• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Sockerbulle1
    anviva skrev 2022-05-25 20:20:41 följande:
    Aha, du tänker så! Så skulle det i och för sig också kunna vara. Rfsu har en tabell med två varianter: Räknar man "antal dagar före utebliven mens" så kan man testa 6 dagar innan. Räknar man "antal dagar före förväntad menstruation" så är det från dag fem...
    Men om man tänker "antal dagar före utebliven mens", ska man börja räkna med den 31/5 när min mens är beräknad, eller egentligen 1/6? Blir alldeles snurrig.

    Men om det är som du säger så kan jag lika gärna ta ett test med gott samvete hehe. Så får det bli!  
    Jag har inte superbra koll på det tyvärr. Men skulle tro att du kan ta ett test imorgon. Jag har BIM idag och fortfarande ingen mens.. Har huvudvärk, ont i ryggen och mår illa. Tror jag håller på att bli sjuk :( 
  • anviva
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-25 20:43:44 följande:
    Jag har inte superbra koll på det tyvärr. Men skulle tro att du kan ta ett test imorgon. Jag har BIM idag och fortfarande ingen mens.. Har huvudvärk, ont i ryggen och mår illa. Tror jag håller på att bli sjuk :( 
    Åh, stackare. Vad jobbigt för dig <3 Hoppas du mår bättre snart och att du antingen får det där plusset eller att mensen behagar komma om den nu ändå ska det. Kram! Och tack för att du svarade :)
  • Sockerbulle1
    anviva skrev 2022-05-25 21:27:11 följande:
    Åh, stackare. Vad jobbigt för dig <3 Hoppas du mår bättre snart och att du antingen får det där plusset eller att mensen behagar komma om den nu ändå ska det. Kram! Och tack för att du svarade :)
    Håller tummarna för dig imorgon om du testar <3

    jag stannat kvar så länge jag inte får mens. 
  • Rosen3

    Testade negativt idag oxå :( BIM på lördag. Nu hoppas man ju på att mensen kommer fort om den ändå ska komma. Jag stannar oxå kvar här tills mensen kommer. Följs vi åt i nästa grupp? :) Skönt att ha någon att bolla med under tiden tycker jag, känns som att dagarna går lite fortare då till ÄL och BIM :)

  • anviva

    Tråkigt Rosen <3 Men två dagar kvar ändå så kanske kanske... :)

    Hur har det gått för Sockerbulle?

    Jag är förvirrad över mitt test. Det dök upp ett svagt svagt streck en liten stund, typ 5 min, efter att avläsningstiden gått ut. Det har inte hänt mig tidigare. Jag tänker att jag tar det som ett spökstreck. Det finns väl en anledning till varför det står att man inte ska läsa av ett test efter den angivna tiden... Så det blir ett nytt test imorgon. Men önskar nästan att jag inte sett det där strecket för nu kommer jag ju verkligen undra hela dagen... 

  • Sockerbulle1

    Idag kom mensen? så jag hoppar över till den andra gruppen. Lycka till för er! Är strecket i färg eller bara skugga? Jag tror att ett streck alltid är ett streck även om tiden hinner gå ut. Så behöver inte vara spök. Ta ett nytt imorgon igen, kan vara så att det är tidigt bara. Håller tummarna! <3

  • anviva

    Tack Sockerbulle! Håller tummarna för dig till nästa försök! <3

    Bra fråga. Svårt att avgöra när det är så svagt. Kanske att det är mer av en skugga ändå. Nu har det ju dessutom gått några timmar. Aja. Nytt test imorrn. Idag är det helg så då kan man sysselsätta sig med lite roliga saker så tiden går :)

  • Fyrklöverns
    lipa3646 skrev 2022-05-26 09:30:28 följande:

    Hej 
    finns det en bf tråd till denna tråd Glad


    BF januari 2022 finns :) grattis och välkommen dit
  • Cykelhjul

    Sockerbulle1 
    Så tråkigt!  :(
    Nästa månad är kanske vår tur, min mens är på G, har börjat mellanblöda vilket brukar vara ett tecken på att det kommer inom kort, idag eller imorgon  :( 

  • Cykelhjul

    Anviva och Rosen -  vad tråkigt! Men ännu är hoppet inte ute <3

    Blir det så ni får mensen så måste vi alla följas åt i nästa grupp, så skönt att kunna ventilera och hoppas tillsammans!  :) men håller tummarna ni får plus till helgen!

