• Thu 3 Feb 2022 02:07
    6324 visningar
    26 svar
    26
    6324

    Gravid med en narcissist/psykopat

    Hej,


    Detta kommer vara ett långt inlägg, och vill nå ut till de som kanske är i en liknande situation som jag. Oavsett våld eller inte, utan riktar mig till alla gravida ensamma kvinnor. 


    Har under en kortare period träffat en man som är 14 år äldre än mig, han 42 och jag 28. Han har sen tidigare två fina barn i åldrarna snart 7 och 10 som han har varannan vecka, eget företag och stabil. MEN, finns något oklart i hans tidigare förhållande som han har barnen med då han tidigt började prata om henne och jämföra mig med henne. Det värsta av allt är att han anser henne vara en psykopat. Oavsett om han målar ut sig att våra stabil har ett bagage rättsligt. ( ej våld,  utan annat skit )


    Jag själv har under hösten gått igenom en del som separation, bortgång i familj, besked om sjukdom i nära relation och på det haft otroligt mycket på jobbet. Så nu är jag sjukskriven men är på förbättringsvägen.


    Med tanken på den korta perioden som inte sträcker sig mer än 3 månader  började vi snabbt prata om framtiden, och våra känslor för varandra. Vi blev helt enkelt blixtförälskade. Som ni förstår vart allt kommer landa i har det inte varit helt hundra. 


    Jag som nästintill labil och förvirrad under den första månaden vi träffades föll för hans otroligt fina ord, spontanitet, underbart sex, och inte minst hans ödmjukhet. Allt vände ganska snabbt av ett fånigt missförstånd, och hur än jag förklarade för honom blev jag bara anklagad för att vara helt dum i huvudet. Sen dess har det dykt upp flera olika scenarier där han anser att jag gjort fel och anklagat mig för saker jag inte ens har gjort, sagt. Ett typiskt exempel är att jag ska ha legat med hans vänner, vilket absolut inte har hänt. I allt detta har jag gått "tillbaka" till honom när han visat en svag och sårbar sida. Jag har som ni hör kastats runt i han känslomässiga aggressiva tillstånd under dessa 3 månader rejält. 


    Nu till årsskiftet fick jag besked om att jag var gravid vilket inte kom som en jätte överraskning då han flertal gånger kommit i mig. För att klargöra det hela har han med hundra procent vetat om att jag inte har preventivmedel. Dels att vi många gånger pratat om barn.


    När jag berättade det här för honom var han först kall och sa verkligen ingenting. Skickade ett sms då han var med sina barn. Jag åkte hem till honom och barnen för att jag var ledsen och glad. Vi hade en så fin helg och han visade att han verkligen va där. Den helgen som inte är mer än 3 veckor sen förklarade han för mig hur fin jag var mot hans barn och hur mycket han ville ha mig i hans liv. När vi väl var själva tog jag upp det här igen, berättade dels om min tidigare abort som var sjukt dramatisk och att det här valet denna gång inte är lika självklart. Han blev yx tokig och började kalla mig allt från psykopat till att jag var den mest egocentriska personen han känner, värre än sitt ex som han uttryckte sig. Vilket han har gjort väldigt ofta mellan "turerna". Han blev väldigt hotfull och slutade med att han kastade ut mina saker ur hans hus och knuffade ut mig. Jag grät och var helt knäckt? 


    Några dagar senare pratade vi i telefon och han pratade på som att inget hade hänt. Fort jag tog upp något dumförklarade han mig och la på. Jag fick absolut inte säga vad jag tyckte eller kände. Utan allt som hänt och med graviditet är mitt fel nu ," gör bara den där jävla aborten som du skjuter på "


    Bokade en tid för abort som han sa att han skulle följa med på men eftersom vi hann med ett litet tjafs igen bokade jag om tiden. Tjafset handlade om att jag förklarade hur processen går till och han menade på att det är väl bara svälja tabletten och gå hem ? Varför ska jag finns vid din sida? "Jag har tidigare gjort flera gravida och dem har gått igenom det själva, unga problem för dem"


    Om ni ska förstå det hela så har han en extremt dominant sida. Jag har fått bett om ursäkt för nått jag inte sagt eller gjort. Han har bokstavligen uttryckt sig flertal gånger att jag borde tänka på det jag ska säga innan jag pratar och att jag absolut inte får säga emot honom. Han har tagit strypgrepp på mig så att jag svimmat och "tröstat" mig efter och sagt att; säg inte emot mig bara. 


    Den värsta gången var hemma hos hans vänner. I deras kök faller jag bara ihop och in kom en gemensam vän. Vet inte om han såg nått..Men jag skämdes..har inte vågat frågat.


