• Anonym (Man.)
    Fri 25 Mar 2022 04:55
    2859 visningar
    13 svar
    13
    2859

    Jag känner att man inte kan bli kär i mig - Man

    DET värld som jag lever, består av att det inte finns någon mittemellan när det kommer till kvinnor. Antingen tycker dessa kvinnor om mig och då är det enbart sex som gäller eller så vill dem inte ha sex med mig = Jag är inte omtyckt av dem.

    Det finns ingen mittemellan.
    Jag tror inte heller att man kan bli kär i mig.

    Jag har stött på kvinnor som velat binda sig, men dessa kvinnor har då haft inre problem. Så som enorm osäkerhet, svårigheter inom det sociala, skaffar inget jobb (inte ambitiösa) bryr sig inte om någonting och lever livet så som de fortfarande är 15 år. Det vill säga, låter sina föräldrar sköta allt, trots att de är 25+.

    Men även det handlar inte om kärlek i sig. Utan jag får känslan av att de tar den personen, de kan. Tills det kommer en annan man i deras värld, som skall bli deras make. Jag är alltså enbart en sexdocka och en person som de kan roa sig och umgås med, tills de helt enkelt finner någonting annat.

    Min bakgrund: Jag vet att mina tankegångar beror på min bakgrund. Men samtidigt, tycker jag att jag ändå lever i verkligheten. Jag tror helt enkelt att ingen någonsin varit kär i mig.

    Min bakgrund har bestått av att jag varit uppväxt i en mycket trasig familj, med en frånvarande pappa och blivit rejält misshandlad både psykiskt och fysiskt. Det fanns inga riktig kärlek i hemmet. Min mamma ville bara mysa med mig, när det passade henne. mEN hon har aldrig någonsin varit där för mig, varken pedagogiskt, emotionellt eller något annat.

    Vad skall diskuteras?
    Jag ville bara mest skriva av mig. Jag börjar må dåligt, just av denna anledningen av av att man helt enkelt inte kan bli kär i mig.

  • Svar på tråden Jag känner att man inte kan bli kär i mig - Man
  • Fri 25 Mar 2022 07:19
    #1
    +1

    Är väl självklart att man kan bli kär i dig, bara för att det inte hänt än så betyder det inte att det är sant. Det gäller att träffa rätt person bara.

  • Anonym (Man.) Trådstartaren
    Fri 25 Mar 2022 08:16
    #2
    Ocdmänniska skrev 2022-03-25 07:19:42 följande:

    Är väl självklart att man kan bli kär i dig, bara för att det inte hänt än så betyder det inte att det är sant. Det gäller att träffa rätt person bara.


    Åh, så fint inlägg, precis vad jag hoppades på att få läsa. Tack!
  • Fri 25 Mar 2022 10:13
    #3
    Anonym (Man.) skrev 2022-03-25 08:16:40 följande:
    Åh, så fint inlägg, precis vad jag hoppades på att få läsa. Tack!
    Sarkastiskt?
  • Anonym (Badan­ka)
    Fri 25 Mar 2022 11:06
    #4

    Hur gammal är du?
    Hur många har du dejtat? Hur "hittar" du dina dejter? Vad är det för kriterier du söker efter eftersom du ändå verkar hamna på dejt med fel människor?
    Har du ändrat något på vad du söker efter för att testa vad du får för dejter då?

    Det är svårt att hitta rätt och man kan behöva kyssa många grodor innan man hittar sin prins/prinsessa. Och det kan även kännas rätt i början, men efter ett tag så inser man att det ändå blev fel även om man trodde på en gemensam framtid.

    Kärlek är svårt!

    Jag är snart 50 och trodde nuvarande man skulle vara rätt, men det har visat sig att han bara är intresserad av att ha en mat och sovkompis för vi gör inget tillsammans och vi har inte ens sex... Och han har ingen annan!

  • Anonym (Man.) Trådstartaren
    Fri 25 Mar 2022 12:55
    #5
    Ocdmänniska skrev 2022-03-25 10:13:46 följande:
    Sarkastiskt?
    Nej, absolut inte! Jag tyckte det var fint av dig att skriva så! Det gjorde mig glad :)
    Anonym (Badanka) skrev 2022-03-25 11:06:44 följande:

    Hur gammal är du?
    Hur många har du dejtat? Hur "hittar" du dina dejter? Vad är det för kriterier du söker efter eftersom du ändå verkar hamna på dejt med fel människor?
    Har du ändrat något på vad du söker efter för att testa vad du får för dejter då?

    Det är svårt att hitta rätt och man kan behöva kyssa många grodor innan man hittar sin prins/prinsessa. Och det kan även kännas rätt i början, men efter ett tag så inser man att det ändå blev fel även om man trodde på en gemensam framtid.

    Kärlek är svårt!

    Jag är snart 50 och trodde nuvarande man skulle vara rätt, men det har visat sig att han bara är intresserad av att ha en mat och sovkompis för vi gör inget tillsammans och vi har inte ens sex... Och han har ingen annan!


    Jag är 28 år.


    Inte särskilt många. Har inte dejtat på det klassiska sättet. Jag är inte aktiv på någon datesite, så jag söker inte på ett aktivt sätt. För jag har inställningen på att man helt enkelt inte kan bli kär i mig. Utan det är som jag skrev i min första inlägget, att antingen vill man ha sex med mig eller så tycker man bara helt enkelt inte om mig. Men det betyder inte att jag har sex hela tiden och hittar olika tjejer hela tiden, som jag myser med. Däremot kan det förstås hända då och då. Lite flört och hångel, kan dock ske titt som tätt. Fina ögonkontakt och övrig fin kontakt. Men det handlar enbart om att vill i slutändan ha sex med mig. Det finns ingen kärlek eller starka emotionella känslor, känner jag.


