Hur vet man om man är rätt för varann?
Hej,
Hur vet man om man fortfarande älskar sin man?
Hur olika kan man vara för att funka ihop?
Jag är en enkel (tråkig?) kvinna som levt ihop med min man i 15 år, vi har två barn. Jag gillar; mode och skönhet, tv-serier, odling, blommor, och inredning. Jag tycker med andra ord om att vara hemma och pyssla om mig själv, barnen och hemmet.
Min man är en person med gasen i botten, han blir uttråkad av att sitta vid frukostbordet länge, medans jag njuter av min kopp kaffe i godan ro. Han vill hitta på mycket saker som att träffa vänner, han tävlar i olika sporter, han vill bestiga berg ja han vill upptäcka mycket utanför hemmet.
Vi kan såklart göra saker på olika håll, men när det jag gillar bäst och gärna delar med honom gör honom rastlös och det han gillar bäst och det tempo han har gör mig stressad. Är det bara att ge upp då?
Och hur vet man om man fortfarande älskar varandra? Vi kramas, pussas och har sex. Vi skrattar ihop? men sen kommer våra olikheter och jag ser honom som en galen Duracellkanin och han mig som seg tant som behöver tid på sig att vakna på morgonen och en omställningstid innan jag vill ta på mig ytterkläderna och masa mig ut på förmiddagen.