    I helgen som var åkte jag hem till honom och hans barn under lördagen. Anledningen var att vi på fredagen pratade i telefon i över 5 h och att han tyckte vi skulle prata som två vuxna människor. Han sa allt från att han älskar mig, vill leva med mig till att han vill att jag behåller barnet. Samtidigt som han säger att det är för tidigt ( om inte annat i min värld aldrig, efter allt detta ) och att jag ska göra en abort och att vi kan bli gravida om ett halvår..Lördagen ligger fokus på barnen och vi har en otroligt fin dag. Han var ganska klar innan jag kom att vi bara är vänner inför barnen. Vilket vi tidigare sagt. Men när jag väl kommer hem till honom ger han mig så mycket kärlek och kramar om mig. Det slutar med att vi håller om varandra i soffan, trots barnen där. Och ja barn är inte dumma i huvudet, så självklart förstår dem att deras pappa tycker om mig mer än vän.


    Han har egentligen inget emot vad dem tycker utan mer hans ex och är rädd att hon ska ta barnen ifrån honom. Vi hinner inte prata så mycket den dagen/ kvällen. Han nattar barnen som ville sova i hans säng och inga konstigheter sen tidigare har jag sovit i ett av barnens rum. Vi avslutar vår kväll själva i soffan som är otroligt kärleksfullt.. när han går och lägger sig gråter jag mig till sömns för att jag förstår att det här är inte sunt. Dagen därpå, söndag, mår inte jag så bra vilket jag inte gjort dem senaste dagarna. Jag äter då inte frukost med dem utan dricker bara lite te .. barnen går iväg och spelar varpå vi sitter i soffan. Inte ett ord säger han till mig och är tydlig att han inte vill ha min närhet. Ber honom att vara lite social och frågar rakt ut,"Hur känner du?" Han spelar dum oavsett att han vet att jag menar graviditeten. Han blir fly förbannad och har som nästintill alltid en monolog med sig själv. Slutar med att jag åker hem efter att bli kallad horunge. Åter igen , allt är mitt fel..


    Då jag inte vet själv vad jag vill ännu hade jag ett bokat samtal med kurator. Idag kom jag fram till att jag vill behålla barnet. Vet till 100 att han INTE vill vara delaktig. Jag har min familj och vänner som stöttar mig i allt och är absolut inte rädd att gå igenom en graviditet, förlossning och ett liv utan en karl jävel rent ut sagt. Hur som, han hotade mig. Hotade mig att skicka folk på mig och att jag borde skaffa hemlig identitet. Jag var den största psykopaten efter hans ex han träffat. Och han ska minsann berätta för barnet hur ovälkommen det här barnet är?. I allt det här blir jag otroligt rädd, jag vet ärligt inte vad han kan göra. Inte för att jag tror det då hela hans liv förstörs. Jag är samtidigt så jävla arg på att kvinnor lever under dessa förhållande och ska behöva vara oroliga för att det finns idioter där ute, som han. Och som sagt, behålla om allt går som det ska? Inte behålla?, allt är mitt val trots en idiot.


    Jag har helt enkelt träffat en narcissist/psykopat.

  • Svar på tråden Gravid med en narcissist/psykopat
  • Thu 3 Feb 2022 18:35
    #11

    Ditt långa meddelande borde vara en röd flagga nog för att du skall tänka dej för 1000ggr om innan du tar ett beslut. Man kan bara hoppas att du tar det rätta. 

  • moaguu­un
    Thu 3 Feb 2022 18:38
    #12
    -2 +1

    Slutade läsa när du skrev han var 14 år äldre. Varför blir man ihop med en så mkt äldre ens. 

  • Gameof­throne­s
    Thu 3 Feb 2022 18:48
    #13
    +1
    moaguuun skrev 2022-02-03 18:38:56 följande:

    Slutade läsa när du skrev han var 14 år äldre. Varför blir man ihop med en så mkt äldre ens. 


    Ålder har fan inget med detta och göra. Du har bara fördomar.
    Det är många som har det lika bra med jämnåriga, äldre, yngre etc.

    Det handlar om kommunikation. Hur man tolkar varandra, hur man förstår varandra. Kan skriva hur mkt somhelst.
    Detta gäller generellt för alla som har förhållande. 
  • Thu 3 Feb 2022 18:58
    #14
    +1

    Hade gjort abort. Aldrig att jag hade förbundit mig kontakt i 18 år framåt med en sån man. 

    Det kommer en tid för barn med en vettig man senare. Även om du inte tror det nu. 

  • Thu 3 Feb 2022 19:00
    #15
    +1

    Det bästa för dig vore att göra abort så du slipper ha något med den här mannen att göra. Han kan bli farlig så labil som han är. Du gör förstås som du vill men du har bara ett liv, är det värt att tvingas ha honom delaktig resten av livet eller åtminstone de närmaste 20 åren?