     


     

  • Fri 25 Mar 2022 13:36
    #6

    Ah okej! Men va bra då!.

    Du kanske borde aktivt söka efter det då? Tänker om du går med på någon dejting site och säger att du söker ett förhållande, då är ni båda medveten om att det inte bara är sex liksom som du söker. Om det låter vettigt 

  • Anonym (Man.) Trådstartaren
    Fri 25 Mar 2022 13:51
    #7
    Ocdmänniska skrev 2022-03-25 13:36:43 följande:

    Ah okej! Men va bra då!.

    Du kanske borde aktivt söka efter det då? Tänker om du går med på någon dejting site och säger att du söker ett förhållande, då är ni båda medveten om att det inte bara är sex liksom som du söker. Om det låter vettigt 


    Inte riktigt. Jag upplever att man helt enkelt inte kan bli kär i mig. Spelar ingen roll om jag söker eller inte. Man kan abra inte bli kär i mig. Så känner jag.
  • Anonym (Badan­ka)
    Fri 25 Mar 2022 13:57
    #8
    Anonym (Man.) skrev 2022-03-25 13:51:33 följande:
    Inte riktigt. Jag upplever att man helt enkelt inte kan bli kär i mig. Spelar ingen roll om jag söker eller inte. Man kan abra inte bli kär i mig. Så känner jag.
    Fast har du den inställningen och redan gett upp vid 28 års ålder...
    Du får väl ta dig en funderare på vad det är som gör att man i så fall inte blir kär i dig. Du kanske omedvetet utstrålar att du är en player och bara vill ha sex?

    Har en kollega som är äldre än dig och han har aldrig haft en tjej - inte ens sex, men han hoppas ändå på att träffa rätt någon gång i framtiden.
  • Fri 25 Mar 2022 15:23
    #9

    Går inte att citera.

    Okej men det är viktigt att du tänker på att det är du som känner så, det behöver inte alls betyda att det är sant! Ta det från någon som har ocd att lita inte alltid på hur du känner. 

    Trodde aldrig att någon skulle gilla mig heller kan ja säga, man har ju sån dålig självkänsla ibland. Men nu är jag här med snart ett 4 års förhållande, min första riktiga pojkvän/sambo 

  • Anonym (Hanna­)
    Fri 25 Mar 2022 19:54
    #10
    +1

    TS, har du hört talas om anknytningsmönster? Att våra känslor kring relationer i mångt och mycket grundar sig på hurdan relation vi hade till våra föräldrar som små. Jag tror att det kan förklara en hel del i ditt fall. Dina föräldrar var inte riktigt den trygga punkt de borde ha varit, och det gör att du har svårt att tro att någon kan älska dig. Men det är bara i ditt huvud det är så. De människor du möter ser dig inte på det viset. De kan mycket väl bli kära i dig. Kanske någon redan har varit det utan att du vetat om det!

  • Sun 27 Mar 2022 18:39
    #11
    Anonym (Hanna) skrev 2022-03-25 19:54:22 följande:

    TS, har du hört talas om anknytningsmönster? Att våra känslor kring relationer i mångt och mycket grundar sig på hurdan relation vi hade till våra föräldrar som små. Jag tror att det kan förklara en hel del i ditt fall. Dina föräldrar var inte riktigt den trygga punkt de borde ha varit, och det gör att du har svårt att tro att någon kan älska dig. Men det är bara i ditt huvud det är så. De människor du möter ser dig inte på det viset. De kan mycket väl bli kära i dig. Kanske någon redan har varit det utan att du vetat om det!


    Jag håller med Anonym (Hanna).


    Själv har jag lämnat önskan att någon ska vara "kär" i mig för länge sen eftersom det verkade inte hända. Inte ens min egen älskade partner har varit "kär" i mig  utan kärleken och vänskapen kom med tiden. Jag skulle egentligen inte byta ut de band vi har nu med tillfälliga hormoner i kroppen men jag förstår din önskan fullt ut. Jag har tidigare trott att kärleken måste börja med en förälskelse (med att någon bli "kär i mig" och jag i den personen), och kände mig olyckligt länge.


    Det kanske låter klyschigt men jag har upptäckt att när man kommer från trasiga förhållanden så är det viktigaste att ta hand om dig själv först innan man kan bygga en djupare relation med någon annan. Att man lär sig att behandla sig själv på ett bra sätt, hittar sina egna behov och respekterar sig själv. När man till exempel lovar sig själv något så ska man hålla det, etc.


    Ta hand om dig!


     

  • Anonym (7)
    Sun 27 Mar 2022 19:35
    #12
    -1

    Vadå kär. Är du 14, eller? 

  • Anonym (Kärle­kfinns­)
    Mon 28 Mar 2022 16:54
    #13
    Anonym (Man.) skrev 2022-03-25 13:51:33 följande:
    Inte riktigt. Jag upplever att man helt enkelt inte kan bli kär i mig. Spelar ingen roll om jag söker eller inte. Man kan abra inte bli kär i mig. Så känner jag.
    Jag känner verkligen igen mig i det du skriver, kändes som ingen kunde bli kär i mig på riktigt.. men så tänkte jag på just det här med nätdejting. Då får man ändå möjlighet att lära känna varann. Idag är jag jätteglad att jag började nätdejta, jag hittade en sida som passade mig med massa olika typer av människor, inte nån utseendefixering utan människor som genuint vill lära känna varann, högt i tak och man kan prata om allt. Var på flera dejter och nu är jag lyckligt kär! Menar bara att du kanske ska testa, det är på gomatches.se Lycka till!
Svar på tråden Jag känner att man inte kan bli kär i mig - Man