innan avresa....vad göra? Boka eller ej?
Så är det kört även i höst att resa till London en helg. Min önskan.
Så komplicerat med dessa covid tester trots full vaccinerad.
Löjligt att testa sfär dag 2 i England om jag bara är i England i 4 dagar en helg och testat dagen innan avresa....vad göra? Boka eller ej?
Skulle ej boka. England är krångliga och testerna dyra.
Vilket land i Europa är mest enkelt att komma om i en weekend i december?
Annars måste jag ägna hela lördagen till att leta doktor i England för covid test för att få svar samma dag som jag åker tillbaka....
Jag skulle ansöka om nytt pass redan nu eftersom köerna är långa pga pandemin. Nu när världen öppnar upp är det enorma köer till både pass, id och resor.
(När du reser ska passet vara giltigt minst 6 månader efter hemresa)
Visat pass alla tre gånger jag varit i Prag och alla gånger jag varit i Tyskland oavsett färdsätt. Även på charter på de grekiska öarna. . Aldrig varit med om att man slipper visa pass.
Så om jag bara är där i 3 nätter måste jag ändå söka upp doktor i England för att ta covid test som gjorts i Sverige innan avresa plus att jag är full vaccinerad? Låter krångligt.
Är det så i hela Europa?
Ja, som det är nu finns det inget undantag från testkravet relaterat till längden på resan, men det kan ju ändras till december. Det kan ju också hända att de återinför karantänskrav tills dess. Det ÄR komplicerat att resa nu, och jag skulle själv inte boka något förrän mycket nära inpå. Du får nog kolla landets restriktioner strax innan du vill resa och bestämma då. Det är inte samma i hela Europa.
Så vilket land rekommenderar du att resa till weekend i december utan alltför mycket krångel?