    Du kan bli gravid igen med en vettig normal man. Du är fortfarande ung och har uppenbarligen inte svårt att bo gravid. Förstör inte ditt liv. Tänk vad han kommer att kunna ställa till med jävelskap. Kräva gemensam vårdnad, tvinga dig ha kontakt med honom så han kan mindfucka dig tills han har förstört dig helt och hållet.

    En abort är jobbig men ibland är det det enda rätta.

  • Thu 3 Feb 2022 19:01
    #16

    Om en vän eller din syster hade berättat detta för dig, hur hade du reagerat och vad hade du gett som råd?
    Vill du ha denne man i ditt liv och vill du ge ditt barn mannens genetiska arv?

  • SaraL7­7
    Thu 3 Feb 2022 19:09
    #17
    -1

    Stackars barn säger jag bara. En psykiskt instabil snöflinga till mamma och en labil och våldsamt psyko till pappa. Vilken härlig framtid barnet kommer ha att vänta sig!

    Eller så försöker du vara ansvarsfull för första gången i ditt liv och gör abort. Sen dumpar du psykfallet och investerar pengar i dig själv i form av terapi för du har stora issues med dig själv och din självbild.

  • Thu 3 Feb 2022 19:37
    #18
    +1

    Problemet är att du tyvärr inte kommer få "leva ditt liv utan en karl". Utan att du tvärtom väljer att binda dig i 18 år till en man som misshandlar dig, förolämpar dig, och som du anser vara en psykopat.

    Som vårdnadshavare (även om han säger annorlunda nu) kommer pappan få makt över barnens skolgång, pass, vaccination, bostadsort... 

    Det finns väldigt många fler män, BRA män, som vill ha ett barn som du kan bli gravid med. Om det kniper kan du till och med bli gravid på egen hand.

    I väntan på det tycker jag att du ska rannsaka dig själv kring varför du frivilligt tillbringar tre månader med en man som behandlar dig såhär illa. 

  • Thu 3 Feb 2022 19:39
    #19

    Ett tips är att kontakta mamman till de barn han redan har för att fråga henne hur det är att ha barn tillsammans med honom. Då får du en bra bild av vilken framtid som väntar dig om du beslutar dig för att behålla.

  • Fri 4 Feb 2022 17:06
    #20
    +1

    Jag hade gjort abort utan att ens tveka. Jag skulle inte kunna leva med risken att måsta ha en relation med en sådan person under i värsta fall resten av mitt liv. Du kan omöjligt veta hur han resonerar imorgon, om en vecka eller när barnet är fött, han är uppenbarligen väldigt ambivalent. Risken är uppenbar att han ändrar sig och plötsligt vill vara en del av barnets liv, och tyvärr är det svårt för dig att motsätta dig det.

  • Sun 6 Feb 2022 19:35
    #21
    +1

    Som nån skrev, du har inte valet att vara ensam med barnet. Killen är en våldsam galning som under er korta bekantskap försökt strypa dig flera gånger. Han kommer givetvis inte lämna dig och bebisen ifred.

    dessutom ska man inte förringa det genetiska arvet. Barnet är inte ett oskrivet blad när det föds för dig att forma, utan det är fullt möjligt att barnet får många otrevliga drag efter sin pappa. Kanske några trevliga drag också, men det vet du inte. Det kan bli en riktigt knepig personlighet. 


    prova ta ett samtal med galningen ex, så får du höra den andra sidan av myntet, inte bara mannens version. Har Du kollat upp om han är dömd för något? 

  • Mon 7 Feb 2022 05:37
    #22

    Hej! Ville mest hoppa in och skriva att inte bry dig om vissa kommentarer som folk i denna trad skrivit. Blev helt paff nar jag sag vissa inlagg.. Nu ar jag inte valdigt aktiv har, men anda. Undrar vilka det ar som sitter bakom skarmen?.. formodligen folk som mar valdigt daligt.

    Jag har barn sjalv, sa jag "vet vad man far". Det finns ingen man alskar sa mycket! Sa lange du bryter kontakten men denna psykiskt sjuka man, och har stod fran familj och vanner (det ar en bonus saklart), sa tror jag du fixar detta galant! Karleken for ditt barn overvager allt. 


    Sen ar det viktigt att ocksa soka hjalp, och prata med nagon. Det maste vara fruktansvart jobbigt att ha varit i en sadan relation. 

    Vad du an bestammer dig for, flytta sa langt ifran den mannen du bara kan.... 

    Lycka till!

  • Jbn
    Mon 7 Feb 2022 05:51
    #23
    +1
    tovikan skrev 2022-02-07 05:37:31 följande:

    Hej! Ville mest hoppa in och skriva att inte bry dig om vissa kommentarer som folk i denna trad skrivit. Blev helt paff nar jag sag vissa inlagg.. Nu ar jag inte valdigt aktiv har, men anda. Undrar vilka det ar som sitter bakom skarmen?.. formodligen folk som mar valdigt daligt.

