• Mallju90

    Dejta långsamt, ge han tid?

    Matchade med en kille på tinder för 2 månader sedan. Vi klickade direkt och började prata massor. Vi bor också väldigt nära varann, 20 min gångavstånd. Vi bestämde oss ganska snabbt för att ses på en dejt och tog en promenad och en middag på stan. Vi klickade väldigt bra och vi pratade hela tiden på snapchat. Vi låg på 4e dejten och vi pratade om framtid och han sa du är verkligen allt jag söker hos en tjej. Vi har samma mål med familj, barn, jobb osv. Båda är självständiga och har våra liv i ordning är bara den rätta som fattas. Han sa att han söker något seriöst och vill inte slösa sin tid utan vill träffa en likasinnad. 

    I början träffas vi ganska intensivt 3-4 ggr i veckan och det är oftast jag som tar initiativet till att ses. Man märker att han börjar dra sig lite undan och han skriver mindre. Han blir lättirriterad över småsaker. Han skriver sen att han känner sig osäker då jag är så framåt och han vill ta de mer lugnt. Han vill inte ses lika ofta som jag utan vill ses 1-2 ggr i veckan så man hinner känna efter. Han tycker man dejtar i flera månader och att känslor är något som växer fram, inte som finns direkt. 

    Han säger han tycker om mig som person men att han tycker jag ibland kan vara lite för intensiv och jobbig för han är lugn och han kan tycka det kan bli stressande jobbigt att ses för det ibland känns som ett tvång. 

    Han har även nämnt att han ibland inte vill ha sex varje gång vi ses för att han inte vill de ska handla om sex. Men jag tycker om man dejtar så ska man ju göra de man känner för. Vill man ha sex så har man de liksom. 

    Ibland kan de ta ett dygn innan han skriver och han är mer off. Han har tagit initiativ en gång att ses och sen har de varit jag som frågat och då blir de alltid, ja vi får se, ja de kan vi kanske. Vi ses typ en gång varannan vecka eller en gång i veckan. De känns som de börjar rinna ut i sanden. Jag försöker vara mer off men samtidigt jag är inte mig själv för jag vill ha någon man kan skriva med och planera saker med. Han vill inte planera något framåt i tiden. Vi har aldrig pratat om att träffa varandras vänner osv. Han har inte sagt att han känner något. Jag får typ ingen bekräftelse. Håller han kvar i mig bara för att ha någon tills han hittat något bättre? Han säger han är rak och ärlig och vi dejtar exlusivt. Men jag får panik av att han är så osäker och ibland när vi ses dså är han lite småsur när jag vill ha närhet och tycker att jag är "needy". 

    Känns som hans känslor har svalnat men endå avslutar han inte de? Som nu i påsk så frågade jag honom om han hade planer då jag inte firar påsk. Först hade han inga men sen skulle han träffa grabbarna och kanske sin familj. Han skulle höra av sig om han fick tid över typ. Känns som jag alltid är prio sist på hans lista. Tar jag upp detta så blir han alltid lite stött och säger de känns som du tror vi är i ett förhållande nu medans han fortfarande dejtar. 

    Är de såhär man är när man dejtar någon? 

    Samtidigt tycker jag de är bra att man inte kastar sig in i ett förhållande och tar saker och ting sakta men så här sakta känns jobbigt. Sen har han börjat ta upp att han mår dåligt över jobbet, familj, framtiden osv, lägenheten att han inte trivs osv att det kan va därför han är som han är just nu. 

    Ska jag bara låta han va och låta han komma till mig? Nu har vi inte hörts sen igår morse, vi brukar höras minst en gång om dagen. Han skriver aldrig godmorgon längre eller skickar puss smilies osv som han alltid gjorde innan. Samt de kan ta timmar för han att svara när de förut tog en minut. 

  • Svar på tråden Dejta långsamt, ge han tid?
  • Mallju90

    Jag blev bara så ledsen att han själv inte kunde förstå sina egna brister utan tyckte mer eller mindre jag skulle acceptera dem medans han inte kunde acceptera hur jag var. Att vi har för olika personligheter och att jag nog inte är redo för ett förhållande då jag hela tiden är osäker. Men sa det är ju han som gör mig osäker när han inte hör av sig osv, och knappt vill ses. Han säger han har känslor för mig att när vi ses så har vi jättekul ihop vi har bra sex osv allting funkar så bra. Men han tänker i framtiden om vi bor ihop så kan vi irritera oss över småsaker att han kommer hem från jobbet trött och sur och jag vill ha närhet så krockar de. Konstigt tankesätt men ja jag orkar inte må dåligt mer. 

