• Anonym (TS)

    Kåt av alkohol?

    Har alltid haft dålig sexlust, onanerade inte ens under tonåren, testade någon gång när jag va 12 och insåg att det inte va någon hit, började igen vid 20 år för att tänkte det kunde hjälpa lite mot ångest. Vet att mental ohälsa kan bidra till mindre lust men har inga diagnoser (har dock inte testat mig för några heller). Enda gången jag blir kåt är när jag dricker mig full, börjar fundera om jag har någon mentalt spärr som försvinner när jag blir full? Någon som har samma erfarenhet? 

  • Svar på tråden Kåt av alkohol?
  • Tecum

    Tvärtom, jag blir trött när jag dricker för mycket och mindre sugen på sex.

    Men det är fullt möjligt att du har någon spärr, det borde utredas så att du äntligen kan njuta av sex som nykter!

  • Anonym (berusa eder)
    Tecum skrev 2022-05-03 17:03:12 följande:

    Tvärtom, jag blir trött när jag dricker för mycket och mindre sugen på sex.

    Men det är fullt möjligt att du har någon spärr, det borde utredas så att du äntligen kan njuta av sex som nykter!


    Alkohol slappnar ju av och drar fram det bästa i oss i lagom mängd. Blir det för mycket blir man trött eller spårar ut. Jag älskar känslan av att dricka några glas vin Jag vill dansa, hångla, blir social och ohämmad och har haft mina bästa sexupplevelser nånsin i livet med alkohol i kroppen. Det är inte konstigt alls att känns som du. Varför tror du att så många svenskar super regelbundet som annars är så kontrollera dem, typiska "lagommänniskor", som varken vågar visa känslor eller prata med främlingar? För att de vill uppnå det magiska tillståndet där de inte bryr sig och vågar välkomna livet!
  • Anonym (berusa eder)
    Tecum skrev 2022-05-03 17:03:12 följande:

    Tvärtom, jag blir trött när jag dricker för mycket och mindre sugen på sex.

    Men det är fullt möjligt att du har någon spärr, det borde utredas så att du äntligen kan njuta av sex som nykter!


    MItt svar var alltså till TS indirekt via dig:)
  • KimLinnefeldt

    Lite lagom alkohol ökar lusten, för mycket dämpar förmågan.

    Är man full riskerar man att tappa hämningar som borde få finnas där, kan råka göra saker man får ångra.

    Alkohol dämpar ångest för sånt som har hänt och oron för vad som kan hända. Man blir mer närvarande i stunden. Därför en krydda sexuellt. Löser upp en del tråkiga hämningar. Jag vågar experimentera mer.

    Men "regelbundet drickande kan leda till regelbundet drickande", så bäst är att inte fastna i att det alltid måste vara alkohol.

Svar på tråden Kåt av alkohol?