• Anonym (Looser)

    Hur länge ska man orka vänta på en partner som inte känner lust?

    Min partner vill inte ha sex och vi har inget haft på flera år. Kommunikationen har varit dålig och närheten har också varit på sparlåga. De senaste året har vi gått på parterapi och det känns som att vi kommunicera mycket bättre vi krams ofta myser, men till sex kommer vi inte min partner säger att det saknas trygghet. I mig gnager en rädsla att ett rikt sexliv aldrig kommer att inträffa och min partner är nöjd som det är nu. Jag som bestämt mig för antingen måste det bli bra (vilket innebär bland annat sex) eller så lämnar jag. Nu känner jag mig som en riktig looser fast vårt förhållande blivit mycket bättre. Jag vet inte hur länge jag ska hoppas, min partner säger att sexet kommer med trygghet. Det hade varit bättre med ett nej, eftersom redan mentalt bestämt mig för att då lämnar  jag trots hus barn och kärlek finns. Nu bara gnager det och jag funderar på hur länge jag ska orka vänta, vi har trots allt  jobb hårt på vår relation det senaste året och det känns dumt att ge upp på
  • Svar på tråden Hur länge ska man orka vänta på en partner som inte känner lust?
  • Limpo

    Jag har som gift pensionär nu varit utan sex i drygt 7 år. Det är en pina kan jag säga. 

  • Anonym (UE)

    Jag behöver att du förklarar den här meningen. Vad är det som är mest mänskligt egentligen


    Anonym (sådär) skrev 2022-03-03 14:32:02 följande:
    Och då är ju att vilja ha sex absolut inte det mänskligaste som finns utan tvärtom väldigt mänskligt för utan sexlust hade ju den mänskliga arten förmodligen dött ut och att helt sakna det behovet är det som är det omänskliga. 
  • Tom Araya
    mari123 skrev 2022-03-03 06:40:23 följande:

    Man KAN ju också sansa sig och fundera på om det är självklart att ha ett "sexliv"!? Jag tror FRAMFÖRALLT många kvinnor genom historien hade önskat att de slapp föda ett barn vartannat år!? Idag tänker vi att det "normala" är att ligga X antal ggr/vecka......men hallå!


    Även bak i historien så fanns en önskan hos män och kvinnor om att kunna njuta av sex utan att det gav upphov till en massa graviditeter.
  • Tom Araya
    Anonym (Ini) skrev 2022-03-03 06:55:07 följande:
    Om man är så svag att man behöver känna sig åtrådd är det verkligen illa. Väx upp säger jag!

    Jag kan förstå om man lämnar ett förhållande pga lite sex om man är i 20- och 30- års ålder. Men om man har barn och familj eller är ännu äldre är det bara löjligt. 

    Dock är det ännu värre om man säger nej till sex med sin partner. Hur svårt ska det vara? Så jag kan ha förståelse om det på sikt får negativa konsekvenser på relationen eftersom den ena parten uppenbarligen är lat och bekväm och ovillig att tillfredsställa sin partner på det sexuella området. Det är en fel av ens jobb om man är i en relation. Om det inte uppvägs på andra sätt så är risken stor för skilsmässa förr eller senare.
    Av vilka skäl tycker du att man ska leva i tvåsamhet?

    För att skaffa barn?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (UE) skrev 2022-03-03 22:24:32 följande:

    Jag behöver att du förklarar den här meningen. Vad är det som är mest mänskligt egentligen


    Oj, ser att jag missade ett O i början av mänskligaste...det ska stå....

    Och då är ju att vilja ha sex absolut inte det Omänskligaste som finns utan tvärtom 

    Givetvis är det att ha sexlust som är det mänskligaste för utan sex hade inte den mänskliga arten överlevt och de som reproducerade sig och förde sina gener vidare var såna MED sexlust. De utan sexlust parade inte sig och deras gener dog ut med dem. 

    Alltså är vi alla produkten av förfäder MED sexlust, inte förfäder utan sexlust och man kan lugnt hävda att sexlust är en ganska viktigt del av att vara mänsklig.
  • Anonym (Holy shit)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-04 12:03:34 följande:
    Oj, ser att jag missade ett O i början av mänskligaste...det ska stå....

    Och då är ju att vilja ha sex absolut inte det Omänskligaste som finns utan tvärtom 

    Givetvis är det att ha sexlust som är det mänskligaste för utan sex hade inte den mänskliga arten överlevt och de som reproducerade sig och förde sina gener vidare var såna MED sexlust. De utan sexlust parade inte sig och deras gener dog ut med dem. 

    Alltså är vi alla produkten av förfäder MED sexlust, inte förfäder utan sexlust och man kan lugnt hävda att sexlust är en ganska viktigt del av att vara mänsklig.
    Iallafall manliga förfäder med sexlust...
  • Anonym (XY)
    Anonym (Holy shit) skrev 2022-03-04 13:01:22 följande:
    Iallafall manliga förfäder med sexlust...

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Holy shit) skrev 2022-03-04 13:01:22 följande:
    Iallafall manliga förfäder med sexlust...
    Nja, jag tror inte alla är produkten av våldtäkt, att ha sexlust är är norm för kvinnor med
  • Anonym (XXX)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-04 12:03:34 följande:
    Oj, ser att jag missade ett O i början av mänskligaste...det ska stå....

    Och då är ju att vilja ha sex absolut inte det Omänskligaste som finns utan tvärtom 

    Givetvis är det att ha sexlust som är det mänskligaste för utan sex hade inte den mänskliga arten överlevt och de som reproducerade sig och förde sina gener vidare var såna MED sexlust. De utan sexlust parade inte sig och deras gener dog ut med dem. 

    Alltså är vi alla produkten av förfäder MED sexlust, inte förfäder utan sexlust och man kan lugnt hävda att sexlust är en ganska viktigt del av att vara mänsklig.
    I alla fall männen... Kvinnorna hade nog inte så mycket att säga till om. 

    Män har nog ärvt sin sexlust av sin far, men om kvinnor har ärvt sin av sin far eller av sin mor är det nog ingen som vet... Det här är ju inte undersökt. Det KAN finnas släkter, där svag eller ingen sexlust gått i arv från mor till dotter i århundraden.

    Men som sagt: fram till 1960-talet spelade det ingen roll, för det var fundamentalt för en kvinna att bli fru, vare sig hon ville ha sex eller inte. Och även senare - ja fortfarande - kan det kännas viktigt av social-presitige-skäl. Man ska ha man och ungar, och helst villa, Volvo och vovve också, för då är man LYCKAD. Eller i alla fall normal.

    ...samt naturligtvis, att en kvinna kan ha barnlängtan utan att ha sexlust. Och även om möjligheten att bli gravid på klinik finns idag, så är det ändå något som verkar för konstigt och onaturligt för de flesta - för att inte tala om orättvist mot barnet. Utan då blir det att fånga in en man...  
  • Anonym (L)
    mari123 skrev 2022-03-03 14:01:07 följande:
    Nä jag lever UTAN sex och  har ingen missnöjd gubbe som sitter och grinar, GUD så befriande
    Så skönt för honom!
Svar på tråden Hur länge ska man orka vänta på en partner som inte känner lust?