• Mallju90

Dejta långsamt, ge han tid?

Matchade med en kille på tinder för 2 månader sedan. Vi klickade direkt och började prata massor. Vi bor också väldigt nära varann, 20 min gångavstånd. Vi bestämde oss ganska snabbt för att ses på en dejt och tog en promenad och en middag på stan. Vi klickade väldigt bra och vi pratade hela tiden på snapchat. Vi låg på 4e dejten och vi pratade om framtid och han sa du är verkligen allt jag söker hos en tjej. Vi har samma mål med familj, barn, jobb osv. Båda är självständiga och har våra liv i ordning är bara den rätta som fattas. Han sa att han söker något seriöst och vill inte slösa sin tid utan vill träffa en likasinnad. 

I början träffas vi ganska intensivt 3-4 ggr i veckan och det är oftast jag som tar initiativet till att ses. Man märker att han börjar dra sig lite undan och han skriver mindre. Han blir lättirriterad över småsaker. Han skriver sen att han känner sig osäker då jag är så framåt och han vill ta de mer lugnt. Han vill inte ses lika ofta som jag utan vill ses 1-2 ggr i veckan så man hinner känna efter. Han tycker man dejtar i flera månader och att känslor är något som växer fram, inte som finns direkt. 

Han säger han tycker om mig som person men att han tycker jag ibland kan vara lite för intensiv och jobbig för han är lugn och han kan tycka det kan bli stressande jobbigt att ses för det ibland känns som ett tvång. 

Han har även nämnt att han ibland inte vill ha sex varje gång vi ses för att han inte vill de ska handla om sex. Men jag tycker om man dejtar så ska man ju göra de man känner för. Vill man ha sex så har man de liksom. 

Ibland kan de ta ett dygn innan han skriver och han är mer off. Han har tagit initiativ en gång att ses och sen har de varit jag som frågat och då blir de alltid, ja vi får se, ja de kan vi kanske. Vi ses typ en gång varannan vecka eller en gång i veckan. De känns som de börjar rinna ut i sanden. Jag försöker vara mer off men samtidigt jag är inte mig själv för jag vill ha någon man kan skriva med och planera saker med. Han vill inte planera något framåt i tiden. Vi har aldrig pratat om att träffa varandras vänner osv. Han har inte sagt att han känner något. Jag får typ ingen bekräftelse. Håller han kvar i mig bara för att ha någon tills han hittat något bättre? Han säger han är rak och ärlig och vi dejtar exlusivt. Men jag får panik av att han är så osäker och ibland när vi ses dså är han lite småsur när jag vill ha närhet och tycker att jag är "needy". 

Känns som hans känslor har svalnat men endå avslutar han inte de? Som nu i påsk så frågade jag honom om han hade planer då jag inte firar påsk. Först hade han inga men sen skulle han träffa grabbarna och kanske sin familj. Han skulle höra av sig om han fick tid över typ. Känns som jag alltid är prio sist på hans lista. Tar jag upp detta så blir han alltid lite stött och säger de känns som du tror vi är i ett förhållande nu medans han fortfarande dejtar. 

Är de såhär man är när man dejtar någon? 

Samtidigt tycker jag de är bra att man inte kastar sig in i ett förhållande och tar saker och ting sakta men så här sakta känns jobbigt. Sen har han börjat ta upp att han mår dåligt över jobbet, familj, framtiden osv, lägenheten att han inte trivs osv att det kan va därför han är som han är just nu. 

Ska jag bara låta han va och låta han komma till mig? Nu har vi inte hörts sen igår morse, vi brukar höras minst en gång om dagen. Han skriver aldrig godmorgon längre eller skickar puss smilies osv som han alltid gjorde innan. Samt de kan ta timmar för han att svara när de förut tog en minut. 

• Svar på tråden Dejta långsamt, ge han tid?
  • Mallju90

Jag vill skriva Glad påsk bara för att se hur han svarar. Han svarar ju alltid när jag skriver men har svårt att ta första steget själv..Är de dumt??

• KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-14 18:54:00 följande:
    Jag vill skriva Glad påsk bara för att se hur han svarar. Han svarar ju alltid när jag skriver men har svårt att ta första steget själv..Är de dumt??
    Håll fast vid din plan. Vad skulle bli bättre av att du skriver Glad påsk?
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-14 18:54:00 följande:

Jag skulle inte göra det. Han skulle höra av sig men har inte gjort det, att skriva nåt sånt luktar desperation.
  • Mallju90

Ja jag måste försöka hålla mig. Mår bara sjukt dåligt av att vänta och att inte veta.. 

