• Anonym47

    Hjälpppp!

    Jag handlade till en brukare och det står på kvitto saker som jag inte köpt och chefen vill träffa med mig.. jag vet inte vad ska jag göra ?? Kommer de tro på mig eller ??

  • Svar på tråden Hjälpppp!
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-29 17:30:49 följande:

    Glöm inte ta med en egen representant från facket ts, om du är med där. Det är nog det bästa.

    Men jag har svårt att tro att mötet är pga 1 paket mjölk. Det måste vara något annat. Jag jobbar i vården och det händer ibland att vi råkar ta sönder brukares saker, typ råkar riva ner en blomvas eller tvätta sönder något i tvättmaskinen osv och vi har aldrig haft möten eller liknande om det.


    Vad händer om ni sabbar grejer? Betalar ni eller måste brukaren acceptera att ni haft sönder hens saker?
  • Anonym47
    Anonym (Undran) skrev 2022-01-29 22:41:19 följande:
    Vad händer om ni sabbar grejer? Betalar ni eller måste brukaren acceptera att ni haft sönder hens saker?
    Vet ej hur det blir ..
  • Anonym (Bobo)
    Anonym (Undran) skrev 2022-01-29 22:41:19 följande:
    Vad händer om ni sabbar grejer? Betalar ni eller måste brukaren acceptera att ni haft sönder hens saker?
    Det händer ingenting, är det dyra saker finns försäkringar.
    Det är ju inte så att vi tar sönder saker med flit utan det är olyckshändelser. Men vi måste ju inte ersätta med privata medel.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-29 23:07:13 följande:
    Det händer ingenting, är det dyra saker finns försäkringar.
    Det är ju inte så att vi tar sönder saker med flit utan det är olyckshändelser. Men vi måste ju inte ersätta med privata medel.
    Märkligt. Brukaren ska bli av med en dyr sak OCH betala en dyr självrisk. Även om personalen inte gör det med vilje, är kanske inte brukaren intresserad av att betala 1500 kr för att personalen varit klumpig. Synd om brukaren som får arvegods sönderslaget och kommunen bara rycker på axlarna. Jag trodde att kommunen ersatte brukaren för förlusten. 
  • Anonym (Bobo)
    Anonym (Undran) skrev 2022-01-30 10:41:28 följande:
    Märkligt. Brukaren ska bli av med en dyr sak OCH betala en dyr självrisk. Även om personalen inte gör det med vilje, är kanske inte brukaren intresserad av att betala 1500 kr för att personalen varit klumpig. Synd om brukaren som får arvegods sönderslaget och kommunen bara rycker på axlarna. Jag trodde att kommunen ersatte brukaren för förlusten. 
    Brukaren betalar givetvis inte självrisken, jag menar att kommunen betalar genom sin försäkring.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-30 10:49:15 följande:
    Brukaren betalar givetvis inte självrisken, jag menar att kommunen betalar genom sin försäkring.
    Jaha! Det var skönt att läsa.
  • Anonym47

    Hej allihopa!
    Alla som undrar att vad har hänt med mig ..
    Blev av med mitt jobb tyvärr pga ett pack mjölk ????????
    för att ingen tolerans för invandrare men tolerans för dem som jobbar dåligt och gör allt annat?

  • Ocdmänniska
    Anonym47 skrev 2022-01-31 13:33:47 följande:

    Hej allihopa!
    Alla som undrar att vad har hänt med mig ..
    Blev av med mitt jobb tyvärr pga ett pack mjölk ????????
    för att ingen tolerans för invandrare men tolerans för dem som jobbar dåligt och gör allt annat?


    Va?? Du borde ta kontakt med facket över det där!!
  • Anonym47
    Ocdmänniska skrev 2022-01-31 13:37:12 följande:
    Va?? Du borde ta kontakt med facket över det där!!
    Jag sa att jag är vikarie och har inte facket?..
    De sa att du skötte sitt jobb jätte bra tills nu men det är stöld vilket är inte stöld?
  • Anonym (Lulu)

    Jag fick inte förlängt på ett jobb för ett tag sedan. Ska jag skylla det på chefen som hade invandrarbakgrund?
    Dra rasistkortet någon annanstans. 

  • Ocdmänniska

    Går inte att citera.

    Missade att du inte hade facket. Men beklagar verkligen, tror dom på senare åren att dom blivit mycket hårdare med det där för det är så många som snott på de viset. Men i ditt fal tycker jag verkligen att dom borde lyssnat när det var ett paket mjölk och misstag händer på kvitton ibland..

  • Anonym47
    Ocdmänniska skrev 2022-01-31 14:25:43 följande:

    Går inte att citera.

    Missade att du inte hade facket. Men beklagar verkligen, tror dom på senare åren att dom blivit mycket hårdare med det där för det är så många som snott på de viset. Men i ditt fal tycker jag verkligen att dom borde lyssnat när det var ett paket mjölk och misstag händer på kvitton ibland..


    Tack för din förståelse.. det var därför jag säger att de har tolerans till allt men inte för små saker..
  • Ocdmänniska
    Anonym47 skrev 2022-01-31 14:30:05 följande:
    Tack för din förståelse.. det var därför jag säger att de har tolerans till allt men inte för små saker..
    Yeah förstår har hört mycket som hänt på såna ställen och håller fullständigt med! Det är tragiskt verkligen 
  • Anonym (Llis)

    Man blir inte uppsagd för ett paket mjölk. Ts utelämnar naturligtvis information och detta har säkert skett vid upprepade tillfällen där ts inte har kunnat komma med någon bra förklaring. 


     

  • Anonym47
    Anonym (Llis) skrev 2022-01-31 15:20:35 följande:

    Man blir inte uppsagd för ett paket mjölk. Ts utelämnar naturligtvis information och detta har säkert skett vid upprepade tillfällen där ts inte har kunnat komma med någon bra förklaring. 


     


    kan inte sitta och skriva snälla tro på mig eller något annat.. 
    tack för alla svar och stöd.. 
    jag får gå vidare.. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Llis) skrev 2022-01-31 15:20:35 följande:

    Man blir inte uppsagd för ett paket mjölk. Ts utelämnar naturligtvis information och detta har säkert skett vid upprepade tillfällen där ts inte har kunnat komma med någon bra förklaring. 


    Jag tycker också det låter märkligt, samtidigt kan det lika gärna bero på att de haft mycket problem med detta innan och nu istället har nolltolerans. Det är ju under provanställning/vikariat (som ts hade) man undan någon egentlig anledning kan släppa folk. De kanske har tillräckligt med kandidater för att inte våga gå vidare med TS. 
Svar på tråden Hjälpppp!