  • Cykelhjul

    Jaha nu kom även min mens.. fan en liten del av mig trodde nog det kunde vara något trots allt. Men icke. Det blir att gråta en skvätt och hoppa över till nästa tråd  :( 

  • Rosen3
    Cykelhjul skrev 2022-05-26 22:34:13 följande:

    Jaha nu kom även min mens.. fan en liten del av mig trodde nog det kunde vara något trots allt. Men icke. Det blir att gråta en skvätt och hoppa över till nästa tråd  :( 


    Åh så tråkigt :( Känner med dig. Man får gråta lite och sen komma igen. Vi får peppa varandra sedan :) 
  • anviva

    Kram på er Rosen och Cykelhjul! <3 Jag har BIM på tisdag som sagt och fick ett svagt svagt streck imorse.. men vågar inte ropa hej än. Är väldigt rädd för kemisk graviditet så att mensen ändå dyker upp.. Ska fortsätta testa de kommande dagarna och se om det blir starkare. Men nu misstänker jag att jag är ensam kvar här i denna grupp haha så jag vet inte vem jag skriver för. Men, men :) 

  • Cykelhjul
    anviva skrev 2022-05-27 13:44:26 följande:

    Kram på er Rosen och Cykelhjul! <3 Jag har BIM på tisdag som sagt och fick ett svagt svagt streck imorse.. men vågar inte ropa hej än. Är väldigt rädd för kemisk graviditet så att mensen ändå dyker upp.. Ska fortsätta testa de kommande dagarna och se om det blir starkare. Men nu misstänker jag att jag är ensam kvar här i denna grupp haha så jag vet inte vem jag skriver för. Men, men :) 


    Tack! <3 
    Hoppas verkligen ditt streck är äkta och fortsätter bli starkare!  Jag är kvar så fortsätt skriva, jag vill veta hur det går :D 

    Min mens har övergått till bruna flytningar trots mensvärk, kanske beror det på proveran. Men kanske får ta ett test imorgon och döda det sista hoppet man har kvar i kroppen haha 


     

  • anviva
    Cykelhjul skrev 2022-05-27 14:33:20 följande:

    Tack! <3 
    Hoppas verkligen ditt streck är äkta och fortsätter bli starkare!  Jag är kvar så fortsätt skriva, jag vill veta hur det går :D 

    Min mens har övergått till bruna flytningar trots mensvärk, kanske beror det på proveran. Men kanske får ta ett test imorgon och döda det sista hoppet man har kvar i kroppen haha 


     


    Tack cykelhjul! Vad fin du är! <3 Hur gick det för dig sen?

    Jag sov borta igår så tog inget test då, men tog ett nu och... Det är positivt! Ett rätt så starkt streck med testlagret och klart och tydligt "Gravid" med clearblue. Jag är helt i chock. BIM på tisdag. Vad som helst kan hända. Men just nu är jag gravid. Galet.

    Hoppas verkligen att du får det där plusset snart cykelhjul, och alla ni andra. Hejar på er! <333
  • Cykelhjul
    anviva skrev 2022-05-29 09:41:23 följande:
    Tack cykelhjul! Vad fin du är! <3 Hur gick det för dig sen?

    Jag sov borta igår så tog inget test då, men tog ett nu och... Det är positivt! Ett rätt så starkt streck med testlagret och klart och tydligt "Gravid" med clearblue. Jag är helt i chock. BIM på tisdag. Vad som helst kan hända. Men just nu är jag gravid. Galet.

    Hoppas verkligen att du får det där plusset snart cykelhjul, och alla ni andra. Hejar på er! <333
    Men gud! Grattis!! Det måste vara en otrolig känsla att äntligen få det där plusset <3
    Har du berättat för din partner än? :D 

    Jag fick inget pluss, men vi får köra på nästa månad, en vacker dag hoppas jag det där plusset kommer för även mig :D 
  • anviva

    Tack så jättemycket! Ja, han fick veta på en gång :) Vi är båda fortfarande lite chockade och vågar väl inte riktigt tro på det än men det landar väl så småningom.

    Hoppas också du får sitt plus om inte för lång tid <3

Svar på tråden BIM Maj 2022