• Anonym (Anonym)

    Sambons dotter äter upp allt

    Min sambos dotter bor både hos oss och hos mamman. Jag tycker om henne men det är en sak jag stör mig på. När hon är hos oss så äter hon upp allt. Hon dricker upp juicen, äter upp allt pålägg, äter upp allt fika, använder skitmycket toapapper osvosv. Det är som att hon inte tänker på eller inte bryr sig om att det faktiskt bor fler i huset också. Utöver henne så är det jag, sambon och mina två pojkar.

    Hon är 21 år så hon borde förstå att man inte äter upp allt som finns i hushållet. Det måste ju finnas kvar till andra också. Det blir ju dyrt att hålla på och köpa mer mat hela tiden bara för att hon äter upp allt. Hon tar mer än oss andra och tänker inte på att andra också vill ha.

    Jag har bett min sambo prata med henne om detta men han gör aldrig det. De har en ganska ansträngd relation så jag vet inte om det är därför. Han kanske inte vågar säga till henne av rädsla att hon ska ta illa upp och inte vilja vara här längre men jag tycker ändå att det är han som borde prata med henne. Sambons dotter och jag står inte varandra så pass nära att jag riktigt vågar eller känner att det är min plats att prata med henne om detta. Jag blir väl så illa tvungen att göra det om min sambo vägrar men jag ska försöka få honom att prata med henne.

    Min sambo verkar dock inte tycka att det är ett problem. Han menar bara att vi får handla mer när hon har ätit upp allt. I sådana fall får väl sambon (eller dottern) betala den maten. Jag är då inte gjord av pengar.

    Tycker ni andra att det är jag som överdriver eller är det ohyfsat och onödigt att en person äter upp allt i hushållet?

  • Svar på tråden Sambons dotter äter upp allt
  • molly50
    Hysteri skrev 2024-03-19 16:51:40 följande:
    Fast hon vet ju inte att hon har ätit upp den . TS gissar 

    Nån frågade hur hon kunde veta och fick svaret "Jag bara vet"

    Sen säger TS att hon ser minsann vilka som går i kylen och att nästa sekund säga att det är hon som handlar

    Så hur kan hon veta. Var vänlig och svara på hur TS klarar av att åka och handla och beveka kylen samtidigt. Hur befinner hon sig på två platser på samma gång? 

    TS vet inte nåt hon gissar och som ginseng eller vad användaren heter är det ganska uppenbart att TS har nåt emot bonusdotter och där av beskyller henne  
    Och det 'r uppenbart att du inte har läst allt TS har skrivit.
    Hon har varit ensam hemma med bonusdottern och då sett henne gå och ta mat.
    Hon har också gått upp på natten för att gå på toa oc h då sett bonusdottern ta mat.
    Samt att bonusdottern själv har erkänt att hon tar mat,toapapper samt TS smink.
    Så nej,TS gissar inte.
    Läs igen vad TS har skrivit. 
  • Hermis123
    OlManH skrev 2024-03-19 11:14:24 följande:

    Kasta ut henne. Är hon 21 ska hon inte bo hemma och snylta på er och du ska definitivt inte behöva betala för någon annans unge.
    Har själv en "extring" och denne ska ut dagen han är klar på gymnasiet.
    Vuxna ungar ska inte bo hemma hos förälder.


    Hon kan inte kasta ur henne från pappas hem om pappan vill försörja henne, det är hans rätt och hans hus till hälften! Sen om din man låter dig kasta ut hans barn då är han ingen man utan en cuck.  Samhällets bottenskrap kan bara få partners som dig för att ingen annan vill ha dom. 
  • Hermis123
    molly50 skrev 2024-03-19 17:25:15 följande:
    Ja,men då får väl pappan se till att det finns mat så det räcker åt alla när det är hans dotter som äter upp den.
    molly50 skrev 2024-03-19 17:31:54 följande:
    Och det 'r uppenbart att du inte har läst allt TS har skrivit.
    Hon har varit ensam hemma med bonusdottern och då sett henne gå och ta mat.
    Hon har också gått upp på natten för att gå på toa oc h då sett bonusdottern ta mat.
    Samt att bonusdottern själv har erkänt att hon tar mat,toapapper samt TS smink.
    Så nej,TS gissar inte.
    Läs igen vad TS har skrivit. 

    MEN SNÄLLA! Hoppas att pappan betalar lite extra så att hans nya fru slutar grina! Herregud inte undra på att ungdomar idag behöver Terapi och mediciner När dom växer upp med vuxna som er! Räknar varenda tugga dom tar eller hur mycket toapapper som använder! Sen som sagt har ts fortfarande inte svarat hur deras ekonomi ser fördelat ut!  Om vi inte vet kan vi inte döma dottern heller!  
  • molly50
    Hermis123 skrev 2024-03-19 19:14:11 följande:
    molly50 skrev 2024-03-19 17:31:54 följande:
    Och det 'r uppenbart att du inte har läst allt TS har skrivit.
    Hon har varit ensam hemma med bonusdottern och då sett henne gå och ta mat.
    Hon har också gått upp på natten för att gå på toa oc h då sett bonusdottern ta mat.
    Samt att bonusdottern själv har erkänt att hon tar mat,toapapper samt TS smink.
    Så nej,TS gissar inte.
    Läs igen vad TS har skrivit. 

