• Thu 17 Mar 2022 21:05
    178618 visningar
    441 svar
    +1
    441
    178618

    Vi som startar IVF 2022

    Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

    Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

    Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Wed 29 Jun 2022 12:21
    +1

    Tog digitalt test idag på testdagen, visade gravid 2-3, kan inte fatta att vi lyckats på vårt första försök, är helt chockad.
    förresten är det någon som vet hur man räknar graviditetsveckor på IVF? är det två veckor bakåt från insättning av embryo? Har sett olika räkneexempel.

  • Wed 29 Jun 2022 16:31
    paperlanterns skrev 2022-06-29 12:21:32 följande:

    Tog digitalt test idag på testdagen, visade gravid 2-3, kan inte fatta att vi lyckats på vårt första försök, är helt chockad.
    förresten är det någon som vet hur man räknar graviditetsveckor på IVF? är det två veckor bakåt från insättning av embryo? Har sett olika räkneexempel.


    Åh grattis! Glad Va för embryo satte du in? 


    Man räknar att äggplocket är v.3 (2+0-2+6) om ja inte har fel 

    Dem säger ju det att har man pco producerar man minde hcg? men ska försöka hålla hoppet uppe! 

  • Wed 29 Jun 2022 22:47
    Hoppaspåbebis skrev 2022-06-29 16:31:48 följande:

    Åh grattis! Glad Va för embryo satte du in? 


    Man räknar att äggplocket är v.3 (2+0-2+6) om ja inte har fel 

    Dem säger ju det att har man pco producerar man minde hcg? men ska försöka hålla hoppet uppe! 


    Tack så mycket! Glad Satte in ett femdagars! pratade med kliniken idag som sa att man räknar 2 v från insättningsdagen så är i vecka 5 nu.

    jag håller tummarna för dig att det blir ett plus Glad
  • Thu 30 Jun 2022 20:18

    Men åh stort grattis paperlanterns Skrattande 

    Cacan8 då ska jag gå med i den gruppen :D

    Vi fick se vår lilla prick förra veckan, bästa födelsedagspresenten någonsin! Imorgon har vi första besök hos barnmorskan. Gick in i v.10 (9+0) idagHjärta

  • Sun 23 Oct 2022 22:54

    Hej allihopa! Sjukt länge sen jag var här inne. Hur går det för er? Någon som fortfarande kämpar? Någon mer som kanske plussat?

    Tycker tiden springer iväg något helt galet. På onsdag kliver vi in i v 33, bebis dansar loss i magen medans jag skriver detta. Är så galet lycklig att efter alla överjävliga år med motgångar så är vår lilla dotter snart här Hjärta

  • Mon 24 Oct 2022 18:49
    Cheneyney skrev 2022-10-23 22:54:12 följande:

    Hej allihopa! Sjukt länge sen jag var här inne. Hur går det för er? Någon som fortfarande kämpar? Någon mer som kanske plussat?

    Tycker tiden springer iväg något helt galet. På onsdag kliver vi in i v 33, bebis dansar loss i magen medans jag skriver detta. Är så galet lycklig att efter alla överjävliga år med motgångar så är vår lilla dotter snart här Hjärta


    Wow! 


    så glad för din/ eran skull Hjärta

    vi ska påbörja försök nr 3 vid nästa mens, hämtade ut allt i helgen, så börjar väl om ca 2 veckor, fick en dos som gav bättre resultat sist så vi hoppas att det ska gå vägen denna gång :)

  • Tue 25 Oct 2022 21:04
    Orkidé8181 skrev 2022-10-24 18:49:37 följande:

    Wow! 


    så glad för din/ eran skull Hjärta

    vi ska påbörja försök nr 3 vid nästa mens, hämtade ut allt i helgen, så börjar väl om ca 2 veckor, fick en dos som gav bättre resultat sist så vi hoppas att det ska gå vägen denna gång :)


    Tack, känns overkligt Hjärta

    Ååh, kommer ihåg att du varit med i tråden ett bra tag, har ni gjort 2 simuleringar sen dess? Hur mår du annars? 
    Håller tummar och tår att det blir er tur nu, att det blir en sommarbebis 2023! Solig
  • Tue 25 Oct 2022 21:53
    Cheneyney skrev 2022-10-25 21:04:35 följande:
    Tack, känns overkligt Hjärta

    Ååh, kommer ihåg att du varit med i tråden ett bra tag, har ni gjort 2 simuleringar sen dess? Hur mår du annars? 
    Håller tummar och tår att det blir er tur nu, att det blir en sommarbebis 2023! Solig
    Vad kul att du kommer ihåg mig Glad

    ja precis jag var med ett tag, men eftersom vi pausade under sommaren så kände jag att även huvudet behövde vila lite så har kopplat bort detta helt? man hamnar ju i en bubbla och allt kretsar kring att övertänka, känna efter symtom och konstant väntan, om inte det ena så på det andra Skrattande

    Men nu så, har både kropp och knopp vilat?

    ja precis vi körde 2 försök, fick tillbaka 2 st andra ggn men blev tyvärr inget, fick dock annan dos andra gången med betydligt bättre resultat Glad

    så nu hoppas vi på tredje gången gillt Glad

    hur mår du? Hur har du mått under graviditeten?
    är det eran första?
    förlåt att jag frågar, jag har tyvärr inte lika bra koll och minne som du ? hahaha
  • Thu 15 Dec 2022 20:11
    Cheneyney skrev 2022-10-23 22:54:12 följande:

    Hej allihopa! Sjukt länge sen jag var här inne. Hur går det för er? Någon som fortfarande kämpar? Någon mer som kanske plussat?

    Tycker tiden springer iväg något helt galet. På onsdag kliver vi in i v 33, bebis dansar loss i magen medans jag skriver detta. Är så galet lycklig att efter alla överjävliga år med motgångar så är vår lilla dotter snart här Hjärta


    Hej igen! Men vad roligt och höra GravidHjärta Glad för din skull! 


    jag går in i vecka 40 imorgon, imorgon är det 1vecka var till BF och jag är spänd, taggad, tacksam men också lite overklighetskänsla att man snart är där.. Mår toppen men mycket värk i kroppen men vad gör det när man vet vad som väntar Baby Är så spänd på att få träffa min grabb Hjärta

  • Sat 31 Dec 2022 17:58
    Igår 30/12 kom vår pojke på BF+7 . Har aldrig varit lyckligare! BabyHjärta
  • Mon 6 Feb 2023 22:45

    Hur gick det för alla i denna tråd? Så fint att jag kunde skriva här under tiden jag genomgick ivf. Det blev ett väldigt lyckat försök med frysåterföring efter min överstimulering - ligger här i sängen med vår nyfödda dotter :,) 
    Kvar i frysen finns fyra blastocyster som vi hoppas blir ett syskon i framtiden.
    Lycka till alla ni som fortsätter kämpa <3 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022