    Jag har barn sjalv, sa jag "vet vad man far". Det finns ingen man alskar sa mycket! Sa lange du bryter kontakten men denna psykiskt sjuka man, och har stod fran familj och vanner (det ar en bonus saklart), sa tror jag du fixar detta galant! Karleken for ditt barn overvager allt. 


    Sen ar det viktigt att ocksa soka hjalp, och prata med nagon. Det maste vara fruktansvart jobbigt att ha varit i en sadan relation. 

    Vad du an bestammer dig for, flytta sa langt ifran den mannen du bara kan.... 

    Lycka till!


    Jag har också barn själv och ?vet vad man får?. Jag älskar mina barn över allt annat och skulle aldrig någonsin sätta dom i till världen där de får leva med en man som TS beskriver 50% av tiden. De kommer dessutom träffa hans nya tjejer som troligen kommer och går (stabilt) och som han befruktar titt som tätt. 


    Jag skulle aldrig råda någon att göra abort för pappans skull, men det här är för barnets skull. Det finns så himla många barn som far illa. Och ts du låter inte heller redo i mina ögon att skaffa barn om man har oskyddat samlag och han kommer i en efter knappt en månad och han redan visat sina dåliga sidor. 
    Visst man kan älska sitt barn oavsett hur man är som förälder i övrigt men jag tycker det är värt att tänka en extra gång på vad man kan ge för liv till ett barn, hur mycket ens egna mående och instabila liv kommer påverka det.

  • Blomma­5
    Mon 7 Feb 2022 07:32
    #24

    Jag hade definitivt gjort abort. Jag skulle inte vilja att ett barn föds in oönskat och behöver ha med den mannen att göra. Att starta en familj är ett stort beslut och du samt barnet förtjänar att göra det med en människa som älskar en villkorslöst. Alla barn borde födas med de bästa förutsättningarna så att dem inte får bagage i livet. Dendär mannen bör du inte ha något att göra med

  • Mon 7 Feb 2022 08:27
    #25
    +1
    tovikan skrev 2022-02-07 05:37:31 följande:

    Hej! Ville mest hoppa in och skriva att inte bry dig om vissa kommentarer som folk i denna trad skrivit. Blev helt paff nar jag sag vissa inlagg.. Nu ar jag inte valdigt aktiv har, men anda. Undrar vilka det ar som sitter bakom skarmen?.. formodligen folk som mar valdigt daligt.

    Jag har barn sjalv, sa jag "vet vad man far". Det finns ingen man alskar sa mycket! Sa lange du bryter kontakten men denna psykiskt sjuka man, och har stod fran familj och vanner (det ar en bonus saklart), sa tror jag du fixar detta galant! Karleken for ditt barn overvager allt. 


    Sen ar det viktigt att ocksa soka hjalp, och prata med nagon. Det maste vara fruktansvart jobbigt att ha varit i en sadan relation. 

    Vad du an bestammer dig for, flytta sa langt ifran den mannen du bara kan.... 

    Lycka till!


    Problemet här ligger ju i att hon inte kan bryta med mannen.

    Han kan lika gärna skita i TS och barnet och låta dom vara för all framtid men sen kan hon också flytta 250 mil bort och får han för sig att flytta efter för att ha hälften av rätten till sitt barn, så kan inte TS stoppa honom.

    Ts gör självklart som hon vill men hon måste även ha i åtanke att hon kanske inte kommer bli kvitt denna människa för en väldigt lång tid framöver 
  • LFF
    Tue 8 Feb 2022 13:49
    #26
    Toxiz skrev 2022-02-03 02:07:47 följande:

     Vet till 100 att han INTE vill vara delaktig.


    Sannolikt inte sant. Han kommer att visa sig från den sidan du blev kär i för alla runt omkring. Allt för att ha barnet som ett sätt att styra dig.

    Har du haft någon som helst kontakt med de tidigare barnens mamma? Varför skulle hon vara en psykopat? Sannolikt är det sina egna problem han lagt på henne (precis som han gjort med dig under den korta tiden ni varit tillsammans) där ingenting är hans fel utan bara hennes. 

    Jag skulle säga att du ska göra abort. Du kommer aldrig att vara fri från honom om du behåller barnet. Även om du inte väljer att ha gemensam vårdnad med honom (vilket du för guds skull inte ska göra) så har han rätt till umgänge med barnet om han så önskar och helt på sina egna villkor tyvärr. Bättre att göra abort och sen skaffa barn på egen hand via donation om du så önskar när du läkt efter denna relation.
Svar på tråden Gravid med en narcissist/psykopat