  • Magical

    Ni är inte rätt för varann, det är så enkelt. De dagen d mört någon där att bara känns smidigt - då vet du att det är något att satsa på (sen får man så klart jobba på relationer, men det du beskrivit här är liksom för krångligt) 

    Hade du varit rätt för honom så hade han inte petat i de där "tänk om"-sakerna. 

  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-20 08:04:19 följande:

    Vi pratade igår och helt ärligt jag orkar inte mer. Han lägger de hela på mig. Att våra personligheter inte kommer funka i ett framtida förhållande. För han är svår att leva med, han kan lätt vara trött och sur när han kommer hem och att jag då vill ha närhet och kramar mys blir jobbigt för honom. Att jag inte tillåter honom att vara sur och håller mig undan typ? Jag har aldrig klagat på att han har dåligt humör utan försökt göra han glad vilket bara gjort han mer irriterad. Han säger att han överanalyserar och tänker hela tiden på framtiden hur en relation ska se ut. Och han kan inte sluta tänka på att de inte kommer att funka. Då sa ja men vet du inte om du vill ses eller ej så vill jag inte ha någon som helst kontakt eller va vänner utan bara avsluta allt. Han bara jag vill inte avsluta allt, men du vill ha allt eller inget sa han då. Men han kan heller inte svara på om han vill fortsätta ses....


    Han han han. Det är det enda jag ser. Du då och dina känslor? När han talar om för dig att ni inte passar ihop så måste du tro på vad han säger! Sen lägger han allting på dig och tar inget ansvar för er kontakt. Han kan inte svara på om han vill fortsätta ses. Nej, men det är för att han inte riktigt vill, och det bästa vore om du tog tag i saken och själv avslutade, för det kommer bara sluta i tårar ändå. Tro mig, du kommer ångra dig om du hänger dig kvar och just nu börjar det bli desperation snarare än något annat. Ta dig samman och avsluta!
  • Mallju90

    Ja jag har sagt jag inte orkar denna veligheten. Samt han säger att jag får ta ett beslut då för han vill inte att jag ska må dåligt. Men hur kan han inte vilja ta ett beslut när han uppenbarligen känner vi är för olika inför framtiden? 

  • Räkan77

    Varför är det viktigt för dig att det är han som gör slut? Jag tror du skulle må mycket bättre om du själv gör slut. Ta fram allt mod du har inom dig och bestäm dig för att du förtjänar bättre än att behöva vänta på en man som inte klarar av att göra slut. Det kommer boosta din självkänsla. Lycka till

    För som sagt, er relation har noll procent chans att utvecklas positivt. Däremot kan det bli en positiv utveckling för dig om du tar tag i situationen och gör slut istället för att lägga över din lycka på någon annan. 

  • Mallju90

    Ja jag vet för min egen skull så måste jag avsluta och säga upp all kontakt med honom. För kan inte ha kvar han. De tyckte han var tråkigt för han vill endån? Ja måste sätta ner foten och inte acceptera allt detta. Enligt honom är de ju min personlighet det är fel på och inte hans. Eller han säger den matchar inte med honoms. 

  • Mallju90

    Jag avslutade de hela och han sa ja de är lika bra. Även om det gör ont så var han inte rätt för mig.

  • Erkki
    Mallju90 skrev 2022-04-20 18:33:51 följande:

    Jag avslutade de hela och han sa ja de är lika bra. Även om det gör ont så var han inte rätt för mig.


    Bra! Härligt jobbat att våga avsluta hade han velat mera hade han agerat annorlunda. 


    lycka till med nästa förhållande när det är rätt ska det inte vara så här krångligt. 

  • Rosen3
    Mallju90 skrev 2022-04-20 18:33:51 följande:

    Jag avslutade de hela och han sa ja de är lika bra. Även om det gör ont så var han inte rätt för mig.


    Bra gjort! Du är värd någon så mycket bättre. Vet att det är jobbigt för dig just nu. Men lovar att det kommer bli bättre, låt bara tiden gå ett tag. Och du kommer träffa någon som är mycket bättre för dig och som vill vara med dig. Då kommer det inte vara komplicerat :)
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-20 18:33:51 följande:

    Jag avslutade de hela och han sa ja de är lika bra. Även om det gör ont så var han inte rätt för mig.


    Bra gjort! Det känns så klart jättejobbigt nu, men du förstår nu kanske också att du gjorde helt rätt, både om du tittar på hur ni haft det hittills och hans slappa reaktion. Bättre saker väntar dig!
  • Mimosa86
    Mallju90 skrev 2022-04-13 19:25:34 följande:

    Någon som har tips hur jag ska slappna av? Hur länge ska man vänta tills killen hör av sig?