    MEN SNÄLLA! Hoppas att pappan betalar lite extra så att hans nya fru slutar grina! Herregud inte undra på att ungdomar idag behöver Terapi och mediciner När dom växer upp med vuxna som er! Räknar varenda tugga dom tar eller hur mycket toapapper som använder! Sen som sagt har ts fortfarande inte svarat hur deras ekonomi ser fördelat ut!  Om vi inte vet kan vi inte döma dottern heller!  
    Med tanke på att tråden är gammal så kan vi nog inte räkna med att få den informationen av TS heller.
  • OlManH
    Hysteri skrev 2024-03-19 16:46:50 följande:
    Du kanske helt har missat bostadsbristen? Men skit i det kasta ut familjemedlemmar på gatan , tror du behöver arbeta lite på empatin  
    21-åringen får väl köpa en husvagn och bo i. Har mer empati med TS än en oförskämd vuxen person som borde flyttat för flera år sedan
  • Hysteri
    OlManH skrev 2024-03-19 21:48:33 följande:
    21-åringen får väl köpa en husvagn och bo i. Har mer empati med TS än en oförskämd vuxen person som borde flyttat för flera år sedan
    Pappan bor där och betalar hyra om han vill att dottern ska vara där så får hon det

    Om det inte passar TS kan hon köpa en husvagn och vara där i stället 
  • Hysteri
    molly50 skrev 2024-03-19 17:31:54 följande:
    Och det 'r uppenbart att du inte har läst allt TS har skrivit.
    Hon har varit ensam hemma med bonusdottern och då sett henne gå och ta mat.
    Hon har också gått upp på natten för att gå på toa oc h då sett bonusdottern ta mat.
    Samt att bonusdottern själv har erkänt att hon tar mat,toapapper samt TS smink.
    Så nej,TS gissar inte.
    Läs igen vad TS har skrivit. 
    Kan inte hitta det

    Men hittar masa dravel som "jag vet" "jag märker" "Mina pojkar tar inte som henne" osv Lite lustigt att tonårspojkar aldrig går i kylen eller tar mat, kan ju inte säga att jag delar den erfarenheten direkt men men 

    Inte ovanligt att styvmödrar är väldigt avundsjuka på just döttrar då dom vill vara den enda kvinnan i mannens liv 

    Tror detta är ett sånt fall 
  • Hysteri
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-25 16:42:10 följande:
    Så du tror inte att jag märker om jag är ensam hemma med henne? Du tror inte att jag hör och ser (vi bor i ett litet hus) när hon är i kylskåpet? När jag då öppnar kylen ser jag hur mycket som har försvunnit.

    Varför tror du inte på mig? Varför kommentera i en tråd om du ändå inte tror på det som sägs?
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-28 00:16:47 följande:
    Haha? om jag nyss har handlat skinka och direkt efter bonusdottern har varit i kylskåpet så försvinner halva paketet, vilket jag ser när jag går till kylskåpet efter henne. Vem tror du då har tagit skinkan? Snälla.

    Det verkar som att du har haft en knepig relation till din bonusmamma eftersom du så gärna försvarar bonusdottern och hittar på saker
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-28 00:05:24 följande:
    Det är konstigt men det rår inte jag för. Det är så hon gör. Hon gör allt det jag har skrivit. Inse att du har fel.
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-25 16:36:15 följande:
    Hur vi vet det? Antagligen för att hon har sagt det eller menar du att hon ljuger?

    Nej, vi har mycket mat hemma men hon tar det mesta av allt. Mina söner är 17 och 22 år. De äter inte som henne. De lämnar kvar till andra



    Ok där påtogs TS att dotter har sagt det, Men läs resten 

    Tror nån seriöst att detta är skrivet av en person som inte avskyr sin bonusdotter?

    TS avundsjuka lyser igenom. Hennes söner gör aldrig nåt fel eller tar mat medan den hemska bonusdottern är värre än Hitler 

    Ganska uppenbart att TS har enorma problem att acceptera bonusdotterns existens, och ska beskylla henne för allt medan hon frenetiskt beskyddar sin egen avkomma 

    Sanslöst att folk som påpekar detta blir kallade för troll
  • Anonym (Lars-Åke)

    Har inte läst alla inlägg i denna gamla tråd, men det är tydligen en vuxen dotter som bor på halvtid. Vuxna människor betalar för sina levnadsomkostnader. Då har ni råd att handla mat så att det räcker.