• Erika71
    Mallju90 skrev 2022-04-14 20:27:37 följande:

Ja jag måste försöka hålla mig. Mår bara sjukt dåligt av att vänta och att inte veta.. 

Du vet, du vill bara hålla fast vid din önskan. Han är inte intresserad, det finns ingen som är kär som inte vill träffas ofta och framför allt höras varje dag. 

Det spelar ingen roll om han hör av sig imorgon eller dagen därpå, du kommer ändå bli besviken igen eftersom han inte alls är på samma nivå som dig.
  • Rosen3
    Mallju90 skrev 2022-04-14 20:27:37 följande:

Ja, jag hade nog försökt släppa honom. Tyvärr. Han är inte värd dig. Du är värd någon som bryr sig om dig. Det finns bättre jag lovar. Det är svårt att tänka nu att du inte ska skriva till honom osv. Vet att det är svårt när du gillar honom. Man vill bara försöka få han att ändra på sig. Men du kommer tänka tillbaka sedan och tänka att varför la jag tid på honom. 

Jag hade försökt släppa honom, tänka/göra andra saker. Det finns bättre för ute. Skulle han sedan höra av sig så får du förklara och stå rakryggad. Lycka till!

• fjanten

För din egen skull bör du nog ställa in dig på att det inte kommer bli något med denna man. Det är mycket möjligt att ni klickade bra de första gångerna, men sedan har det svalnat från hans håll. Det kan bero på att du varit för på och intensiv, och det har gjort att hans intresse svalnat, men det kan också vara något annat. Oavsett bör du nog sikta in dig på att det inte kommer bli något med honom.

Nästa gång fortsätt vara som du är. Du tycker om någon - du vill träffas och du hör av dig. Ganska naturligt. Om det är besvarat lär ju den andra bete sig ganska likt. Om den andre sällan hör av sig och tycker du är intensiv, nej, då var det ingen bra matchning det heller.

Varken jag eller min man är några direkt intensiva personer, men i början kunde vi inte få nog av varann. Då hördes vi ofta och båda föreslog träffar och aktiviteter. Ville ligga jättemycket så fort det passade. Båda två var så, fast vi normalt sett inte är så väldigt intensiva personer. Men vi gillade ju varandra väldigt mycket och då kändes det normalt.

Däremot när jag innan min man dejtat någon lite, och jag inte var så intresserad i slutändan även om vi klickat hyfsat i början, då blev jag också så att jag tyckte det var påträngande med personens sms, förslag på att ses o.s.v. Dock brukade jag avstyra det hela då. Jag gissar att denna karl kanske vill ha kvar dig på kroken lite... Om inget bättre dyker upp.

• Mallju90

Vi har pratat idag och han har mycket nu över påsken. Det glädje honom att jag umgås med vänner och försöker tänka på annat för högtider är lite ångest för mig. Han sa också att kärleken är blind därför han tar de långsammare än han någonsin gjort för att allt ska kännas rätt. Jag sa det är viktigt att vi är öppna och ärliga mot varann och de tyckte han med. Så jag får väl helt enkelt acceptera att han vill ta de väldigt försiktigt och låta han ta insiativ och ses. Han kändes iallafall gladare och samtalet flöt på bra idag. Kanske jag som ska sluta nöja bara..

• KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-15 19:39:35 följande:
    Vi har pratat idag och han har mycket nu över påsken. Det glädje honom att jag umgås med vänner och försöker tänka på annat för högtider är lite ångest för mig. Han sa också att kärleken är blind därför han tar de långsammare än han någonsin gjort för att allt ska kännas rätt. Jag sa det är viktigt att vi är öppna och ärliga mot varann och de tyckte han med. Så jag får väl helt enkelt acceptera att han vill ta de väldigt försiktigt och låta han ta insiativ och ses. Han kändes iallafall gladare och samtalet flöt på bra idag. Kanske jag som ska sluta nöja bara..
    Så han ringde dig? Det är väl i så fall lite positivt, även om jag fortfarande skulle vara lite avvaktande.
Svar på tråden Dejta långsamt, ge han tid?