    Du ska inte behöva avslappningsövningar eller vänta in honom. Vilket skitsnack. Han prioriterar inte dig! uppenbarligen känner han inte samma som du och jag tycker du ska dumpa honom och söka någon som är på samma nivå som du. Att kalla dig needy för att du är uppriktigt intresserad av honom är nervärderande. Känner man för någon så vill man ju umgås med hen. Du är inte needy, det är han som är velig. Acceptera inte detta. 

    kärleken har 5 språk. Ditt språk verkar vara nr 3- kvalitetstid.

    https://getcoupleness.com/sv/articles/karlekens-fem-sprak#what1

  • Mallju90

    Jag har försökt gå vidare från denna killen. Vi sa vi avslutade som vänner men har träffats ibland för sex. Jag började dejta en ny kille som verkligen gör allt för mig. Men jag känner inte den fysiska attraktionen på samma sätt och känner mig inte kär. Jag berättade jag ville sluta ses och han sa han ville ha kvar mig i sitt liv men förstod om jag inte kan de. Han vill inte ha en relation med mig men endå vill han ha kvar mig i sitt liv? Jag tog bort honom överallt och försöker med den snälla killen. Han är egentligen allt jag vill ha han älskar när jag hör av mig han gillar planera vi gör saker osv. Men jag saknar den spänningen och heta sexlivet jag hade med den andra. Varför vill jag ha en kille som behandlar mig dåligt? Jag tänker på honom 24/7 och känner 0 för nuvarande för känns att han är ivägen för min hjärna kan inte släppa honom.. 

  • Magical

    Men skärp dig! 
    Du har mött EN kille efter och den är inte helt rätt för dig. Du måste inte vara med någon av dem. 

    Slappna av lite och se fram emot en skön sommar då du kan möta någon annan. 

  • Rosen3
    Mallju90 skrev 2022-06-08 19:12:31 följande:

    Jag har försökt gå vidare från denna killen. Vi sa vi avslutade som vänner men har träffats ibland för sex. Jag började dejta en ny kille som verkligen gör allt för mig. Men jag känner inte den fysiska attraktionen på samma sätt och känner mig inte kär. Jag berättade jag ville sluta ses och han sa han ville ha kvar mig i sitt liv men förstod om jag inte kan de. Han vill inte ha en relation med mig men endå vill han ha kvar mig i sitt liv? Jag tog bort honom överallt och försöker med den snälla killen. Han är egentligen allt jag vill ha han älskar när jag hör av mig han gillar planera vi gör saker osv. Men jag saknar den spänningen och heta sexlivet jag hade med den andra. Varför vill jag ha en kille som behandlar mig dåligt? Jag tänker på honom 24/7 och känner 0 för nuvarande för känns att han är ivägen för min hjärna kan inte släppa honom.. 


    Men strunta i båda. Speciellt den första killen, han är inte värd din tid och han är inte värd sex (han får då som han vill).
    .Jag har varit med om samma och det gjorde att jag blev väldigt ledsen i slutändan. Sårad. Man ger så mycket tid och kraft av sig själv att det tär på en, till ingen nytta. Det är bara att gå vidare.

    Det kommer att komma en tid då du hittar en som du känner mer för. Då kommer du inte tveka. Det kan ta en stund men så värt det. Håll ut och låt det ta tid :) 


     

  • Lönnsirap
    Mallju90 skrev 2022-06-08 19:12:31 följande:

    Jag har försökt gå vidare från denna killen. Vi sa vi avslutade som vänner men har träffats ibland för sex. Jag började dejta en ny kille som verkligen gör allt för mig. Men jag känner inte den fysiska attraktionen på samma sätt och känner mig inte kär. Jag berättade jag ville sluta ses och han sa han ville ha kvar mig i sitt liv men förstod om jag inte kan de. Han vill inte ha en relation med mig men endå vill han ha kvar mig i sitt liv? Jag tog bort honom överallt och försöker med den snälla killen. Han är egentligen allt jag vill ha han älskar när jag hör av mig han gillar planera vi gör saker osv. Men jag saknar den spänningen och heta sexlivet jag hade med den andra. Varför vill jag ha en kille som behandlar mig dåligt? Jag tänker på honom 24/7 och känner 0 för nuvarande för känns att han är ivägen för min hjärna kan inte släppa honom.. 


    Du kan i inte släppa killen som du inte fick för att du fostrats in i att vänta och träna och sen helt enkelt inte hunnit gå vidare.

    Det händer något med en människa när man investerar tid och energi i form av dejting och det är ju inte konstigt att du jämför din nya "snälla" kille med den sexiga människan som du inte var kompatibel med 
    Släpp människan som inte vill ha dig och tillåt dig själv lite tid att gå vidare. Att helt enkelt sörja.

    Just nu är du ju uppenbarligen inte riktigt över mannen som inte är något för dig. Låt det ta lite tid.
Svar på tråden Dejta långsamt, ge han tid?