  • klyban
    Hysteri skrev 2024-03-20 10:56:55 följande:
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-28 00:16:47 följande:
    Haha? om jag nyss har handlat skinka och direkt efter bonusdottern har varit i kylskåpet så försvinner halva paketet, vilket jag ser när jag går till kylskåpet efter henne. Vem tror du då har tagit skinkan? Snälla.

    Det verkar som att du har haft en knepig relation till din bonusmamma eftersom du så gärna försvarar bonusdottern och hittar på saker
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-25 16:36:15 följande:
    Hur vi vet det? Antagligen för att hon har sagt det eller menar du att hon ljuger?

    Nej, vi har mycket mat hemma men hon tar det mesta av allt. Mina söner är 17 och 22 år. De äter inte som henne. De lämnar kvar till andra



    Ok där påtogs TS att dotter har sagt det, Men läs resten 

    Tror nån seriöst att detta är skrivet av en person som inte avskyr sin bonusdotter?

    TS avundsjuka lyser igenom. Hennes söner gör aldrig nåt fel eller tar mat medan den hemska bonusdottern är värre än Hitler 

    Ganska uppenbart att TS har enorma problem att acceptera bonusdotterns existens, och ska beskylla henne för allt medan hon frenetiskt beskyddar sin egen avkomma 

    Sanslöst att folk som påpekar detta blir kallade för troll

    Herre gud, har du fortfarande inte bemödat dig läsa vad TS sagt.
    För detta svar blev rätt komiskt nu.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    Hysteri skrev 2024-03-20 10:47:27 följande:
    Kan inte hitta det

    Men hittar masa dravel som "jag vet" "jag märker" "Mina pojkar tar inte som henne" osv Lite lustigt att tonårspojkar aldrig går i kylen eller tar mat, kan ju inte säga att jag delar den erfarenheten direkt men men 

    Inte ovanligt att styvmödrar är väldigt avundsjuka på just döttrar då dom vill vara den enda kvinnan i mannens liv 

    Tror detta är ett sånt fall 
    Och då har du ju inte läst allt. du verkar också ha missat att bonusdottern själv har erkänt att hon har tagit maten.
    Eller så vill du inte se det då du inte ens bemöter det.

    Ja,visst kan tonåringar gå i kylskåpet. Jag har själv en tonårspojke så jag vet.
    Men han har lärt sig att åtminstone fråga om han får ta om han ser att det inte kommer att räcka åt oss andra.
    Även min 12-åriga dotter har lärt sig det.
    Då tycker jag inte att det är för mycket begärt att även en vuxen kvinna lär sig det.

    Och sminket som har försvunnit tror jag knappas att TS söner har tagit. Tror du?
  • OlManH
    Hysteri skrev 2024-03-20 10:41:08 följande:
    Pappan bor där och betalar hyra om han vill att dottern ska vara där så får hon det

    Om det inte passar TS kan hon köpa en husvagn och vara där i stället 
    I så fall får pappan täcka alla dotterns kostnader.
    Oavsett så ska inte en 21-åring bo hemma och leva av föräldrar.
  • Anonym (M)

    Problemet kan ju vara löst nu. Det är trots allt 2,5 år sedan.

  • Anonym (samma)

    Hej,
    vill bara svara att problemet har inte försvunnit än. Denna dotter är fortfarande hemmaboendes varannan vecka, trots fast jobb för längesen och även pojkvän. Men betalar ingenting i hushållet, utan lever på en räkmacka. Har heller inga planer på att flytta eller försöka bli självständig. Men så länge föräldrarna tillåter det så kör hon ju vidare och lever lyxliv på föräldrarnas bekostnad. 

  • Hermis123
    Anonym (samma) skrev 2024-04-08 10:09:04 följande:

    Hej,
    vill bara svara att problemet har inte försvunnit än. Denna dotter är fortfarande hemmaboendes varannan vecka, trots fast jobb för längesen och även pojkvän. Men betalar ingenting i hushållet, utan lever på en räkmacka. Har heller inga planer på att flytta eller försöka bli självständig. Men så länge föräldrarna tillåter det så kör hon ju vidare och lever lyxliv på föräldrarnas bekostnad. 


    Fast om hennes föräldrar tillåter det, vad är problemet? återigen hur är eran ekonomi fördelat hemma?
  • Anonym (Mimmi)
    Hermis123 skrev 2024-04-08 17:27:52 följande:
    Fast om hennes föräldrar tillåter det, vad är problemet? återigen hur är eran ekonomi fördelat hemma?
    Problemet är att det går ut över ts som får kylskåpet tömt av en mer eller mindre parasit.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (M) skrev 2024-03-21 13:30:18 följande:

    Problemet kan ju vara löst nu. Det är trots allt 2,5 år sedan.


    Det tror jag att det är, dottern bor inte kvar längre
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jo) skrev 2024-04-08 19:46:33 följande:
    Det tror jag att det är, dottern bor inte kvar längre
    Uppenbarligen gör hon det.
Svar på tråden Sambons dotter äter upp allt